Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gummimatter

Startet av supaplex, torsdag 25. januar 2018, klokken 07:59

« forrige - neste »

supaplex

Er det noen her som har bestilt Teslas egne gummimatter til den nye 7-seteren og som faktisk har fått den utlevert?
Jeg la inn en bestilling i november og fikk beskjed om at den skulle være utlevert sammen med bilen i begynnelsen av desember. Ved utlevering fikk jeg beskjed om at mattene var bestilt men ikke utlevert.
Har siden fulgt saken tett, men det virker ikke som det er noen store bevegelser hos Tesla.
Får stadig vekk vite at ting er i bestilling...

geear

Stavanger sa allerede i november/desember at det ikke fantes, og at de først kommer i andre kvartal 2018. Har derfor kun kjøpt til foran.

olavxxx


Radon

Eg og hadde inne bestilling på tesla sine matter til 2/3 rad på 7 seter. Men siden de ikke får de inn før om et par måneder planlegger eg heller å kjøpe Gytis sitt sett for 1 og 2/3 rad som de vistnok skal få inn i løpet av februar.

smurf

Hei,
noen som har fått gummimatter til Model X 7 seter (ny type med nedfellbar 2 rad som kom høsten 2017)? Ser de finnes på shop.tesla.com i USA. Litt diffuse svar hos Tesla SC om de faktisk er tilgjengelig i Norge eller om de bare er midlertidig tomme på SC.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Lille Lance

Hva er egentlig status på matter til 7-seter? Kommer det med bilen eller må vi bestille selv?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Lille Lance

Sitat fra: Lille Lance på søndag 11. november 2018, klokken 08:08
Hva er egentlig status på matter til 7-seter? Kommer det med bilen eller må vi bestille selv?

Og Gytis matter ... er de innafor? (les:ser de OK ut og passer inn i en slik fin bil?)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Jarletu

Her kjøpt Wethertech sine selv, fra deres nettbutikk (import kost og mva kommer i tillegg), de passer bra til bilen og med gode kanter opp slik at skitt, søle og lignende fra kidza ikke havner i teppet.
Har brukt dette i min I3 i 4 år nå og jeg synes de fungerer meget bra, meget lite slitasje på den tiden(tror mattene kommer til å vare lengere en bilen.

Det blir jo ikke samme kvalitet som å bruke originale matter av tepper men sparer bilen masse.
2018 Tesla X 75D
2010 BMW X5 3,0D solgt høst 2018
20.08.2014 BMW I3 (Arravani Grey, Fully loaded)

smurf

Sitat fra: Lille Lance på søndag 11. november 2018, klokken 08:08
Hva er egentlig status på matter til 7-seter? Kommer det med bilen eller må vi bestille selv?

Følger med stoffmatter, men ikke gummimatter. Praktisk med gummimatter vinterstid med snø og slaps...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Larsebass

Sitat fra: Lille Lance på søndag 11. november 2018, klokken 08:08
Hva er egentlig status på matter til 7-seter? Kommer det med bilen eller må vi bestille selv?

Jeg bestilte fullt sett med matter til min 7-seter i 2017. Har fått montert matter i frunk og forseter, men resten har jeg ikke sett noe til. Jeg får ringe opp og purre igjen.

(Forøvrig veldig fornøyd med mattene foran og i frunk. Mattene sitter som støpt og lette å rengjøre.)
Tesla X75D.

HaraldRex

Sitat fra: Larsebass på mandag 19. november 2018, klokken 11:58
Sitat fra: Lille Lance på søndag 11. november 2018, klokken 08:08
Hva er egentlig status på matter til 7-seter? Kommer det med bilen eller må vi bestille selv?

Jeg bestilte fullt sett med matter til min 7-seter i 2017. Har fått montert matter i frunk og forseter, men resten har jeg ikke sett noe til. Jeg får ringe opp og purre igjen.

(Forøvrig veldig fornøyd med mattene foran og i frunk. Mattene sitter som støpt og lette å rengjøre.)

Jeg gikk til Tesla Skøyen og kjøpte fullt sett originalmatter for et par uker siden (1. 2. og 3. rad).
Da hadde de på lager der i butikken.
De dekker ikke så langt "opp" på første rad sammenlignet med Gytis mattene, men de ser jo vesentlig bedre ut (imho.)

deaffox

Sitat fra: HaraldRex på mandag 19. november 2018, klokken 13:13
Sitat fra: Larsebass på mandag 19. november 2018, klokken 11:58
Sitat fra: Lille Lance på søndag 11. november 2018, klokken 08:08
Hva er egentlig status på matter til 7-seter? Kommer det med bilen eller må vi bestille selv?

Jeg bestilte fullt sett med matter til min 7-seter i 2017. Har fått montert matter i frunk og forseter, men resten har jeg ikke sett noe til. Jeg får ringe opp og purre igjen.

(Forøvrig veldig fornøyd med mattene foran og i frunk. Mattene sitter som støpt og lette å rengjøre.)

Jeg gikk til Tesla Skøyen og kjøpte fullt sett originalmatter for et par uker siden (1. 2. og 3. rad).
Da hadde de på lager der i butikken.
De dekker ikke så langt "opp" på første rad sammenlignet med Gytis mattene, men de ser jo vesentlig bedre ut (imho.)

Pris?

smurf

Sitat fra: HaraldRex på mandag 19. november 2018, klokken 13:13
Sitat fra: Larsebass på mandag 19. november 2018, klokken 11:58
Sitat fra: Lille Lance på søndag 11. november 2018, klokken 08:08
Hva er egentlig status på matter til 7-seter? Kommer det med bilen eller må vi bestille selv?

Jeg bestilte fullt sett med matter til min 7-seter i 2017. Har fått montert matter i frunk og forseter, men resten har jeg ikke sett noe til. Jeg får ringe opp og purre igjen.

(Forøvrig veldig fornøyd med mattene foran og i frunk. Mattene sitter som støpt og lette å rengjøre.)

Jeg gikk til Tesla Skøyen og kjøpte fullt sett originalmatter for et par uker siden (1. 2. og 3. rad).
Da hadde de på lager der i butikken.
De dekker ikke så langt "opp" på første rad sammenlignet med Gytis mattene, men de ser jo vesentlig bedre ut (imho.)

Kjøpte du til 7-seter? Har du nedleggbar 2 rad ('benk') eller den tidligere varianten med elektrisk styring av 2 rad?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA