Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser på brukte i3

Startet av Blodstrupmoen, fredag 27. oktober 2017, klokken 08:18

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

290 stk i3 på Finn.no ser jeg med startpris på kr 115 000,-. Det synes jeg er bra. De holder seg i pris :+1: :+1: eller sagt på en annen måte: det kunne vært mye verre. :police: :police:

Nianen

Har fått tilbud på en ny fully charged i3 til 325 000,-. Når jeg sammenligner med bruktprisene så virker det for meg som at dette er en god pris. Har ikke mer enn 10-12000 kjørelengde i året, så ser for meg at denne kan jeg selge om ett par år uten ett stort tap. Hva tenker dere om å kjøpe nytt kontra brukt?

Ferry

Fristende å kjøpe flunkende ny når en ser prisene på brukte biler. Men ikke se deg blind på hva du tror du skal få igjen. Det er gjerne en god del mindre enn prisene på Finn o.l. Jeg har prøvd å selge i3 et par ganger, med dårlig hell. Har fulgt med litt nå de siste ukene. De samme bilene ligger der ennå. Mulig det er dårlig tidspunkt å selge på nå. For tett på hjul, pandemi, permitteringer etc.

hemi

tesla gir 370-390 for en LR i bytte nå som er <1 år gammel, så frykter at 325 på i3 er litt mye nå om dagen.

id4 kommer for fullt med mer rekekvidde osv.

Mye av det so går brukt, går nok 20-30 under finnpris.

Nianen

Det går vel også noen rykter om at det vil komme moms på elbiler i de nærmeste årene. Dette vil vel øke bruktprisene i tillegg? Vurderer sterkt å slå til på en ny i3 nå i desember da selger har fått indikasjoner på både prisøkning og dårligere kampanje fra januar.

Kires

BMW har kjørt kampanjer på i3 i siden den "nye" ble lansert. At de skal gjøre de dårligere nå som det kommer nye konkurrenter hver måned har jeg lite tro på er annet enn selgerns forsøk på å pushe deg.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

moonbuggy

Sitat fra: Kires på torsdag 10. desember 2020, klokken 07:16
BMW har kjørt kampanjer på i3 i siden den "nye" ble lansert. At de skal gjøre de dårligere nå som det kommer nye konkurrenter hver måned har jeg lite tro på er annet enn selgerns forsøk på å pushe deg.
Støttes. Litt gammel bil, en haug med konkurrenter på banen gjør at "tyngdekraften" presser salget. Med demokratene ved makten, vil fracking bremses i USA. Sammen med opphenting etter vaksinering så løftes nok oljeprisen. Da øker norske kroner sin relative verdi. Joda, elbilfordelene kan nok forsvinne, men ikke i 2021. Kort sagt, mye peker mot "billigere" i3 i 2021...

Nianen

Okei, mye mulig det er selger som prøver å pushe meg til å ta ett valg. Noen andre her som har kjøpt ny i3 som kan fortelle hva slags tilbud de har fått? Har prisene økt eller sunket? Prisen jeg har fått på 325 000,- er med storkunderabatt og litt pruting. Veiledende pris er vel 349 000,-

Kongle.

Vurderer en i3 som bil nr 2. har en Model 3 LR fra før.
Ser etter en i3 94Ah FC og gjerne en S. 94Ah versjonen er nok for nr 2.
Mitt spørsmål er bør jeg velge model etter 2018 med Face lift?
Har denne mye å si for kjøreegenskapene?
Vurderer en i3S men ser de ligger ca 50k over likens spekket FC i pris. Er det verd det?
Jeg kjenner at jeg lar meg trekke mot sportslige egenskaper og utsende. Breiere dekk på S'en er den enda bedre på vinterføre?
M3 AWD LR Grå 24.06.19

1317142119

På snø er smale dekk bedre enn brede dekk (se på WRC-bilene i Rally Sverige). Er ikke så mange år siden det var vanlig at biler i Norge hadde smalere felger på vinteren nettopp av den årsaken. Nå har utseende mer å si en enn fremkommelighet, så det har det stort sett blitt slutt på. Men både med og uten S bruker samme vinterdekk, så det spiller ingen rolle sånn sett hva du velger.

Jeg mener S ikke er verdt prisdifferansen, så jeg kjøpte uten S da jeg kjøpte min 94Ah.

Kongle.

Takk for bra svar.

Følger deg på ditt resonnement.

Hvor viktig er oppgraderingene som kom med 2018 modelen?
Etter som jeg skjønner er det nye adaptive led lys og bedre elektronisk styring.
Stemmer det?
M3 AWD LR Grå 24.06.19

Toalmar

#116
Sitat fra: Kongle. på fredag 08. januar 2021, klokken 18:20
Takk for bra svar.

Følger deg på ditt resonnement.

Hvor viktig er oppgraderingene som kom med 2018 modelen?
Etter som jeg skjønner er det nye adaptive led lys og bedre elektronisk styring.
Stemmer det?
Adaptive LED lys er vel på 120Ah modell om jeg ikke tar feil
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

hemi

120ah fjernlysene er vesentlig bedre enn de på 94, men de er vel 2019 modeller

bytte pærer = ikke eu ok

1317142119

Det er vel samme lys på alle LCI-modeller, bare at 120Ah har automatisk nedblending? Er i hvert fall "adaptive LED" på min 94Ah LCI, men de er ikke adaptive for 5 øre. De lyser rett frem og that's it.

turfsurf

Sitat fra: 1317142119 på lørdag 09. januar 2021, klokken 10:29
Det er vel samme lys på alle LCI-modeller, bare at 120Ah har automatisk nedblending? Er i hvert fall "adaptive LED" på min 94Ah LCI, men de er ikke adaptive for 5 øre.
120Ah har det jeg vil kalle Matrix light, den har 4 segmenter i hver lykt som blender og tilpasser seg dynamisk avhengig av trafikk, i tillegg til kurvelys som slås av og på. Til sammenligning har I-Pacen (med full Matrix) ni segmenter. Forskjellen på de er ikke så veldig stor, I-Pacen har bare litt finere inndeling.

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA