Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken I-Pace utgave er mest for pengene? S, SE, HSE eller First Edition?

Startet av Counterpointer, søndag 07. januar 2018, klokken 23:14

« forrige - neste »

xyzzy

Sitat fra: JorgenM på torsdag 14. mars 2019, klokken 10:55
Hvorfor er det så få blå i-Pace på Finn? :)

Av 69 i-Pace er kun 2 blå. Den ene er privatsalg og den andre venter jeg på utstyrsliste fra men ser ut til å mangle f.eks Matrix-lys.

Kona og jeg er enige om at blå er eneste aktuelle farge. Er vi litt spesielle? :D

First edition kom kun i oransje, Corris grey og sort - pluss at vi jo er veldig glade i sølv- og gråfargede biler. Og når man tror at alle andre er glad i den fargen, vil man kanskje ikke ta noen sjanser  mtp. annenhåndsverdien? Spesielt om man kjøper for et raskt salg, slik det må sies å være når man finner det på Finn nå.

lr-80

Blå er knall. Så fornøyd! Har en S med luft, driver Assist, vinterpakke/varmeseter og 20/22" hjul.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

JorgenM

Se der ja :)
Vi er ikke A4, så blått blir flott.

Kona vil ha blå bil med svarte lister og svarte felger. Bare 4 dager til prøvekjøring nå :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

olavxxx

Sitat fra: JorgenM på torsdag 14. mars 2019, klokken 10:55
Hvorfor er det så få blå i-Pace på Finn? :)

Av 69 i-Pace er kun 2 blå. Den ene er privatsalg og den andre venter jeg på utstyrsliste fra men ser ut til å mangle f.eks Matrix-lys.

Kona og jeg er enige om at blå er eneste aktuelle farge. Er vi litt spesielle? :D
Veldig mange velger farge som er sølv eller sort, som en form for snusfornuf. De tenker gjerne på salg at sort og sølv er tidløst. Ofte har jo bilmerkene også sort som en gratis basefarge.

Men ellers så jeg en blå iPace i et parkeringshus i Bergen i dag, den gjorde seg fint i fargen. Jeg synes personlig at sort er litt kjedelig. iPacen har jo litt fine detaljer rundt lysene som også blir mer synlig med farge eller hvitt. Sort maskerer detaljene.

lr-80

Sitat fra: JorgenM på torsdag 14. mars 2019, klokken 21:01
Se der ja :)
Vi er ikke A4, så blått blir flott.

Kona vil ha blå bil med svarte lister og svarte felger. Bare 4 dager til prøvekjøring nå :+1:
Jeg har sorte lister, og kommer til å foliere grillramma sort. Gleder meg til å få på sorte 22" felger (Double Helix fra F-Pace), og deler gjerne bilde når jeg kommer så langt.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"


JorgenM

22" er meget pent, men hadde 22" på en bil tidligere (E53 X5 4,4i) og det var ikke kjempebehagelig. Kjørte den ene skjev også :)
Holder med 20" nå :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JPM

For å svare på spørsmålet til TS, fikk du helt klar mest for pengene dersom du kjøpte S (tidlig). Rent objektivt sett, kan man ikke krangle mye på det. Du fikk samme batteri/chassis som på topp-modellen, men til en langt lavere pris. Nå har vel de aller fleste lagt på noe ekstrautstyr, som gjør at skjæringspunktet for hva som lønner seg av utgavene, flytter litt på seg.

Selv gikk jeg for S, og puttet på utstyr for ca 100K.

Men registrerer at konfigurator ser helt annerledes ut for S, SE og HSE i dag.

4Matic Fanatic

Sitat fra: JPM på lørdag 16. mars 2019, klokken 09:09
Men registrerer at konfigurator ser helt annerledes ut for S, SE og HSE i dag.
Merk at du får to vidt forskjellige konfiguratorer her - om du velger Bygg og bestill direkte fra forsiden sendes du til https://ipace.jaguar.no/ og får en meget begrenset mengde valg.

Dersom du derimot går inn på https://www.jaguar.no/i-pace og trykker Bygg din bil kommer du til den 'gode gamle' som såvidt jeg kan se har samme valgmuligheter som da jeg konfigurerte opp min bil i fjor.

Contango

Svaret på tråden er sannsynligvis «alle». I Oslo er elbiler så langt i mars over 75 prosent av nybilsalget iht OFV. Vi er på smertegrensen av sosialdemokratiets evne til å tolerere salg av superbiler uten en krone til fellesskapet. Jada, jeg vet om lovnaden ut 2020, men når Jaguarer, Audier og Teslaer i alle former og fasonger raser ut av kryssene foran de trauste i sine etterhvert nokså uselgelige dieselbiler vil folkets røst rumle høyere. Det begynner å merkes i statsbudsjettet også. De dyre bilene lever på nåde.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA