Fleksilading er et tåpelig ord. Det gir ingen mening.
For meg er AC-lading et bedre ord. Eller Type2-lading kanskje?
Uansett: En e-Golf kan hurtiglade med ca 50kW effekt, men AC-lader med kun 3,6 til 7,2kW effekt, avhengig av modell. Det tar dermed 4 til 8 timer å fullade en e-Golf med AC-lading.
Andre elbiler kan lade raskere på AC. BMW i3 ny modell kan nå lade på AC med 11kW. Tesla kan AC-lade på 11kW, 17kW eller 22kW avhengig av modell. Renault Zoe kan AC-lade på 22kW eller 43kW avhengig av modell.
22kW AC-lading på min Tesla er genialt, og brukes mye i stedet for hurtiglading. 22kW AC-lading gir meg ca 100km rekkevidde pr time lading.
AC-lading er snillere mot batteriet. Hvis jeg bor på hotell, og har valget mellom hurtiglading eller AC-lading, så ville jeg valgt AC-lading mens jeg sover. Billigere, bedre for batteriet og det tar mindre tid (fordi jeg slipper å stå der mens bilen lader).