Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Codan forsikring - InsuremyTesla

Startet av Trond Strømberg, søndag 15. oktober 2017, klokken 21:05

« forrige - neste »

MyMuffin

Ble akkurat oppringt selv etter at jeg sjekket pris på deres online kalkulator.

De klarte naturligvis ikke å slå eller være i nærheten av hva JBF kan tilby og ønsket meg en fin dag videre.

Hyggelige folk, men unødvendig å ringe deg opp så fort du benytter deg av priskalkulatoren deres.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Espen Hugaas Andersen

#31
Sjekket Codan. De havnet på ca 20.800 kr/år for min X100D (30.000 km/70%), altså ganske nøyaktig 60% mer enn Gjensidige, der jeg betaler ca 13.000 kr/år.

Antar de ringer meg opp snart...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

Sitat fra: MyMuffin på torsdag 02. november 2017, klokken 10:43
Hyggelige folk, men unødvendig å ringe deg opp så fort du benytter deg av priskalkulatoren deres.

Tror alle selskap gjør det. Varme leads, og ofte bedre tilbud.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

Endte med å svare på telefon nummer ti eller noe sånt fra Codan, og fikk faktisk et godt tilbud. De ville ikke prøve å matche Gjensidige på barneforsikringer, innbo via NITO og så videre, men ga et tilbud på to biler og villaforsikring. Det endte vel på rundt 17 mot 19 hos Gjensidige.

Midt oppi dette har vi hatt et uhell til, og jeg må bare si det at enn så lenge, etter 1,5 større skadeoppgjør via Gjensidige, så har det vært fantastisk bra håndtering fra Gjensidige, og jeg har vanskelig med å gå over til noen andre for å spare noen kroner. Skadehåndteringen kan knapt bli bedre enn det jeg har opplevd, selv med standard bilforsikring, så det kan fort bli verre hos noen andre.

RazAquato

SitatDet endte vel på rundt 17 mot 19 hos Gjensidige.

Husk at du også får årlig utbytte fra Gjensidige.
- Jeg glemte nesten det da jeg regnet på forsikringer, men jeg vil gjette på forsikringssummen din at du fikk ca 2000kr i utbytte i fjor?  Greit å ta med seg i beregningen.

mthoring

Husk også at Gjensidige ikke erstatter "skader på batteri alene" uten å betale ekstra for pluss-forsikring. Kan bli en kjedelig overraskelse hvis man skader batteri på fartsdump el.l.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

geear

Sitat fra: RazAquato på tirsdag 14. november 2017, klokken 15:21
Husk at du også får årlig utbytte fra Gjensidige.
- Jeg glemte nesten det da jeg regnet på forsikringer, men jeg vil gjette på forsikringssummen din at du fikk ca 2000kr i utbytte i fjor?  Greit å ta med seg i beregningen.
Det har du rett i, har ikke hørt noe om det i år, så jeg måtte inn og sjekke. 2155,- ser jeg (vel og merke er grunnlaget noe flere forsikringer). Greit du sa dette, for det var kommet inn på en gammel glemt bankkonto i en bank jeg ikke bruker lenger. Takk.  :+1:

Så forskjellen til syvende og sist er altså ingenting.

geear

Sitat fra: mthoring på onsdag 15. november 2017, klokken 07:01
Husk også at Gjensidige ikke erstatter "skader på batteri alene" uten å betale ekstra for pluss-forsikring. Kan bli en kjedelig overraskelse hvis man skader batteri på fartsdump el.l.
Det der forstår jeg ikke. Hvordan er en smell i batteriet annerledes enn en smell i frontfangeren? Kaskoskade med egenandel og bonustap, JA, men hvor er logikken i at det ikke skal dekkes i det hele tatt?

mthoring

Sitat fra: gr på onsdag 15. november 2017, klokken 09:23
Sitat fra: mthoring på onsdag 15. november 2017, klokken 07:01
Husk også at Gjensidige ikke erstatter "skader på batteri alene" uten å betale ekstra for pluss-forsikring. Kan bli en kjedelig overraskelse hvis man skader batteri på fartsdump el.l.
Det der forstår jeg ikke. Hvordan er en smell i batteriet annerledes enn en smell i frontfangeren? Kaskoskade med egenandel og bonustap, JA, men hvor er logikken i at det ikke skal dekkes i det hele tatt?

Spør ikke meg, men har fått det skriftlig bekreftet fra senior kunderådgiver i Gjensidige:

"Du har forstått det rett.
Med Bil Kasko, vil ikke batteriet være dekket om du slår nedi (og det kun blir skade på batteriet)."
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

RazAquato

#39
Det høres veldig rart ut.
Ser du på gjensidige sine sider, står det i klartekst under el/hybrid:
SitatSkader på batteri

Bilforsikringen dekker skader på batteri som følge av at elbilen kolliderer eller av annen ytre påvirkning. Med Bil Pluss er du også dekket hvis det skulle skje plutselige og uforutsette skader på batteri som ikke skyldes ytre påvirkning. Dette er dekket frem til bilen er 8 år eller har kjørt 200 000 kilometer.

Jeg ville vel si at man har en klart god sak dersom batteriet dunker nedi, da dette jo er en ytre påvirkning.

Edit: har nå pratet med gjensidige for å få klarhet i dette, og fikk følgende svar:
Sitat"Hvis du har kjørt over en fartsdump i den grad at du har ødelagt batteriet men ingenting annet, så tenker jeg at det er noe alvorlig galt i konstruksjonen - og det er en garantisak.

Forstår at det er vanskelig å lese ut nyansene av teksten. Det vi prøver å si er at dersom bilen som følge av en kaskoskade også blir skade på batteriet, så dekkes dette. Men dersom batteriet i seg selv tar kvelden(uten ytre påvirkning) så dekkes det ikke.

Det enkleste eksempelet er nok det vi brukte over, der det er en kollisjonskade, og batteriet samtidig blir skadet, så vil dette dekkes

- Om du derimot har greid å klaske batteripakka nedi etter å ha kjørt inn i en fartsdump, vil det nok regnes som uaktsom kjøring, så eksempelet er som sådan kanskje ikke det beste

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA