Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

Luring

Ein kollega har bestillit X75 i midten av september og har forventet levering i nov/desember.
Min var bestillit slutten av september og har levering des/jan.

JTB

Sitat fra: Øggen på torsdag 19. oktober 2017, klokken 19:36
Sitat fra: JTB på torsdag 19. oktober 2017, klokken 19:02
Er ikke siste 5 siffer i VIN sekvensielt fra produksjon? Hvis så, hva har folk som får utlevert i dag? Venter på 636XX...

Lurt på det sjøl, og e visst heilt tilfeldig. Venta på 639xx som ankom Drammen mandag.
( bekrefta 31.07)
Jeg tror nesten ikke Tesla forstår alvoret i dette

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

olavxxx

Ser det er ribbet for inventory X75D nå.

Jeg har en med forventet leveranse nov/tidlig des., ble låst 17. Aug.
Har mistet litt "entusiasmen" (kjører veldig lite bil etter vi fikk baby i juli), så vurderer å la noen ta over ordren hvis det er interessant og tesla tillater det uten tap av dep. 

Hvit bil, hvitt intr., karbon, nye 7s løsningen, nye aksen, AP2.5, oppgradert AP, Premiumpakken, osv.. (alt det siste og alt utstyr med unntak av FSD).

Hvis H/FRP får det som de vil, blir dette antageligvis en av de siste som kommer uten avgifter.

autofil

God kveld,

Her er det egentlig bare å forsøke å holde motet oppe. Spennende tider... Jeg snakket med Skøyen i dag. Jeg bestilte 30. sept og den ble låst iht vanlig antall dager. Når jeg bestilte stod det levering sen desember, og Tesla har selvsagt rett i at de ikke har lovet meg noen ting, samt at statens eventuelle avgifter ikke er deres utfordring (mine ord). Det er derfor min egen risiko fremover og jeg fikk tydelig bekreftet i dag at det ikke var mulig å heve reservasjonen på bakgrunn av at den kanskje ville ende med levering i januar.

Videre ble jeg orientert om at produksjon tar ca 2 dager, og transport tar 3-4 uker. Så får vi se hva fasiten blir til slutt.

olavxxx

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på torsdag 19. oktober 2017, klokken 23:23
God kveld,

Her er det egentlig bare å forsøke å holde motet oppe. Spennende tider... Jeg snakket med Skøyen i dag. Jeg bestilte 30. sept og den ble låst iht vanlig antall dager. Når jeg bestilte stod det levering sen desember, og Tesla har selvsagt rett i at de ikke har lovet meg noen ting, samt at statens eventuelle avgifter ikke er deres utfordring (mine ord). Det er derfor min egen risiko fremover og jeg fikk tydelig bekreftet i dag at det ikke var mulig å heve reservasjonen på bakgrunn av at den kanskje ville ende med levering i januar.

Videre ble jeg orientert om at produksjon tar ca 2 dager, og transport tar 3-4 uker. Så får vi se hva fasiten blir til slutt.
Produksjonen går fort, men de ligger i produksjonskø frem til biler av samme "type" (batch) skal produseres.
Har du flaks går den rett i prod, har du uflaks kan den ligge ukesvis i planlagt produksjon. Det må jo nesten være slik for å få en effektiv produksjonslinje.

Quiste1

Helt greit at de må ha effektive produksjonslinjer. Helt greit at det ikke er lett å anslå nøyaktig leveringsdag. Men, IKKE greit å si at levering blir i desember om de på forhånd vet at det ikke kommer til å gå....

Nettsidene til tesla viser faktisk fortsatt sen desember levering på noen modeller...  :blank:
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

Aaalb

Sitat fra: Quiste1 på fredag 20. oktober 2017, klokken 07:53
Helt greit at de må ha effektive produksjonslinjer. Helt greit at det ikke er lett å anslå nøyaktig leveringsdag. Men, IKKE greit å si at levering blir i desember om de på forhånd vet at det ikke kommer til å gå....

Nettsidene til tesla viser faktisk fortsatt sen desember levering på noen modeller...  :blank:

Word!  :-1-:
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

olavxxx

Sitat fra: Quiste1 på fredag 20. oktober 2017, klokken 07:53
Helt greit at de må ha effektive produksjonslinjer. Helt greit at det ikke er lett å anslå nøyaktig leveringsdag. Men, IKKE greit å si at levering blir i desember om de på forhånd vet at det ikke kommer til å gå....

Nettsidene til tesla viser faktisk fortsatt sen desember levering på noen modeller...  :blank:
Ja.. det vil være umulig for de som bestiller i dag. Skal jo over sjøen også.

steffkul

Noen som vet hvor lang tid det tar fra bilen ankommer Drammen, til den utleveres på samme sted? Ser at min ankommer Drammen neste onsdag..

jokke

Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på torsdag 19. oktober 2017, klokken 23:23
God kveld,

Her er det egentlig bare å forsøke å holde motet oppe. Spennende tider... Jeg snakket med Skøyen i dag. Jeg bestilte 30. sept og den ble låst iht vanlig antall dager. Når jeg bestilte stod det levering sen desember, og Tesla har selvsagt rett i at de ikke har lovet meg noen ting, samt at statens eventuelle avgifter ikke er deres utfordring (mine ord). Det er derfor min egen risiko fremover og jeg fikk tydelig bekreftet i dag at det ikke var mulig å heve reservasjonen på bakgrunn av at den kanskje ville ende med levering i januar.

Videre ble jeg orientert om at produksjon tar ca 2 dager, og transport tar 3-4 uker. Så får vi se hva fasiten blir til slutt.
3-4 uker transport fra fabrikk til Norge?

@ndre33

Hei.

Venter vår 75D som har ankommet Europa denne uken. :+1:

Produksjon skal vel starte 30 dager etter låst ordrebekreftelse.
Produksjonen tar 2 dager.
Transport tar 6-10 uker. Avhengig av kø osv.

Dette ble opplyst av tesla delivery team.
Har googlet som en gal ang leveringstid og ser flere som har opplyst dette ;D

autofil

Spurte rundt levering i dag, og grunnen til at de mener de skal få ut flere biler enn vanlig nå er at det vil bli satt opp flere båter.

ØHN

Jeg har en TMX 100D i bestilling som ble låst 12. oktober. My Tesla sier fortsatt levering "Sen desember/januar 2018" på min bil. Men forstår det slik at hvis ny avgift gjelder fra nyttår, er det bare å stålsette seg på at dette blir dyrere enn beregnet. :)
Tesla Model X 100D i bestilling

AKM

Sitat fra: ØHN på fredag 20. oktober 2017, klokken 19:44
Jeg har en TMX 100D i bestilling som ble låst 12. oktober. My Tesla sier fortsatt levering "Sen desember/januar 2018" på min bil. Men forstår det slik at hvis ny avgift gjelder fra nyttår, er det bare å stålsette seg på at dette blir dyrere enn beregnet. :)

Dette er vel ikke helt krystallklart i kontrakten. Eller?

ØHN

Sitat fra: AKM på fredag 20. oktober 2017, klokken 20:34
Sitat fra: ØHN på fredag 20. oktober 2017, klokken 19:44
Jeg har en TMX 100D i bestilling som ble låst 12. oktober. My Tesla sier fortsatt levering "Sen desember/januar 2018" på min bil. Men forstår det slik at hvis ny avgift gjelder fra nyttår, er det bare å stålsette seg på at dette blir dyrere enn beregnet. :)

Dette er vel ikke helt krystallklart i kontrakten. Eller?

Jeg bestilte av Tesla-forhandler 5. oktober, før jeg visste om forslaget i stasbudsjettet. Det var ikke da noe tema at det kunne bli innført avgifter før levering. Men jeg ringte selger i 12-tiden 12. oktober, som sikkert mange andre med bil i bestilling. Beskjeden da, var at eventuelle avgifter ville bli lagt til sluttsummen.
Tesla Model X 100D i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA