Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken I-Pace utgave er mest for pengene? S, SE, HSE eller First Edition?

Startet av Counterpointer, søndag 07. januar 2018, klokken 23:14

« forrige - neste »

Krabbe 2

Det virker som det blir å hente de 10 000,- tilbake som Jaguar låner. Hadde håpet å lande på maks 700 000-750 000,-Men nå kan det virke som en HSE med dekk, hengerfeste blir nærmere 850 000,- Mye penger på bil og enda er ikke produksjonsutgaven vist frem.

Er vel ikke håp om noe type "Tesla" rente på finansiering heller?

Hmm, kanskje avvente til en har fått prøvekjørt den selv om det sikkert innebærer bil nærmere 2019.
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

mariowing

Sitat fra: ludwig_holberg på mandag 08. januar 2018, klokken 13:10
Er det noen som vet noe mer om potensiell ladehastighet?

Selger sa til meg at det var 11 kw ombordlader og det synes jeg er viktig.

Vi trenger ikke ta den vanlige "jeg har aldri hatt bruk for å lade mer enn 3 kw hjemme" diskusjonen. Foreslår at vi heller er enige om at det er fint for de som har lyst på raskere hjemmelading at de kan få det ;)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

lr-80

Sitat fra: daktari på mandag 08. januar 2018, klokken 20:41
Var 19.000 for hengerfestet en offisiell pris!? Det var drøyt.
7100 på F-Pace, 12.200 for elektrisk utfellbart.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

bmw2002

Sitat fra: daktari på mandag 08. januar 2018, klokken 20:41
Var 19.000 for hengerfestet en offisiell pris!? Det var drøyt.

Tror årsaken til høy pris er at det må monteres i etterkant av forhandler, dette er nok mye mer jobb enn dersom det ble montert under produksjon.

Valgte det bort pga lav hengervekt, usikkerhet på hvordan det blir seende ut og høy pris.

I værste fall kunne man montere det senere, men må da betale moms på summen i tillegg

S.S

19000 er for drøyt. 4-5 timer for montering maks, kanskje 5000 for festet, så 10000 hadde vært OK.
Thule kommer sikkert med en løsning, men spørsmålet er om de får godkjent det.

Og om disse prisene er riktige, blir det litt pussig med prisen på metallic lakk, da både Velar og F- Pace lister pris på metallic til 9100. Med mva.. Det blir 7280 uten mva.  Hvorfor er det 40% dyrere med metallic på I-Pace enn på andre tilsvarende biler fra samme firma?

oll1954

Sitat fra: daktari på mandag 08. januar 2018, klokken 20:41
Var 19.000 for hengerfestet en offisiell pris!? Det var drøyt.

Det var det jeg fikk oppgitt. Manuelt avtagbart, men ikke innfellbart.
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

HalfdanF

Sitat fra: S.S på mandag 08. januar 2018, klokken 21:36
19000 er for drøyt. 4-5 timer for montering maks, kanskje 5000 for festet, så 10000 hadde vært OK.
Thule kommer sikkert med en løsning, men spørsmålet er om de får godkjent det.

Og om disse prisene er riktige, blir det litt pussig med prisen på metallic lakk, da både Velar og F- Pace lister pris på metallic til 9100. Med mva.. Det blir 7280 uten mva.  Hvorfor er det 40% dyrere med metallic på I-Pace enn på andre tilsvarende biler fra samme firma?

Meget godt spørsmål. Skal de virkelig ha 10 store for metallic?
Hva med den ekstra dyre lakken, noen som vet prisen på den?
Generelt er jeg nok en av de som mener at prisene er en del høyere enn hva de burde være.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: HalfdanF på mandag 08. januar 2018, klokken 22:40
Meget godt spørsmål. Skal de virkelig ha 10 store for metallic?
Hva med den ekstra dyre lakken, noen som vet prisen på den?
Generelt er jeg nok en av de som mener at prisene er en del høyere enn hva de burde være.
Enig i at prisene er en del høyere enn forventet, spesielt sammenliknet med E-&F-Pace priser i Norge. Selv om bilen utvilsomt er fantastisk så er vi en familie som skal leve ved siden av.

mariowing

Sitat fra: HalfdanF på mandag 08. januar 2018, klokken 22:40
Generelt er jeg nok en av de som mener at prisene er en del høyere enn hva de burde være.

Vi som kunder vil alle ha billigst mulig bil, Jaguar Norge skal selge fem-seks ganger så mange biler i år enn i fjor og de mener de har et knallprodukt som de kan selge alt de får tak i av. Som selger så priser du produktet ditt på et nivå du mener du kan få for det, ikke nødvendigvis hva det koster deg å produsere det. Så får vi se da, om Jaguar har truffet eller ikke på prisene.

For min del så mener jeg prisene er helt ok når du sammenligner med andre lignende premium biler. Hvis man hadde håpet å få en familiesuv til 550 000 så forstår jeg at man er skuffet, personlig har jeg aldri trodd på det prisnivået nettopp av grunnene nevnt ovenfor; den eldgamle regelen om tilbud og etterspørsel samt at dette er en Jaguar og ikke en Nissan eller Hyundai. En analogi er å se på BMW i3 som ikke har nevneverdig bedre ytelser enn andre små elbiler men selges langt dyrere. Det gjør den fortrinnsvis fordi det er BMW. Slik har jeg hele tiden tenkt at det blir med I-Pace også.

Se gjerne på prislisten til X3, for å få med navigasjon og internett tilkobling skal de ha 33 000 kroner. Det er ikke standard på noen av X3 utgavene så vidt jeg kunne se... Sett i lyset av de prisene så begynner I-Pace nesten å høres bilig ut etterhvert ;)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Knut Røe

Prisene ligger vel rundt tilsvarende biler, som XC60, X3, Q5 osv.
Ingen vits å prise seg i kjelleren når det bare er et begrenset antall biler per år og interessen vil være stor uansett. Noe høy pris vil faktisk dra opp etterspørselen i mange tilfeller da det føles mer eksklusivt for dem som punger ut den summen for bilen. Helt sikkert fornuftige priser selv om det ser ut til at e-tron blir noe billigere. Ingenting er gratis her i verden, og folk betaler jo 400 for i3... Som en sammenligning. Så valuta for prisen er ikke så aller verst egentlig.

turfsurf

Sammenlignet med fossile konkurrenter er prisen bra, gitt at iPace sannsynligvis blir noe romsligere å. Men gitt at dette er en pris uten mva og avgifter er den jo litt dyr. Sammenlignet med Tesla X synes jeg den posisjonerer seg bra. Rekkevidden er jo på nivå med X100. Som alltids er vel den rimeligste mest for pengene, HSE ser ut til å være midt i smørøyet m.t.p. balanse mellom pris og utstyr, men FE er den man vil ha ;)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tellus

Synes bilen er attraktivt prisen sammenlignet med Tesla modellene. Hvis entry modelen S starter rundt 620 så betyr det at den prisen likt med entry Tesla Model S. Min mening er i hvert fall at man får mer for pengene med I-Pace.

Når dette er sagt så er jeg enig i at 19K er drøy for hengerfeste. Meg ble det fortalt at dette skulle fabrikkmonteres senere. Hvis man kan vente så tipper prisen på hengerfeste kanskje vil reduseres til under 10K når det kommer som fabrikkmontert.

Jeg må også sjekke om om hengerfestet kan lagres inne i bilen når det ikke er i bruk. På F-Pace har hengerfestet et eget rom i under gulvplaten i baggasjerommet. Helt ute av veien når det ikke er i bruk.


geear

Jeg er uenig og syns prisene som har kommet frem så langt er for høye i forhold til Model X. X er en større bil, har mulighet for både 6 og 7-seter, og den har en haug med kvaliteter man kjenner. Kvaliteter det foreløpig er usikkert om iPace får.

Jaguar har høyere pris både for Metallic og 20" hjulsett enn Tesla, så det virker som de skor seg litt mer på utstyr.

Ser noen nevner at prisingen til Jaguar ikke er noe verre enn BMW og andre, men forskjellen er at Jaguar normalt har hatt et forferdelig dårlig bruktmarked i Norge og dermed høyere verdiforringelse. Som ny bilprodusent er Tesla også et usikkert kort når det gjelder verdifall. Mange faktorer spiller inn for begge merker, alt fra kronekurs til innføring av avgifter/moms, påbud/forbud, konkurrenter og så videre.

Når det gjelder hurtigladefart ser jeg at det skrives både 100 og 150kW i denne tråden, men på nettsidene til Jaguar står det fortsatt 50kW på konseptbilen. Er noe bekreftet her?

Syns det begynner å haste med detaljer for en bil som skal leveres i sommer...

fantonsen

Sitat fra: Krabbe 2 på mandag 08. januar 2018, klokken 20:01
Det virker som det blir å hente de 10 000,- tilbake som Jaguar låner. Hadde håpet å lande på maks 700 000-750 000,-Men nå kan det virke som en HSE med dekk, hengerfeste blir nærmere 850 000,- Mye penger på bil og enda er ikke produksjonsutgaven vist frem.

Er vel ikke håp om noe type "Tesla" rente på finansiering heller?

Hmm, kanskje avvente til en har fått prøvekjørt den selv om det sikkert innebærer bil nærmere 2019.


Akkurat så jeg skulle sagt dette selv...

Lovnaden om en godt utstyrt I-Pace til under 750 000 er ikke fulgt opp her føler jeg.
Billigste modell som er mulig å hente ut nå, er:
   Modell SE: 729 000,- (grunnpris)
+ transport til hjemby (obligatorisk)
+ Vinterdekk (nødvendighet)
+ Metallic lakk (de fleste vil vel ha det)
+ Crossbars og/eller hengerfeste for mange
Da er vi jaggu ikke langt unna 800 000,- for billigste modell, om ikke vi må over.

Jeg tror at Jaguar dessverre har priset seg ut av dette markedet med denne prisen.
De får garantert solgt mange biler nå helt i starten uansett, da det er nok av kjøpere som synes at dette er helt greie priser, men så tror jeg at det vil bremse kraftig opp når de ivrigste har fått sine biler, og konkurrentene også er kommet på plass med sine biler.
Og de vil falle tilbake til salg av normale mengde biler for dem.

8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA