Knirking ved frontrute / tak i ny bil

Startet av mthoring, onsdag 01. november 2017, klokken 08:26

« forrige - neste »

mthoring

Tok ut ny bil i forrige uke og ble etterhvert var endel irriterende knirk nær frontruten. Har prøvd å lytte og dytte på interiøret og tror lyden kommer fra taket fremst ved frontruten. Knirkingen ser ut til å komme fra både sidene og midten av taket. Har en teori om at det kan mangle et dempemateriale, evnt en gummilist som skal ligge mellom stofftak og frontrute eller glasstak. Noen som har opplevd lignende?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Sjaugen

Tok ut en lik bil som deg en måned tidligere. Har akkurat det samme. Dvs., også vanskelig å høre akkurat hvor lyden kommer fra.
2017 S 75D

Elbil2000

Knikingen på min kom fra plastdekselet som dekker over kameraene i frontruta.
P100D

Chris Aurora

Sitat fra: taxikusken på onsdag 01. november 2017, klokken 09:21

Har en knirke/skurrelyd som kommer fra området øverst foran til venstre ved frontrute/tak selv (ala sånn det høres ut når man flyr), helt sikkert noe slark eller demping som ikke er som det skal være.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

MyMuffin

Akkurat hatt min nye bil inne for dette.
Fiksen er å legge en type teip i headlineren mellom interiør og rute.
For min del så ble bare halvparten av knitringen borte og ny service time bestilt..

2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Sjaugen

Off topic, hvordan får dere service-time? Kjører dere innom?
2017 S 75D

MyMuffin

Sitat fra: Sjaugen på onsdag 01. november 2017, klokken 10:31
Off topic, hvordan får dere service-time? Kjører dere innom?

Ringer. Som regel må jeg ringe 4-5 ganger før jeg kommer igjennom.
Så går dialogen som regel via mail.

Du kan jo selvfølgelig kjøre innom om du skulle være i nærheten også, er vel det mest effektive det.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Jejl

Jeg har alltid fått raskt svar på mail. Men har fått beskjed av Tesla sist jeg var inne om at jeg også kan kjøre innom mellom kl 9-13 hvis det var noe.
Så det prøvde jeg sist siden jeg bor bare noen få minutter unna servicesenteret. Kjørte bilen inn på verkstedet og forklarte hva jeg ville ha fikset. Gikk faktisk raskere enn å skrive mail. Og du slipper å ta bilde av det du vil ha fikset. (De ville ha bilde sist av at jeg hadde masse vann i baklyset.)

toreolsensan

Jeg hadde også endel knirking rundt omkring fronten som jeg tenkte jeg måtte innom og få fikset. Etter noen dager med kjøring på diverse humpete veier (masse veiarbeid i området Melhus-Tiller) så gikk det seg til.
Model S75D sept 2017 Premium, AP2.0

mthoring

Sitat fra: taxikusken på onsdag 01. november 2017, klokken 09:21

Sjekket det nå, men er nok headliner som er problemet hos meg ja. Sendte mail til serviceEU i forgårs, får høre hva de sier, men greit å høre hva andre opplever og løsninger som foreslås.

mthoring

Noen som har glasstaket og har opplevd lignende og fått det fikset enda? Jeg har time for utbedring i desember.

alf00

Hentet bilen for tre uker siden. Knirker oppe ved overgang frontrute/tak, mest på passasjersiden kanskje. Har soltaket, men får altså inntrykk av at dette har med frontruta å gjøre. 

mthoring

Skal faktisk bytte frontrute på min nye bil snart pga steinsprutskade midt i synsfeltet  >:(
Kan høre med Riis om de kan se noen årsak til knirk øverst på frontruta og eventuelt prøve å fikse det da, men har egentlig inntrykk av at kilden er litt lenger inn på taket, ca mellom festene av solskjermene på begge sider.

mthoring

Har fått byttet frontrute, Riis fjernet sentreringspluggene fra ny frontrute før montering i tilfelle de var årsaken på gammel rute. Det hjalp ingenting.

Bilen var inne til Tesla for fiks av dette og noen andre småting jeg har funnet på bilen, de noterte følgende: "We have lubricated the isopor and installed noise reducing felt tape." Virker som problemet er løst, har i hvertfall ikke hørt noe foreløpig :)

sfinxern

Min knirker også fra frontrute/headliner. Høres kanskje ut som om det kommer fra speilhuset der kameraene sitter. Mulig det er noe der. Har ikke orket å henvende meg for utbedring enda, får se det an litt. Litt irriterende knirking, men blir det verre eller jeg blir mer irritert, så kanskje:).

Kjørte en litt humpete vei i dag og da var det lett merkbart, selv med radio i bakgrunn:).
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA