Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, tor 12. okt 2017, kl. 19:41

« forrige - neste »

Larsebass

Og tilbake til februar/mars...
Tesla X75D.

Elbilfamilien

Bekrefta 11.8 og bilen ankommer drammen på mandag.
Virker som det er helt random om man bestilte bilen i juli, august, september eller oktober. De ankommer jo ca samtidig! Finner det litt rart at bil som er bestillt 3 mnd tidligere enn hva enkelte har gjort skal komme samtidig!
Tesla levering er 100% tilfeldig! Og de prioriterer kun utsending mot kvartalsslutt!

Luring

Når skal ikkje forsvara Tesla, det får dei klare sjølv, men desse to setningane er jo innbyrdes ekskluderende:

Sitat fra: Elbilfamilien på lør 18. nov 2017, kl. 06:46
Tesla levering er 100% tilfeldig! Og de prioriterer kun utsending mot kvartalsslutt!

Og eg trur ingen som har bekreftet i oktober kjem nå i november til Norge, eg tipper dei som bekrefta 6 oktober eller før (i oktober)  får bilen til landet rundt 12 desember, sikkert dei som bekrefta seint i september og.

For meg ser det ut som Tesla har ein klinkande klar produksjon- og leveringsplan, synd at me ikkje får innsyn i den.

Elbilfamilien

Produksjons plan er nok helt klar! Men den hensyntar ikke bestillingstidspunkt.
På båten der biln min er nå har enkelte bestillt bil i juli, andre i august som meg og det virker som mange har bestillt i september. Dvs de i stor grad produserer biler og avventer shipping slik at de får mest mulig biler til Norge i en sleng.. uavhengig om når den ble bestillt. Oktober bestillingene begynner vel å kommer med båten etterpå denne. Noe som gir ca 1-2 uker forskjell i Leveransetidspunkt

T.K

Sitat fra: Elbilfamilien på lør 18. nov 2017, kl. 09:31
På båten der biln min er nå har enkelte bestillt bil i juli, andre i august som meg og det virker som mange har bestillt i september. Dvs de i stor grad produserer biler og avventer shipping slik at de får mest mulig biler til Norge i en sleng.. uavhengig om når den ble bestillt. Oktober bestillingene begynner vel å kommer med båten etterpå denne. Noe som gir ca 1-2 uker forskjell i Leveransetidspunkt

Kun en måned siden jeg bestilte, og bilen er på båt mot Europa allerede.

Domis

Jøss, da ble min justert fra desember - tidlig januar til sen november - desember. Status er nå på vei til Europa.
Låst 4.10. Gledelige nyheter!

Noen som har oversikt over hvilken båt den kan være på, og kanskje til og med en dato?

Obba

Sitat fra: Luring på lør 18. nov 2017, kl. 08:09
Og eg trur ingen som har bekreftet i oktober kjem nå i november til Norge, eg tipper dei som bekrefta 6 oktober eller før (i oktober)  får bilen til landet rundt 12 desember, sikkert dei som bekrefta seint i september og.

For meg ser det ut som Tesla har ein klinkande klar produksjon- og leveringsplan, synd at me ikkje får innsyn i den.
De har sikkert en plan, men den er ikke lett å skjønne. Virker nesten som loddtrekning spør du meg. Min er utsatt til februar/mars. Bestilt 30/9 bekreftet 7/10. Det er mange som har bestilt etter meg som får bilen lenge før meg.

Larsebass

Obba, vi har identiske datoer. Enig at det er frustrerende...
Tesla X75D.

jokke

Låste bestilling 26/9.
Ikke fått treff på uecc, men fikk final invoice nå med estimert levering 27/11 i Drammen.
Bilen kom med Grand Sapphire på Onsdag 15/11.
Er bilen med båten fra Zeebrugge som gikk i dag da tro?

Elbilfamilien

silverwrx

Er mange forskjellige fraktmåter fra USA

Når avgiftsforslaget kom ble det visst ordnet et par båter med direkte fremont-Drammen.

Biler som var produsert og på vei ble shippet som planlagt, og derfor er det forskjell i tider når man bestilte bil og når man får.

Noe lotteri er det ikke.

Får håpe vi får litt mer stabile rammebetingelser på elbilsalg fremover. 3-6mnd leveringstid er ikke uvanlig i bilverdenen. Har selv ventet i 9-13 mnd på kjipere biler.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Obba

Hvis det ikke blir avgift så spiller det liten rolle for meg om jeg må vente 6 måneder på bilen.
Men dette har ingenting med hvilke båter bilene blir sendt med. Enkelte biler blir produsert få uker etter bestilling, andre må vente 4 måneder før bilen blir produsert..
Jeg har også måttet vente lenge på biler tidligere, men da leveres stort sett bilene i den rekkefølgen de ble bestilt.
Når det gjelder Tesla virker det mer som et lotteri hvor raskt man får bilen.

geear

Og så "selger" de en altfor optimistisk leveringstid i web og butikk, og da er mange kjøpere irritert allerede når det har gått to måneder uten at noe har skjedd. Hadde de gitt realistiske anslag og kommunisert underveis så hadde de hatt minimale utfordringer i forhold til leveringstiden - som tross alt er temmelig bra, også sammenlignet med fossilt!

ankul

Da er min status endret til "er på båt" eller lignende, men det beste er at leveringstid er endret fra desember, tidlig januar til sen november tidlig desember  ;D

Dette er en X75 med alt... Bestilling låst 4. okt.
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

Lurker

Sitat fra: ankul på man 20. nov 2017, kl. 21:41
Da er min status endret til "er på båt" eller lignende, men det beste er at leveringstid er endret fra desember, tidlig januar til sen november tidlig desember  ;D

Dette er en X75 med alt... Bestilling låst 4. okt.

Hvilken setekonfigurasjon er dette? Ser ut til at det kan ha mye å si for hvilken plass man fikk i køen!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA