Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Første lading, stusser litt...

Startet av Svein_H, torsdag 29. mars 2018, klokken 14:59

« forrige - neste »

Svein_H

#105
Unnskyld meg, Arne Magnus, men det der er totalt BS. Jeg har ikke nevnt navnet ditt en eneste gang her inne, men når du nå først velger å kommentere saken min på et åpent forum kan jeg gjerne bidra.

- Den ladebøtta som ble levert med bilen var feilkonfigurert og ga bare 10A.
- Den første lånebøtta fungerte ikke i det hele tatt
- Den andre lånebøtta dukket aldri opp, så selger måtte ta en bensinbil (!) og bytte med meg så jeg kom meg hjem
- Da jeg fikk tilbake den første bøtta (oppgradert) klarte den å knekke både 16A sikringen i garasjen og 25A sikringen i huset.
- Du fikk vite allerede 16/4 at det var montert en 15A sikring

Det har altså tatt nesten 2 måneder å løse denne saken, og i hele denne tiden har jeg ikke fått en eneste beklagelse fra deg, kun bortforklaringer og påstander om alt annet som måtte være galt, så kom ikke her og påstå at du har hjulpet til noe ekstra! Om det er noen som har hjulpet til ekstra er det i så fall selgeren på Berg Auto, som omtrent har stått på hodet og plystret i vinkel for å finne løsninger underveis.

Dette vil bli min siste kommentar i denne tråden.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Rav4_EV

Godt at vi fikk avsluttet saken. Noen ganger er avstanden mellom kunde og leverandør for stor til at man kan bidra.  :)
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Jon Braathen

Jeg vil anbefale deg å vurdere å skaffe en brukt trafo, 3fas for 20A, så satt opp en 3fas ladestasjon på 11kw.  Da får du redusert ladetiden til ca 4t fra 0-100%. Brukt trafo fåes til noen tusenlapper, og ladestasjon med fast kabel, feks en tesla wall connector fåes på finn til ca 4000. Du har allerede 3fas til garasjen, så installasjonskost blir minimal.
BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

Svein_H

Og der våknet visst denne tråden til liv igjen...

Takk til deg Jon for tipset om brukt trafo, men etter at selger sørget for at jeg kostnadsfritt fikk byttet ut NoFuel ladebøtta til en Zaptec 16A lader (med ekstra Schuko-overgang) har jeg hatt null problemer med verken lading eller sikringer, så jeg vet ikke om jeg trenger mer enn 16A til mitt bruk. Den virkelige testen kommer til vinteren igjen, inntil da er jeg veldig fornøyd med min nåværende løsning. :)

Da satser jeg på at -dette- blir min siste kommentar i denne tråden. ;)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA