Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

GK, Lillestrøm Torg, AC hastighet?

Startet av Panduck, onsdag 07. mars 2018, klokken 09:38

« forrige - neste »

Panduck

Prøver få et forståelig svar fra GK, uten at det virker som om det er mulig. Noen som har erfaring med ladehastighet på Lillestrøm Torg, AC laderene til Grønn kontakt?  I app står det 7.4kW, siste lading med elbil var 1.2kW snitt, og når jeg ser på historikken min for lading der, går kurven på hastigheten nedover, første gang litt over 4kW, så litt over 3kW, så rundt 2W, og tilslutt 1.2kW

Dette er jo så tregt at det blir mer eller mindre totalt meningsløst å parkere der. Noen som har samme erfaring, eventuelt vet hvorfor det er slik?

geear

Det er vel fordi de lastdeler 7kW på flere punkter, og at det har vært andre elbiler som også har ladet samtidig?

GK satte opp fire hurtigladere på 50kW og 6 type 2-punkter på Kvadrat i Sandnes nylig, og der er det akkurat samme opplegget, 22kW tilgjengelig til type 2 samlet, så du kan risikere alt fra 3 til 22kW...  :o

Panduck

Sitat fra: gr på onsdag 07. mars 2018, klokken 10:16
Det er vel fordi de lastdeler 7kW på flere punkter, og at det har vært andre elbiler som også har ladet samtidig?

GK satte opp fire hurtigladere på 50kW og 6 type 2-punkter på Kvadrat i Sandnes nylig, og der er det akkurat samme opplegget, 22kW tilgjengelig til type 2 samlet, så du kan risikere alt fra 3 til 22kW...  :o

Det vil jo bli håpløst om dette ikke komunniseres på en eller annen måte. På Fortum sine punkter kommer det klart frem hva som er 22kW og hva som er to punkter som lastfordeler 22kW, og at man får 11kW når begge er i bruk. Å lastfordele 22kW over flere punkter gir jo mening når flere biler ikke kan ta mer enn 3kW, men å dra det ned i 1.2kW, da blir det nogenlunde bortkasta :/

Det var ikke biler som ladet på alle punktene når jeg fikk 1,2kW heller...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA