Utstyr på Launch Edition og 2.Zero

Startet av benjadin, lør 25. nov 2017, kl. 16:45

« forrige - neste »

benjadin

Hei dere, jeg har bestilt Launch Edition og ser det er noen uoverensstemmelser i prislister og muntlig info jeg har fått.

På ny prisliste på Nissan.no datert 15.11. (https://www.nissan.no/content/dam/Nissan/no/brochures/pricelist/new-leaf-kundeprisliste.pdf), der utstyrsnivået har navn 2.Zero, er det inkludert noe som heter "Batterivarmesystem". Det står ikke på den tidligere prislisten for Launch Edition fra 6.9. (http://www.bilnorge.no/upload/LEAF_Kundeprisliste_New%20LEAF%20Launch%20Edition_06-09-17_1000.pdf). For øvrig har jeg ikke sett (eller sett etter) forskjeller, men utsalgsprisen og fargealternativene på begge listene er nøyaktig de samme.

Er det da rimelig å anta at 2.Zero og Launch Edition er samme biler/utstyrsnivå?

Kommer Launch Edition til å ha full-LED? Det står i begge de norske prislistene På britisk lanseringsvideo sier de imidlertid at Launch kommer med halogen hovedlys og LED-signatur:
https://www.youtube.com/watch?v=1tRAclapLvE

Da må jo de norske Launch Edition-bilene være bedre utstyrt enn de britiske – eller er dette en feil?

Jeg så den hvite utstillingsbilen i et messetelt tidligere i november, og da fortalte en representant fra importøren meg at Launch Edition ville ha BOSE-anlegg. Den informasjonen får jeg ikke bekreftet noe sted.

Til syvende og sist er det kanskje mulig at utstyrsnivået på de første bilene ikke er 100 prosent kjent/sikkert ennå?
Før:
2018 Nissan Leaf 40 kWh (2018-2021)
2021 Tesla Model 3 LR (2021-2024)

Nå:
2001 BMW 330Ci cabrio (2023-)
2024 Tesla Model Y LR (2024-)

Goggen123

Alle selgere jeg har pratet med har bekreftet at Bose ikke kommer på launch, en av grunnene til at jeg venter.

Niklas

Intressant iakttagelse med batterivärmesystem, hoppas det är något bättre system än gamla Leaf som bara har något klent system som går igång vid -17 för att skydda batteriet (eller var det -13?). Ett system som faktiskt kan värma upp batteriet för snabbare hurtigladding skulle vara kanon!

Svenska prislistan på Nissan.se motsvarar den gamla norska.

Det står tydligt på alla prislistor (även svenska, och jag gissar att Sverige och Norge får samma utrustningsnivå) att det är led på både hel- och halvljus. Läste en annan tråd här som beskrev att det går att få nya Leaf i andra färger än svart och ljusgrön, men då utan led-ljus. Så jag tror du har rätt i att andra marknader har annan belysning/utrustningsnivå.
Nissan Leaf -14 sedan dec -15

Niklas

Ser också att det finns två olika vinterhjul som tillbehör. Dels Niseko som verkar vara de "gamla" vinterhjulen (http://www.nissan-aftersales.co.uk/accessories/image-gallery?accessory_id=a06D000001CoBf3IAF) men även Black Electron. Hoppas Black Electron är mer aerodynamiska än de gamla "luftvisparna". Electron antyder ju att det är för elbilar och förhoppningsvis är de mer aerodynamiska då.
Nissan Leaf -14 sedan dec -15

oarnoe

Sitat fra: benjadin på lør 25. nov 2017, kl. 16:45

Er det da rimelig å anta at 2.Zero og Launch Edition er samme biler/utstyrsnivå?

Kommer Launch Edition til å ha full-LED? Det står i begge de norske prislistene

Prislistene ble vel endret fra Launch Edition til 2.Zero edition samtidig som europa lanseringen var i Oslo. I andre europeiske land er det 2.Zero som blir brukt.

Det er hvistnok mulig å få levert 2.Zero i andre farger en sort og lysegrønn, men da mister en full Led, min selger anbefaler ikke å velge bort full Led, så da må dette bety at full Led er standard på sort og lysegrønn.

Sent from my iPad using Tapatalk
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Trond.m

Jeg spurte min selger om det var tilgjengelig andre farger, men han sa at også de med halogen ble leveri i enten spring cloud eller sort. De har fått tildelt noen flere biler fra et annet land som også er 2.Zero utgaven men uten LED lys.

oarnoe

Sitat fra: TM på lør 25. nov 2017, kl. 21:06
Jeg spurte min selger om det var tilgjengelig andre farger, men han sa at også de med halogen ble leveri i enten spring cloud eller sort. De har fått tildelt noen flere biler fra et annet land som også er 2.Zero utgaven men uten LED lys.

Andre farger er kun tilgjengelig i bestillingssoftwaren, jeg fikk disse lest opp og mener det i alle fall var 5 forskjellige.

Sent from my iPad using Tapatalk
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

benjadin

Sitat fra: TM på lør 25. nov 2017, kl. 21:06
De har fått tildelt noen flere biler fra et annet land som også er 2.Zero utgaven men uten LED lys.

Da jeg bestilte min Launch Edition sto full-LED på utstyrslisten, og jeg kommer ikke til å akseptere en bil uten. Hvem skal da få disse med halogen-lys? Skal forhandlerne satse på å levere dem til kunder som ikke vet forskjellen?
Før:

Nå:

Trond.m

Nei, det trenger du nok ikke bekymre deg for. Saken er at importøren har fått økt sin kvote biler, men disse er uten LED lys. De blir solgt til de som aksepterer å få halogen lys i bytte mot raskere levering. Om prisen er lavere vet jeg ikke, men jeg tviler. Med tanke på at norske kroner har svekket seg mye siden prisen ble fastsatt tror jeg de skal være glad km de får det til samme pris.

mizzle

Noe jeg stusset på når jeg bestilte min var at forhandler tok 6000kr for metallic lakk under utstyrslisten i kontrakten men i følge utstyrslisten du linker til i denne posten er dette inkludert. Har kontaktet Nissan for en redegjørelse.

Trond.m

Sitat fra: mizzle på tir 28. nov 2017, kl. 09:47
Noe jeg stusset på når jeg bestilte min var at forhandler tok 6000kr for metallic lakk under utstyrslisten i kontrakten men i følge utstyrslisten du linker til i denne posten er dette inkludert. Har kontaktet Nissan for en redegjørelse.
Det står det hos meg også. Men da er jo prisen for selve bilen redusert tilsvarende. Det er totalsummen som betyr noe og ikke hvordan de deler opp prisen som betyr noe.

benjadin

Sitat fra: TM på tir 28. nov 2017, kl. 10:40
Det står det hos meg også. Men da er jo prisen for selve bilen redusert tilsvarende. Det er totalsummen som betyr noe og ikke hvordan de deler opp prisen som betyr noe.

Jeg har ikke noe om metallic lakk på ekstrautstyrslisten. Basisprisen er som på prislisten og spesifisert ekstrautstyr er vinterhjul og gummimatter.
Før:

Nå:

Bjoris

Oppdaget nettopp at LE også har elektronisk håndbrekk vs N-Connecta. Det var en positiv overraskelse etter bestilling, ikke happy med fotbrekket på dagens Leaf...

Trond.m

Sitat fra: benjadin på tir 28. nov 2017, kl. 13:42
Sitat fra: TM på tir 28. nov 2017, kl. 10:40

Jeg har ikke noe om metallic lakk på ekstrautstyrslisten. Basisprisen er som på prislisten og spesifisert ekstrautstyr er vinterhjul og gummimatter.
De setter det opp litt ulikt. LE leveres jo bare med metallic. Men så lenge totalprisen blir riktig så er det vel ingen grunn til bekymring.

Zuexi

Sitat fra: bjoris på lør 03. feb 2018, kl. 08:58
Oppdaget nettopp at LE også har elektronisk håndbrekk vs N-Connecta. Det var en positiv overraskelse etter bestilling, ikke happy med fotbrekket på dagens Leaf...
Tipper dette har en sammenheng med ProPilot funksjonene.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA