Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

Vhagar

Noen som vet hva denne sluttmonteringen går ut på?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

AreLib

Sitat fra: Totto71 på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 20:37
Hei,

Bestilte vår X75D 31 august og bekreftet noen dager senere. Fikk melding for kort tid siden at den var i produksjon. I dag er status endret til "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering". Er det mulig? Leveringstid er endret fra desember/tidlig januar til november/tidlig desember :). Må sjekke med min kontaktperson i morgen om dette kan være fakta. Tidlig julepresang ;D
Hva utstyr valgte du?
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

automat

Sitat fra: Vhagar på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 21:37
Noen som vet hva denne sluttmonteringen går ut på?
De monterer akkurat nok deler på bilen til å kunne si at den er produsert i EU. Da slipper de toll. Siden Norge ikke har toll på biler, behøver ikke norske biler innom denne sluttmonteringen
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Totto71

    Hei,

    Bestilte vår X75D 31 august og bekreftet noen dager senere. Fikk melding for kort tid siden at den var i produksjon. I dag er status endret til "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering". Er det mulig? Leveringstid er endret fra desember/tidlig januar til november/tidlig desember :). Må sjekke med min kontaktperson i morgen om dette kan være fakta. Tidlig julepresang ;D

Hva utstyr valgte du?

5 seter + premium + oppgradert autopilot + deep blue met.lakk.

automat

Tilburg-statusen er en bug i myTesla. Norske biler er ikke innom der. Bilen står sannsynligvis på kaia i USA.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

mrdain

Har leveringstidspunkt forsvunnet hos flere enn meg nå? Tidligere i dag sto det desember/januar, men nå er bare hele den setningen ang leveringstidspunkt forsvunnet.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


o.b.lix

Sitat fra: Vhagar på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 21:37
Noen som vet hva denne sluttmonteringen går ut på?

Som flere skriver, norske biler er ikke innom EU, de  bytter bare båt i transitthavnen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Cirion

Ikke endret hos meg:

Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.
Beregnet leveringstid: Sen november - desember
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

razeac

Bestilt 30 September og har forventet sen desember levering. Har bekreftet bestilling 7 Oktober. Etter 3 dager tesla konto sier at kjøretøyet er planlagt for produksjon og forventet levering blir overraskende SEN FEBRUAR/MARS. Fikk svar fra delivery etter at jeg har sendt epost at kjøretøyet ikke har  fått plass for produksjon før DESEMBER.

Kan ikke skjønne at man er så uheldig med sin bestilling. Jeg klarer å vente men tullete av tesla å innstille håp eller feil forventninger at man kan få Model x etter 3 måned også blir det over 5/6 måneder.  de er så vennlig før bestilling også plutselig BYE! YOU'RE ON YOUR OWN NOW

Noe råd dere kan tilby til meg? Har veldig lyst å ha 7 seter konfigurasjon men alt på kommende inventory har ikke. Skal snakke til selgeren neste uke da er han på ferie enda.

Aaalb

Sitat fra: razeac på torsdag 19. oktober 2017, klokken 00:22
Bestilt 30 September og har forventet sen desember levering. Har bekreftet bestilling 7 Oktober. Etter 3 dager tesla konto sier at kjøretøyet er planlagt for produksjon og forventet levering blir overraskende SEN FEBRUAR/MARS. Fikk svar fra delivery etter at jeg har sendt epost at kjøretøyet ikke har  fått plass for produksjon før DESEMBER.

Kan ikke skjønne at man er så uheldig med sin bestilling. Jeg klarer å vente men tullete av tesla å innstille håp eller feil forventninger at man kan få Model x etter 3 måned også blir det over 5/6 måneder.  de er så vennlig før bestilling også plutselig BYE! YOU'RE ON YOUR OWN NOW

Noe råd dere kan tilby til meg? Har veldig lyst å ha 7 seter konfigurasjon men alt på kommende inventory har ikke. Skal snakke til selgeren neste uke da er han på ferie enda.


Samme med min Model S. Bestilt 01.10., bekreftet 08.10. Rimelig forbanna på regelrett lureri, da det selv på dato for bekreftelse får opp "levering sent desember" i Teslas bestillingsmodul.
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

Quiste1

Sitat fra: razeac på torsdag 19. oktober 2017, klokken 00:22
Bestilt 30 September og har forventet sen desember levering. Har bekreftet bestilling 7 Oktober. Etter 3 dager tesla konto sier at kjøretøyet er planlagt for produksjon og forventet levering blir overraskende SEN FEBRUAR/MARS. Fikk svar fra delivery etter at jeg har sendt epost at kjøretøyet ikke har  fått plass for produksjon før DESEMBER.

Kan ikke skjønne at man er så uheldig med sin bestilling. Jeg klarer å vente men tullete av tesla å innstille håp eller feil forventninger at man kan få Model x etter 3 måned også blir det over 5/6 måneder.  de er så vennlig før bestilling også plutselig BYE! YOU'RE ON YOUR OWN NOW

Noe råd dere kan tilby til meg? Har veldig lyst å ha 7 seter konfigurasjon men alt på kommende inventory har ikke. Skal snakke til selgeren neste uke da er han på ferie enda.

Skjønner at delivery bare bløffer meg når de tror jeg får bil før nyttår da...  :(
Har ikke fått VIN nummer engang....
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

Obba

Sitat fra: mrdain på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 22:59
Har leveringstidspunkt forsvunnet hos flere enn meg nå? Tidligere i dag sto det desember/januar, men nå er bare hele den setningen ang leveringstidspunkt forsvunnet.
Min ble bekreftet 7. Oktober. Etter det har det ikke stått noe om leveringstidspunkt hos meg. Jeg må vare laangt bak i køen :-(

JTB

Er ikke siste 5 siffer i VIN sekvensielt fra produksjon? Hvis så, hva har folk som får utlevert i dag? Venter på 636XX...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Quiste1

#43
Sitat fra: Obba på torsdag 19. oktober 2017, klokken 18:56
Sitat fra: mrdain på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 22:59
Har leveringstidspunkt forsvunnet hos flere enn meg nå? Tidligere i dag sto det desember/januar, men nå er bare hele den setningen ang leveringstidspunkt forsvunnet.
Min ble bekreftet 7. Oktober. Etter det har det ikke stått noe om leveringstidspunkt hos meg. Jeg må vare laangt bak i køen :-(


Har du blitt forespeilet noe leveringstidspunkt?
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

Øggen

#44
Sitat fra: JTB på torsdag 19. oktober 2017, klokken 19:02
Er ikke siste 5 siffer i VIN sekvensielt fra produksjon? Hvis så, hva har folk som får utlevert i dag? Venter på 636XX...

Lurt på det sjøl, og e visst heilt tilfeldig. Venta på 639xx som ankom Drammen mandag.
( bekrefta 31.07)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA