Model 3 - norske priser

Startet av georglu, man 26. mar 2018, kl. 00:34

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: eadie på ons 05. des 2018, kl. 15:36
Sitat fra: Øyvind.h på ons 05. des 2018, kl. 13:44
Hvordan skal de klare disse volumene? Permanent base med daglig utlevering fra varemessen hele 2019? M3 blir Norges mest solgte bil 2019 by far.

Tror nok det er flere Tesla-kjøpere i Norge enn kun de som bor rundt Lillestrøm...

Jepp. Men Tesla kan si at man får bilen X måneder tidligere om man henter i Lillestrøm pga kapasitet, og kreve at alle på det sentrale østland henter bil der. Drammen blir for smått med disse volumene.

Og de kan kopiere modellen til messehaller i Trondheim, Stavanger, Bergen etc.

Men de må gjøre noe sånt for å klare å pushe ut tusenvis av biler jevnt hver eneste måned i lang lang tid.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

Dette er jo en varslet katastrofe, men vurderer likevel å ta sjansen:)

fredag

Sitat fra: noto på ons 05. des 2018, kl. 13:25
Forøvrig kunne jeg kopiert din signatur med iMiev 2011 og TMS 2013, riktignok ikke hvit..

:+1: Det blir trist å kvitte seg meg i-Mieven, i grunn. Fin liten bil. Ingen vinterbil, men enkel å parkere.

Forøvrig har jeg vært mange ganger i byen Noto, men brukernavnet ditt har vel ikke noe med den byen å gjøre, antar jeg?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

arthur

Hmmm, Kona'n er solgt, Miev'n til salgs og Niro'n skal flippes eller avbestilles. Blir det Tesla på meg også? ;D

noto

Sitat fra: fredag på ons 05. des 2018, kl. 19:48
Sitat fra: noto på ons 05. des 2018, kl. 13:25
Forøvrig kunne jeg kopiert din signatur med iMiev 2011 og TMS 2013, riktignok ikke hvit..

:+1: Det blir trist å kvitte seg meg i-Mieven, i grunn. Fin liten bil. Ingen vinterbil, men enkel å parkere.

Forøvrig har jeg vært mange ganger i byen Noto, men brukernavnet ditt har vel ikke noe med den byen å gjøre, antar jeg?

Nei. Aldri vært i Noto. Ante ikke at det finnes en by som heter det, men googlet nå og fant den på Sicilia. Har vært i Catania og Taormina, men ikke der altså. Takk for artig info.

iMiev er mitt fortrukne kjøretøy til småturer på kjøpesenteret og lignende. Da får storesøster TMS fri. Liten lettmanøvrert bil med suveren utsikt. Perfekt når det er smalt og trangt. Den får bli med videre.

geear

Sitat fra: arthur på ons 05. des 2018, kl. 19:48
Hmmm, Kona'n er solgt, Miev'n til salgs og Niro'n skal flippes eller avbestilles. Blir det Tesla på meg også? ;D
Haha, tok sin tid i så fall! Blir spennende å se om du også opplever Tesla-verden som noe unikt, når du først får prøvd. Jeg kansellerer nok også e-Niro reservasjon nå (13x til glede for alle 6000 bak), la inn bestilling på TM3P. Har veldig begrenset tro på flippemulighet på e-Niro lenger. Det blir det ikke på Model 3 heller, men det er en bil det går an å eie over tid. :-)

krl

... hvis antirustbehandlingen er god nok. Det er vel mindre alu på denne enn på Model S?

geear

DagfinnN

Sitat fra: arthur på ons 05. des 2018, kl. 19:48
Nå fikk jeg lyst å si noe, men når jeg tenker meg om sier jeg ingenting.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Counterpointer

Sitat fra: noto på ons 05. des 2018, kl. 12:20
...Etron-folket kommer nok også etter hvert som de får øynene opp.
Det kom pris på «norgesversjonen» av E-tron i dag 817 k

noto

Tungt tysk premiuminteriør i en elbil er som en moderne funkisvilla innredet i gammeldags skipsrederstil.

Øyvind.h

Sitat fra: knut.aulie på ons 05. des 2018, kl. 20:55
Etron er lekker, stor, praktisk og har hengerfeste som jeg må ha.
Men dårlige ytelser og jeg klarer ikke ende under 800k om jeg tar med det man bør ha på en slik bil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: Øyvind.h på ons 05. des 2018, kl. 21:23
Sitat fra: knut.aulie på ons 05. des 2018, kl. 20:55
Etron er lekker, stor, praktisk og har hengerfeste som jeg må ha.
Men dårlige ytelser og jeg klarer ikke ende under 800k om jeg tar med det man bør ha på en slik bil.
Har full forståelse for dette. Hvis en vil ha hengerfeste er det bare å betale. Det er tre alternativer på markedet og alle er dyre.

geear

Det er vel egentlig fem alternativer, men NV-e200, pizzabilene og i-Pace har trekkekapasitet som faller igjennom for mange. Iallfall for meg, så da er det dessverre kun to igjen; X og e-tron.

Den elektriske "Passat" stasjonsvogna med 1500kg hengerkapasitet mangler fortsatt i markedet...

Counterpointer

Sitat fra: gr på tor 06. des 2018, kl. 12:24
Det er vel egentlig fem alternativer, men NV-e200, pizzabilene og i-Pace har trekkekapasitet som faller igjennom for mange. Iallfall for meg, så da er det dessverre kun to igjen; X og e-tron.

Den elektriske "Passat" stasjonsvogna med 1500kg hengerkapasitet mangler fortsatt i markedet...
Svært urettferdig å legge I-Pace sammen med «pizzabilene», selv om den bare kan trekke en bitteliten campingvogn kan den utføre det meste av vanlig hengerjobb for min del (min velbrukte henger med 750 kg kapasitet).

Men selvfølgelig er 1800 kg bedre og 2250 kg best.

(Og om to år kommer kanskje Rivian med 5000 kg )

Krysser fremdeles fingrene for hengerfeste etterhvert på M3, men tror det ikke før det konkret leveres.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA