Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Priser på brukte i3  (Lest 24034 ganger)

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 8959
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #120 på: Lørdag 09. Januar 2021, klokken 11:15 »
Hvor viktig er oppgraderingene som kom med 2018 modelen?
Etter som jeg skjønner er det nye adaptive led lys og bedre elektronisk styring.
Stemmer det?
Kom ikke nyere generasjon iDrive og med LCI? Eller var det enda senere?
Model 3 LR 2021 | I-Pace HSE 2019 | Model Y P - i bestilling |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ferry

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1825
    • Vis profil
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #121 på: Lørdag 09. Januar 2021, klokken 11:20 »
120ah fjernlysene er vesentlig bedre enn de på 94, men de er vel 2019 modeller

94 Ah LCI (dvs 2018 - ) har langt bedre lykter enn pre LCI. Det er himmelvid forskjell. De aller nyeste "matrix light" har jeg ikke prøvd.

JorgenM

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2847
    • Vis profil
    • LinkedIn
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #122 på: Mandag 25. Januar 2021, klokken 10:19 »
Ja da ble det jaggu meg i3 på meg igjen. Ønsker å skåne i-Pace for all småkjøring til hestestall, skole osv.
Har egentlig savnet den hele tiden siden vi solgte den.

Blir en hvit 60Ah med HK-lyd, stor Navi, comfort access, ryggekamera og såvidt jeg kan se identisk utstyrt med vår forrige.
Skal kjøre den fra Hamar til Namsos, i alle fall litt kortere enn den forrige som jeg hentet i Bergen :)

Betaler 100k.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - 2x BMW i3 (1 solgt)

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2491
    • Vis profil
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #123 på: Mandag 25. Januar 2021, klokken 10:48 »
Ja da ble det jaggu meg i3 på meg igjen. Ønsker å skåne i-Pace for all småkjøring til hestestall, skole osv.
Har egentlig savnet den hele tiden siden vi solgte den.

Blir en hvit 60Ah med HK-lyd, stor Navi, comfort access, ryggekamera og såvidt jeg kan se identisk utstyrt med vår forrige.
Skal kjøre den fra Hamar til Namsos, i alle fall litt kortere enn den forrige som jeg hentet i Bergen :)

Betaler 100k.

"riktig" høyde innsteg uten å måtte sette seg ned + superkort svingradius og stor coupe følelse gjør i3 ganske kung i hverdagen på småting.

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 8959
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #124 på: Mandag 25. Januar 2021, klokken 12:14 »
94 Ah LCI (dvs 2018 - ) har langt bedre lykter enn pre LCI. Det er himmelvid forskjell. De aller nyeste "matrix light" har jeg ikke prøvd.
De adaptive LEDene har faktisk veldig bra funksjon. Forskjellen på 4 segment som på i3en og 9 som vi har på I-Pace er faktisk ikke vesentlig.
Model 3 LR 2021 | I-Pace HSE 2019 | Model Y P - i bestilling |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JOW

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #125 på: Fredag 12. Februar 2021, klokken 08:46 »
Vi har nettopp begynt å se etter i3 og synes denne er priset bra i forhold til km.
Men jeg kan ikke lese meg til hva den eventuelt mangler av utstyr? Den har ikke ACC eller skinn, noe som ikke er krav for oss. Men ser ikke ut til å ha hurtiglading, noen som vet hva som er maks lading da?
Alle har vel PDC tenker jeg men ser ikke sensorer?

https://www.finn.no/203775591

Orbit

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3298
    • Vis profil
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #126 på: Fredag 12. Februar 2021, klokken 09:02 »
PDC er ikke standard, og denne bilen har ikke det. Den mangler også oppgradert AC-lader (kode 4U6, som ville gitt 7,4 kW) og DC-lading (kode 4U7). Lading blir derfor maksimum 3,6 kW over type-2 kabel. Det behøver ikke være noen showstopper for kjøp, men bør reflekteres i vesentlig lavere pris enn biler som har dette.

Utstyrsliste (ikke sikker på om denne linken fungerer for andre, men du finner listen ved å oppgi VIN fra Finn-annonsen):
http://bimmer.work/vin/v774ea5be61726c84148eeb7810d0a33b/
« Siste redigering: Fredag 12. Februar 2021, klokken 09:39 av Orbit »
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 13076
    • Vis profil
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #127 på: Fredag 12. Februar 2021, klokken 09:11 »
Står markert som solgt nå. Håper virkelig kjøperen får med seg at bilen ikke kan hurtiglades.
Hyundai Ioniq 5
Model Y Performance reservert
Kia EV6 bestilt
Tidligere elbiler: BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

moonbuggy

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1283
    • Vis profil
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #128 på: Fredag 12. Februar 2021, klokken 10:00 »
Mange henger seg kanskje litt for mye opp i kjørte km for elbiler. Man antar at batteriet er langt bedre på biler med lav kjørelengde. Dette er en sannhet med store modifikasjoner. Mange har batterier med høy kapasitet selv etter 100k+ kjørte km. Det blir mange opp og utladninger på et 60ah batteri uten at dette er særlig svekket.
Andre med lav kjørelengde rapporter langt lavere kapasitet. Batterier varierer. Felles for dem alle er at de svekkes over tid selv om de ikke brukes. Annen elektronikk har antagelig bedre av å bli brukt jevnt, enn det motsatte. Så i sum, sjekk batterikapasitet. Personlig ville jeg heller kjøpt en bil med lang kjørelengde og et bra batteri, enn en med lav kjørelengde og dårligere batteri.

Elektro12

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 143
    • Vis profil
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #129 på: Fredag 12. Februar 2021, klokken 10:17 »
Jeg foretrekker lav km og bra batteri selv da...

 8) :D

JOW

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #130 på: Fredag 12. Februar 2021, klokken 10:42 »
PDC er ikke standard, og denne bilen har ikke det. Den mangler også oppgradert AC-lader (kode 4U6, som ville gitt 7,4 kW) og DC-lading (kode 4U7). Lading blir derfor maksimum 3,6 kW over type-2 kabel. Det behøver ikke være noen showstopper for kjøp, men bør reflekteres i vesentlig lavere pris enn biler som har dette.

Utstyrsliste (ikke sikker på om denne linken fungerer for andre, men du finner listen ved å oppgi VIN fra Finn-annonsen):
http://bimmer.work/vin/v774ea5be61726c84148eeb7810d0a33b/

Takk for oppklaring angående utstyr og hjemmelading. Jeg kjører e-Up idag og klarer meg fint på 3,6kW hjemme og 40kW ved "hurtiglading"
Er det sånn at alle 60Ah i3 klarer minimum 50kW med CCS?

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 8959
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #131 på: Fredag 12. Februar 2021, klokken 10:51 »

Er det sånn at alle 60Ah i3 klarer minimum 50kW med CCS?
Klarer minimum blir vel feil, alle støtter 50kWCCS (og høyere) ja. ingen av de lader med mere enn 50kW dog. Med varmt batteri lader 120Ah med tett oppunder 50kW til godt over 80%. 60Ah bryter av litt tidligere og lader litt saktere.
Model 3 LR 2021 | I-Pace HSE 2019 | Model Y P - i bestilling |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Orbit

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3298
    • Vis profil
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #132 på: Fredag 12. Februar 2021, klokken 10:57 »
Ja, alle 60 Ah/22 kWh med DC-lading klarer (nesten) 50 kW opp til ca 60% SOC, deretter ruller det av. Dette forutsetter at batteri er over +20C. i3 har elektrisk battervarming ved tilkoblet lader (opsjon), så det er viktig å bruke denne funksjonaliteten før avreise ved langtur om vinteren. Batterivarmer er ikke en egen opsjon, men er en del av pakken med setevarme (som denne svenske bilen hadde).

Fastned har ladekurver for alle i3-variantene:
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/204784718-Charging-with-a-BMW-i3
« Siste redigering: Fredag 12. Februar 2021, klokken 14:15 av Orbit »
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Elektro12

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 143
    • Vis profil
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #133 på: Fredag 12. Februar 2021, klokken 12:24 »
I forhold til bruktpris virker det som 2018-19 og oppover prises nesten likt - vi er jo tross alt i 2021 og da tenker jeg en tidlig 2018 bør under 200 tusen for å være fornuftig priset.

JOW

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
Sv: Priser på brukte i3
« Svar #134 på: Torsdag 18. Februar 2021, klokken 09:13 »
Jeg fortsetter spørretimen angående utstyr, hva sier folket om denne?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=201560471

Utstyr etter VIN:
http://bimmer.work/vin/vc2937105099d27b67b3c2b578dc11a96/