Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

AJ82

Sitat fra: TM på søndag 07. oktober 2018, klokken 15:10
De tunge batteriet gjør vel at det er utfordrende å lage en bil med like godt avstemt fjæring som Q8. Kanskje umulig ?

Q8 veier 2.2 tonn og Q7 Etron veier 2.5 tonn, begge ligger godt på veien så det burde være fullt mulig.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Imagine

Sitat fra: AJ82 på søndag 07. oktober 2018, klokken 15:40
Sitat fra: TM på søndag 07. oktober 2018, klokken 15:10
De tunge batteriet gjør vel at det er utfordrende å lage en bil med like godt avstemt fjæring som Q8. Kanskje umulig ?

Q8 veier 2.2 tonn og Q7 Etron veier 2.5 tonn, begge ligger godt på veien så det burde være fullt mulig.

A.J.

Enig. De bilmodellene med best fjæringskomfort er gjerne 2-2,8 tonn tunge. Se på S-klasse, A8, Q7, Bentley, Rolls-Royce osv. Det er absolutt mulig med fin fjæringskomfort ked 2,5 tonn vekt.

Her kommenteres komforten i Etron som god:
https://www.youtube.com/watch?v=vrYRJ9TuaX0

Strøm Tycoon

Video fra produksjonsanlegget for e-tron motorene. Interessant å se at også Audi går for konsentrisk layout.

https://www.youtube.com/watch?v=mM0K3A1utEs

Orbit

Fastned har ladeguide for e-tron. De overvåker ladehastighet på laderne sine, og har for kommet med ladekurver for andre elbiler veldig tidlig. Dette er i alle fall betryggende lesning:
Sitat fra: https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360000815988-Charging-with-an-Audi-e-tron-QuattroAt a 175 kW charger the charge speed will slowly drop as of 80%. At a 50 kW charger this happens only at 98%.

Savner en graf da, men den kommer nok.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Kåre Knatten

Det ligger en mengde videoer på YouTube etter at journalister fra hele verden ( også norske) har vært i Namibia og fått kjøre E-tron på egenhånd for første gang. Blant annet denne https://youtu.be/RYzP2i9zLz0

4Matic Fanatic

Så den funker å kjøre rundt på flat sand?

Kåre Knatten

#591
Hvis du gidder å se igjennom noen av reportasjene,  var grunnen til at de valgte en saltørken i Namibia, mangelen snø i Skandinavia. En interessant detalj som kommer frem, er at ESP kan kobles helt bort og kobler seg ikke inn igjen automatisk slik som på Tesla. Venter på den norsk reportasjen, skal komme i løpet av dagen ( i følge rykter)

hemi

#592
Om du kan koble ESP helt bort, bør den jo ikke.. koble seg automatisk inn?

Både helt ny, og flere år tilbake audi S8 får du aldri slått av ESP på

Men for all del om det stemmer og du får ESP av er det helt sjef, har akkuratt solgt v8 SUV'en, der kunne du slå av alt og ri turtallsperre sidelengs på .... isbane sier vi... ;)

Hadde Mercedes v8 twinturbo GL før det, der fikk du aldri av ESP og det sugde skikkelig, så mye power og ikke noe gøy :( Du hadde "dyno mode" men det koblet ut servostyring, og alle diffbremser og gjorde den i praksis til 1hjuls trekker forran, ikke spesielt gøy.

Kåre Knatten

I følge journalisten, kobles den inn igjen automatisk på Tesla på en viss hastighet. Men på E-tron kan den settes i sport modus eller hvis en ønsker det kan den slås helt av.

Vegar Beider

Sitat fra: Kåre Knatten på torsdag 11. oktober 2018, klokken 15:25
I følge journalisten, kobles den inn igjen automatisk på Tesla på en viss hastighet. Men på E-tron kan den settes i sport modus eller hvis en ønsker det kan den slås helt av.

Det du skrev først var dessverre veldig misvisende, det kunne lett tolkes som at ESP koblet seg inn igjen på e-tron.

Det gjør den altså ikke i følge alle disse reportasjene. På e-tron kan man skru av alt av hjelpemidler, og kjøre så bredt man vil, så lenge man vil, så fort man vil. Og skal man tro reportasjene gjør den dette ekstremt godt også. Virker lovende!

Eodman

Det ligger noen videoer på Audi Brussels sine youtubesider, blant annet denne som viser noen korte sekvenser fra produksjonen;

https://www.youtube.com/watch?v=6yaorOJqTag


ebbrey

11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Orbit

Søta bror har i alle fall klart å skrive noen ord om kjøring i Namibia.

Og så var det tydeligvis en slags launch i Brüssel likevel, selv om hovedlaunch ble flyttet til California.
https://www.youtube.com/watch?v=f1EScW8RW38
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Imagine

Sitat fra: Vegar Beider på torsdag 11. oktober 2018, klokken 22:37
Sitat fra: Kåre Knatten på torsdag 11. oktober 2018, klokken 15:25
I følge journalisten, kobles den inn igjen automatisk på Tesla på en viss hastighet. Men på E-tron kan den settes i sport modus eller hvis en ønsker det kan den slås helt av.
Det du skrev først var dessverre veldig misvisende, det kunne lett tolkes som at ESP koblet seg inn igjen på e-tron.

Det gjør den altså ikke i følge alle disse reportasjene. På e-tron kan man skru av alt av hjelpemidler, og kjøre så bredt man vil, så lenge man vil, så fort man vil. Og skal man tro reportasjene gjør den dette ekstremt godt også. Virker lovende!


Dette er jo bare helt fantastisk hvis det stemmer! :-)

ToWalkOrDrive

Ja, har sett en del brede videoer. Hvis en har i Dynamic mode var det visst veldig gøy, mens å skru av alt visstnok var for å kvitte seg med noen sprøe, eller noe sånt.
Eneste modifikasjonen mot å kunne skru av alt av "ESP" er at firehjulstrekken hjelper litt til med at den fordeler om den trekker mest foran eller bak basert på om den understyrer eller overstyrer eller noe sånt, ifølge den ene Audi-instruktøren på en video.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA