Ny 75D vs tre år gammel 85D

Startet av Sprucemoose, mandag 23. oktober 2017, klokken 20:36

« forrige - neste »

geear

Har 75, partnr 1088794-00-A (gjelder altså X75, vet ikke om det er samme partnummer på S).

(Vet ikke om 98 er maks av hva jeg får, men det var iallfall det på den ladingen. Har kun supercharget i rundt 0 grader og under til nå.)

Cries

Kan legge til en egen erfaring med X75 etter en interessant tur fra Steinkjer til Rørvik for noen uker siden.

Kjørte Steinkjer-Grong først i ca -15/18°C og toppet opp på grong. Grunnet kulda fikk jeg ikke mer enn rundt 60kW i de 20 minuttene jeg sto der. Kjørte deretter til Rørvik, hvor temperaturen på veien var nede i -26°C. Vel fremme i Rørvik måtte jeg lade på Schuko, og så at jeg ville få svært liten buffer på returen. Hadde 158km på batteriet og skulle kjøre 138km med smått kupert terreng, og som nevnt, i heller kalde omgivelser. Turen gikk derfor i ca 60km/t og med range mode ON og forholdsvis sval kupè. Kom frem til Grong SC med 4% (14tkm) og plugget i. Jeg var veldig nervøs etter historier fra forumet, og begynte å bli bekymret da etter 1,5minutter kun hoppet mellom 0-1kW.

Overaskelsen var derfor stor når den etter 2 minutter hoppet rett opp i 96kW fra da altså 4% SOC. Den holdt stabil ladefart frem til 60%SOC da jeg hadde nok til å komme meg hjem.

Så basert på kun èn hendelse så har ikke jeg hatt problemer med lav SOC og SC....

geear

Cries

Sitat fra: gr på fredag 16. februar 2018, klokken 21:18
Hvor gammel er bilen din?

Litt usikker på om det er meg du spørr, men bilen ble bestilt Mai 2017, bygget ca 30.Juni (iht My Tesla), og utlevert 21.September. Har bekreftet at jeg har 75kwh batteri, men ikke fått sjekket partnummer etc. Kan prøve å finne ut av det når jeg får spylt bilen for ca 10 kg dritt og slaps. Har kjørt ca 12 000 km så siden bilen var ny, og superladet ca 8-10 ganger, dog da med høyere SoC

geear

Deg ja. Tenkte bare om det kanskje kan ha blitt endret/rettet på med nyere biler.

Partnummer står helt nede mot bakken rett bak høyre forhjul.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA