Knirking ved frontrute / tak i ny bil

Startet av mthoring, onsdag 01. november 2017, klokken 08:26

« forrige - neste »

Stone

Vedr. bytte av frontrute, så kan jeg varmt anbefale Hurtigruta, Lysaker torg! Veldig bra service (bil var støvsuget), kort ventetid og dyktige!

Vegard Winther

Jeg merket dette for første gang på min i dag.
Var ute og kjørte i -7 kalde med skikkelig snøvær. Var innom en butikk og lot varmeapparatet stå på. Da jeg kom ut var vindusviskerne fullstendig innkapsla i is. Det var nå et problem i seg selv og ikke så lett å fikse. Men det lå ise langs kanten av hele glasstaket.

Da jeg kjørte hørte jeg det knirke og knitre i hele taket hver gang jeg kjørte over en hump eller lignende, og ble litt urolig. Dette er jo første sesong noen har med glasstak. Håper ikke det viser seg å være noe problem med tanke på hurtige skifter mellom kulde og varme og vann - isdannelse i skjøtene.  ::)

mthoring

Oppdatering: Har gjenoppstått noe knirkelyd mot høyre side av taket bak frontrute. Er merkbart bedre enn før, da det knirket mye på begge sider. Har fått ny time for fiks i januar.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Bonk3rs

Har samme knirken på min P85+ fra 2014. Det samme var det på en S85 fra 2013 jeg hadde for noen år siden også. Hører det spesielt godt når jeg kjører sakte på ujevnt underlag. Da "vrir" bilen seg litt, og da kommen den.
Om det er samme årsak vet jeg ikke, men temmelig rart at de ikke har klart å luke vekk slike ting på nye biler.
De har jo ikke klart å få gummilster som ikke krøller seg rundt dørene en gang  ;D
Har ikke orket å bry Tesla med det.

Men til trådstarter. Kos deg med bilen. Finnes ikke råere bilmerke, på tross av en del småfeil i ny og ned  :D
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

mthoring

Er samme hos meg, at det knirker når karosseriet vrir seg litt på ujevnt underlag. Er isopor oppe i taket der, mistenker at det er i kontakt med på frontruten på noen steder. Koser meg med bilen i allfall, og regner med at det etterhvert blir orden på dette problemområdet på bilen :)

MyMuffin

Sitat fra: mthoring på torsdag 14. desember 2017, klokken 21:03
Oppdatering: Har gjenoppstått noe knirkelyd mot høyre side av taket bak frontrute. Er merkbart bedre enn før, da det knirket mye på begge sider. Har fått ny time for fiks i januar.

Så da er vi i lik bås ved at vi begge har hatt bilen inne for fiks av dette en gang allerede?

Merkelig hvor vanskelig det skal være å få orden på dette.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

mthoring

Ja, merkelig, for det er jo vitterlig mange biler som kommer med samme tak uten knirkelyd.

kirky

Jeg har knirk i høyre midstolpe eller kanskje mer sannsynlig dørpanel passasjer front ved kjøring på ujevn vei - litt irriterende når jeg først har lagt merke til det.
2023 Model S

El rookie

Sitat fra: Vegard Winther på torsdag 14. desember 2017, klokken 12:53
Jeg merket dette for første gang på min i dag.
Var ute og kjørte i -7 kalde med skikkelig snøvær. Var innom en butikk og lot varmeapparatet stå på. Da jeg kom ut var vindusviskerne fullstendig innkapsla i is. Det var nå et problem i seg selv og ikke så lett å fikse. Men det lå ise langs kanten av hele glasstaket.

Da jeg kjørte hørte jeg det knirke og knitre i hele taket hver gang jeg kjørte over en hump eller lignende, og ble litt urolig. Dette er jo første sesong noen har med glasstak. Håper ikke det viser seg å være noe problem med tanke på hurtige skifter mellom kulde og varme og vann - isdannelse i skjøtene.  ::)

Hei

Jeg har bare hatt bilen i en uke men har opplevd det samme selv. Ved mye snø på taket og varmeapparatet på smelter snøen på glassflaten mens det i skjøter og stolper dannes is. Knirker noe voldsomt under kjøring.

Jeg tinte isen i et P-hus og etterpå forsvant knirken.

Problemet er at da var jeg så obs på lyd så nå hører jeg vindsus fra taket i hastigheter 70 og oppover

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA