Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

mariowing

Jeg vet status på den mellom de to du nevner; fire ladere montert på Circle K utenfor Strømstad. Trafo på plass også, sto et telt over «noe greier» så det så ut som de hadde kommet ganske langt.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Rollep

2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

JorgenM

Strømstad er live. Står 3 stk på Ionity selv om det ble nevnt 4 tidligere her. Kanskje 1 som ikke er klar enda.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Amatøren

Bare tre?

Da Ionity ble omtalt tidligere ble det sagt at det skulle være minst seks ladere pr lokasjon.

Var det bare i Norge?

Bilder jeg har sett fra utlandet kan det se ut som om det er seks eller fler, men jeg har sikkert ikke sett alle.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Panduck

Sitat fra: Amatøren på torsdag 27. desember 2018, klokken 21:10
Bilder jeg har sett fra utlandet kan det se ut som om det er seks eller fler, men jeg har sikkert ikke sett alle.

elekTrond

'13 Mjau

hemi

Etter å ha sett videoen til teslabjørn.....  lurer jeg på hvorfor jeg gidder ha elbil, men er bra han belyser problemene.

Skal prøve meg på 5 turer nedover i europa til sommern.

JorgenM

6 ladere i snitt var det.

TU.no:
- Vi skal ha 400 lokasjoner i Europa med i snitt seks lynladere som kan lade 350 kilowatt
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

ID4


Cydonia

Prøvde Ionity fra Stavanger til Oslo i går. Ser lovende ut. Ved Ringdalskogen var det 8 ladere, men avsatt plass til 12. Ved Kjerlingland var det også plass for mange ladere, med 7 operative men bare 1 virket i går. Den på Sira (4 ladere) var slått ut av strømbrudd, muligens pga. uværet. Alle er ved CircleK-stasjoner. Fikk maks 53 kW (Kona).

Var bare å plugge inn og trykke start/stopp. Fortsatt gratis inntil videre. Ser ut som Ionity vil støtte flere betalingsmuligheter, også PayPal, uten å behøve registrering/bruker.
https://ionity.eu/en/where-and-how.html
(Prøvde å klikke på en i Danmark og velge guest, fikk da opp betalingsvalgene som ikke krever brikke eller registrering.)
Hyundai KONA electric 2018

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Bare fire på Sira er smått, men det er jo allikevel god dekning med Grønn Kontakt og Fortum langs E39. Ulempen med det er at det nok fort vil være biler som ikke lader mer enn 50kW som vil stå og lade på Sira også. Populær stoppeplass.

Sitat fra: Cydonia på onsdag 02. januar 2019, klokken 16:11
Ser ut som Ionity vil støtte flere betalingsmuligheter, også PayPal, uten å behøve registrering/bruker.
Ikke bare har Elon Musk ledet utviklingen av elbiler, han står til og med bak et av betalingssystemene en av konkurrentene skal bruke. Fascinerende historikk på fyren...

zbk

Hvis de holder på fastprisen på 80,- vil laderene så godt som garantert bli okkupert av hensynsløse egoister. Alle som trenger mer enn en drøy halvtime med lading på en 50kW-lader vil tjene på å bruke disse i stedet. Rapidgate-nde Leaf's for eksempel.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Cydonia

Jeg tenkte det samme. Bør i det minste være en maks tillatt P-tid, iallefall ikke mer enn 60 minutter. La merke til at det var maks 1 time parkering ved en Grønn Kontakt-lader. Men der vil uansett minuttprisen sette enn viss begrensning. Det positive er at Ionity setter opp mange ladere på samme lokasjon.

Sitat fra: zbk på torsdag 03. januar 2019, klokken 15:49
Hvis de holder på fastprisen på 80,- vil laderene så godt som garantert bli okkupert av hensynsløse egoister. Alle som trenger mer enn en drøy halvtime med lading på en 50kW-lader vil tjene på å bruke disse i stedet. Rapidgate-nde Leaf's for eksempel.
Hyundai KONA electric 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA