Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

T.K

#375
Jeg har fått melding om at bilen var ferdig produsert, 12-14 dager etterpå at bilen var på vei mot Europa, et par uker etterpå - i går, at den var i Tilburg i Nederland, og da slo alarmen inn hos meg. Flere melder at Tilburg-status velter lasset, at da kan den faktisk være i USA enda. Kanskje den ikke engang er produsert  ::)

Jeg ringte delivery i dag. De mente at bilen var på vei til Drammen. Jeg spurte "hvorfor tror du det" og svaret var "fordi det kan stemme med antatt levering i desember/januar". Meg: "Så alle disse oppdateringene med hva som skjer, det kan godt være tull, at bilen enda er i USA?" Delivery: "Ja, faktisk, men vi jobber for at bilen skal bli levert i desember, men vi har hatt en del utfordringer med ny logistikk".

Oppsummert og som jeg har vært inne på før. Moderne logistikk er ikke mye verdt. Jeg registrerer at teknologibedriften Tesla ikke usannsynlig er dårligere på logistikk enn NAV, som tross alt får ut trygden til og har grei oversikt over én million nordmenn.

Domis

Jeg fikk også oppdatert i dag eller i går at bilen er i Nederland. For noe rot.
Overrasket over hvor amatørmessig dette oppleves til tider fra et selskap som er så teknologi fokusert.

CaZpaH

Tesla hadde spart seg selv (og oss) mye unødvendig bry med å ha disse statusene i det hele tatt. Beste hadde vært å hatt en mytesla med bare spec uten pris. Enkelt. Greit. Kan ikke misforståes eller ha tekniske feil på prisene.

Samtidig kunne vi forholdt oss til månedsstatusene og blitt informert om at det kan endre seg ut fra produksjon og logistikk. Jo flere detaljer (som også er feil i noen tilfeller(les mange tilfeller)) jo mer styr og misnøye blant kunder.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

RunnerM5

Haha hvorfor koker ikke denne tråden lengre??

I-landsproblemene våre....
2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

sfinxern

Det er nok fordi at vi har et eget underforum her som nettopp omhandler bestilling og levering :).
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Sidewinder

Noen som har fått VIN de side ukene?

Cirion

Nå er det ikke mange dagene til utlevering  ;D
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Kubiskisk

Sitat fra: RunnerM5 på mandag 27. november 2017, klokken 08:44
Haha hvorfor koker ikke denne tråden lengre??

I-landsproblemene våre....

https://elbilforum.no/forum/index.php/board,78.0.html, finnes et underforum med flere tråder. Mulig der er mer aktivitet der.
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA