Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan en venn sette opp ladestasjon for meg?

Startet av aasen90, onsdag 18. oktober 2017, klokken 17:57

« forrige - neste »

aasen90

Kan en venn med fagbrev montere opp ladestasjon for meg lovlig, selv om han ikke jobber som elektrikker i dag?

Øyvind.h

Da må han vel være installatør? Dvs tatt installatørprøven.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

sylwester

Hvis vennen din har jobbet med å installere elektrisk anlegg kan du få vennen din til å sette opp alt bortsett fra å koble det til i sikringsboksen.  Deretter trenger du en autorisert elektriker til å være med på å koble det på. Det siste der er utfordringen siden ingen selskap vil gå god for hvem som helst så jeg tenker du trenger å snakke med et selskap å gjøre avtale på forhånd.

Se:
http://www.sikkerhverdag.no/strom/elektriker/elektrikerarbeid-i-boligen/
http://www.dinside.no/bolig/kan-du-avlaste-elektrikeren/61232343
http://vgd.no/forbruker/hus-hage-og-oppussing/tema/951398/tittel/roerlegger-og-elektrikerarbeid-gjoere-selv
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Knut Røe

Enkelt sagt; Nei.
Han har kanskje fagkunnskapene men ikke godkjenningen til å stå ansvarlig for det som er gjort.

Ingeniøren

Men han kan godt skru på bilen din og slippe deg ut i trafikk i 100 km uten å kunne noe om bil.... :police:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

geear