Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: DS 3 Crossback  (Lest 40371 ganger)

Cral

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: DS 3 Crossback
« Svar #210 på: ſøndag 07. Oktober 2018, klokken 13:19 »
Dette tror jeg blir den perfekte bilen for flopping.

Flopping, mitt forsøk på å være morsom, (noe som forøvrig pleier å feile skikkelig) men jeg ser for meg at de som prøver å flippe denne, kommer til å gå på en smell, innen denne bilen er levert, vil det ligge en god del Kona, Niro og M3 på finn, alle biler som får lengre rekkevidde.

Så da sitter man igjen med at denne bilen blir en bil for enslig og par uten barn, som er mer opptatt av fransk premium komfort enn lang rekkevidde.
~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro

Aqua

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #211 på: ſøndag 07. Oktober 2018, klokken 16:47 »
Dette tror jeg blir den perfekte bilen for flopping.
Så da sitter man igjen med at denne bilen blir en bil for enslig og par uten barn, som er mer opptatt av fransk premium komfort enn lang rekkevidde.
Det tror jeg du har rett i. Vi har reservert for sikkerhets skyld, dvs. i tilfelle E-Niro blir for dyr og Kona opprettholder sin antydede leveringstid våren 2020. Vi er avhengig av en bil hvor vi sitter høyt og derfor er f.eks. Ionic, E-Golf, Leaf etc. ikke aktuelle alternativer.

Roy Aasen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #212 på: ſøndag 07. Oktober 2018, klokken 16:53 »
Er reservert pga av design og høyere sittestilling. Rekkevidde på mellom; 300 og 350 km holder for turer også til Dortmund.

batterimannen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #213 på: ſøndag 07. Oktober 2018, klokken 18:28 »
Har reservert (ca nr 400) siden den har grei rekkevidde og forhåpentligvis ikke for høy pris. Vi har et barn så den er litt kort og kanskje litt lite baggasjerom.

Designet er greit men ulempen er bakvinduet, hvor man mister veldig mye utsikt, spesielt for barn.

Hadde nok gått for Kia Niro om jeg hadde vært tidligere ute. Hvis prisen på DS 3 blir for høy og Kia klarer å dytte ut nok Niroer, så kan hende jeg hopper over på Niro (brukt).
« Siste redigering: ſøndag 07. Oktober 2018, klokken 22:13 av batterimannen »
Hyundai Kona electric 2019

Daniel_0007

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #214 på: ſøndag 07. Oktober 2018, klokken 21:46 »
Jeg gir f for utsikten bak, er ikke jeg som skal sitte bak, ikke har jeg barn heller men ja som folk lenger opp sier, denne blir vanskelig å flippe slik som ioniq og leaf 40, ligger mange på finn under prisen av ny bil.
Model 3 LR Rwd

tuono

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #215 på: ſøndag 07. Oktober 2018, klokken 22:28 »
Morsom pg flott bil med den franske særheten som (i min verden) er velkommen. Tror dette blir ei komfortboble av en annen verden.
Hadde det ikke vært for at jeg har en Kona underveis fra Korea, så hadde en resevasjon av denne vært høyaktuelt.

Ole K

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #216 på: Mandag 08. Oktober 2018, klokken 10:09 »
Ser ut til å bli ein retteleg lugum liten bil.  Godt og sikkert utstyrt.  Kva med varming av batteripakke / varme i rattet / stoffseter og ikkje minst hengarfeste??  Om ikkje anna så det vert råd å dra med seg nokre hundre kilo.
Skal dei 5 DS-forhandlarane i Norge stå for utlevering / service av DS3 E-Tense - eller blir Citroen-forhandlarane nytta?  Blir eit spanande  år for el-bil framover!
Ole K - Bur i Vågå

batterimannen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #217 på: Mandag 08. Oktober 2018, klokken 10:38 »
Jeg bryr meg ikke om hengerfeste i det hele tatt, selv om jeg ser mange her synes det er viktig. Tror at DS 3 har litt lite batteri og kort rekkevidde for å tilby mulighet for krok.

Skal jeg bli kvitt noe så legger jeg heller ut en småjobb på Finn. Sist jeg skulle kvitte meg med en dobbeltseng så var den borte under 1 time etter at jeg la ut annonsen.

Daniel_0007

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #218 på: Mandag 08. Oktober 2018, klokken 12:52 »
Ser ut til å bli ein retteleg lugum liten bil.  Godt og sikkert utstyrt.  Kva med varming av batteripakke / varme i rattet / stoffseter og ikkje minst hengarfeste??  Om ikkje anna så det vert råd å dra med seg nokre hundre kilo.
Skal dei 5 DS-forhandlarane i Norge stå for utlevering / service av DS3 E-Tense - eller blir Citroen-forhandlarane nytta?  Blir eit spanande  år for el-bil framover!

citroen har blitt en del av bos nå, så alle steder som driver med service av peugeot, driver og service av citroen og ds som regel men ja ifølge bos sin side så er kun fire forhandlere av ds men de har nok mulighet å rotere litt rundt hvis ds blir super populært i, de har 7 forhandlere i stor oslo f.eks i motsetning til tesla som har vel kun 2 i oslo området og vokst seg ut slik at de må bygge et helt nytt på karihaugen.
Bos skal vel og tar over lokalene til thrane steen og over nyttår så da får de og.
Model 3 LR Rwd

elKona

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #219 på: Mandag 08. Oktober 2018, klokken 13:33 »
Designet er greit men ulempen er bakvinduet, hvor man mister veldig mye utsikt, spesielt for barn.

Barna har vel ikke sett ut av vinduet etter at de fikk iPhone.. kunne droppet vinduet helt uten at de bryr seg  ::)

Stig@tle

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #220 på: Tirsdag 09. Oktober 2018, klokken 02:57 »
Synsing om støy i ds3 kontra niro og kona?
Tro det blir en annen hverden...og 1 pri for meg m bil..el eller ikke ..

batterimannen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #221 på: Onsdag 10. Oktober 2018, klokken 18:29 »

HansC

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #222 på: Onsdag 10. Oktober 2018, klokken 19:44 »
Noen som har info om garantier, tenker særlig på batteri...?

snakkesalig

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #223 på: Torsdag 11. Oktober 2018, klokken 09:04 »
Psst: Siden det nå er opprettet et eget underforum for DS kan man godt lage en ny post om man har spørsmål som ikke allerede er besvart  ;)

batterimannen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #224 på: Torsdag 01. November 2018, klokken 22:51 »
Britisk side som gjetter på pris:
https://ev-database.uk/car/1148/DS-3-Crossback-E-Tense

The DS 3 Crossback E-Tense has an estimatedn On The Road Price (OTR) of £29,500. The OTR Price includes VAT, first year of VED, vehicle first registration fee, number plates and delivery. The DS 3 Crossback E-Tense is eligible for the Plug-In Car Grant (PICG) of £3,500. The grant will be applied to the final invoice price of the car. The OTR Price including the PICG for the DS 3 Crossback E-Tense is £26,000.

Virker litt optimistisk?