Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

Teslianer

Sitat fra: CaZpaH på mandag 20. november 2017, klokken 15:53
Min ankom drammen 13.11 og har enda ikke blitt oppringt :-(

Skal ha utlevering i Trondheim. Hadde et håp om at de skulle ringe i dag, men arbeidsdagen er vel straks over så får vi se i morgen.
Det er ingen av oss som forstår logistikken til Tesla verken i Baltimore, Zeebrugge eller i Drammen. Alt virker å være rimelig bingo. Det er forståelig at havnene i USA og Belgia er gigantiske og sånn sett blir ikke alt rettferdig der, Det faktum at DS i Norge booker utlevering av biler som ennå ikke har kommet til landet virker litt snodig, all den tid  det er andre som har ventet en uke siden ankomst Drammen.

Kan kanskje ha noe å gjøre med kapasiteten til Trondheim vs. Drammen, men allikevel... Denne gangen trakk jeg vinnerloddet etter å ha stått igjen på kaia både her og der i ukesvis!

Rettferdig system? Ikke i det hele tatt!
Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

Hena1989

Tror jeg har vært litt overivrig med å sjekke tracking, nå er  det " server error " på uecc tracking siden :P :P

haheide

Endelig fikk jeg "Din Tesla har ankommet havnen i Europa" - Antar at den kom med Parsifal som gikk fra Baltimore 9/11 og var fremme i Zeebrugge 19/11 eller 20/11
Nå er selvfølgelig "http://www.uecc.com/internal/supporttracking" nede med "404 - File or directory not found"
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

loiphin

Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

morten007

Skal ha utlevering i Trondheim. Hadde et håp om at de skulle ringe i dag, men arbeidsdagen er vel straks over så får vi se i morgen.

Jeg fikk final invoice med estimert levering 22.11 i Trondheim. Bilen min kom til Drammen 13.11
Fikk mail om mest sannsynlig levering sent denne uken eller i starten av neste uke. Krøsser fingrene.

Sent from my iPhone using Tapatalk
P85 (2013)  VIN13889 svart, svart, grå 21" (solgt)
P85D (2015) VIN 67886, Sølvgrå, 21" grå, carbon, panorama, svarte nextgen-seter +++ (solgt)
Model X (2017)(Solgt)
Model 3 Performance (2019)(Solgt)
Model 3 Performance (2021) (Facelift Vin: 827114 utlevering 12.12.2020)
VW T-roc R (2020), Akrapovic, 300hk Turbo

oleredv

Sitat fra: Teslianer på mandag 20. november 2017, klokken 15:41
Da har jeg endelig fått den etterlengtede telefonen fra DS. Utlevering avtalt tirsdag 28. nov kl. 16.00 :):):)

Lang ventetid siden bekreftelse 24. juli, men all frustrasjon er nå glemt. Bare 8 dager igjen til vårt første møte... Tipper det er en del andre som har fått en hyggelig telefon i dag også?

Reiseruten har vært lang og kronglete siden ferdig produksjon i 10. september. Tarago til Zeebrugge 1. nov, og nå med Arabian Breeze til Drammen i kveld har vært mitt lodd:)

#Lykke

Gratulerer! Unner deg absolutt dette! Venter i spenning på telefon frå DS sjøl, håpar på utlevering neste veke for min Model S som vart bekrefta 01.08 :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

CaZpaH

Sitat fra: morten007 på mandag 20. november 2017, klokken 17:51

Jeg fikk final invoice med estimert levering 22.11 i Trondheim. Bilen min kom til Drammen 13.11
Fikk mail om mest sannsynlig levering sent denne uken eller i starten av neste uke. Krøsser fingrene.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Høres bra ut. Håper å nå en langtur jeg skal ta 30. November. Noe som bør være mulig. Har planer om å ringe DS i morgen og høre. Har gått over en uke siden den ankom Drammen så vil nok tro den er nært Trondheim nå.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

krokus

Er rimelig sikker på at bilen kom med Parsifal til Zeebrugge i går kveld.
Har fått status i dag endret til «ankommet havnen i Europa».
Hvilken båt er det sannsynlig at den vil rekke til Drammen?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Elbilfamilien

Utleveringsystemet til Tesla er noe kaotiske greier.. de gjør det nok på billigste måte for dem og derfor er ikke bestillingstidspunkt relevant! Hadde opprinnelig leverings estimat oktober/november med låst bestilling i begynnelsen av august. Bilen ankommer drammen nå med arabian breeze. Er ganske sikker på at ingen hadde reagert om de hadde tatt seg et noen få tusen mer i betaling i bytte mot BRA kunde oppfølging før, under og etter hele prossessen.

arthur_ols

Nå er dette min første nybil, så jeg aner ikke noe om hvordan det er å bestille nye biler fra andre leverandører, men føler dere Tesla er dårlig til sammenligning? Annet enn at ventetiden synes lang, fordi man gleder seg til overtagelsen som barn til jul, så opplever jeg for min del helt grei informasjon. MyTesla har ikke vært så veldig pålitelig og jeg har hatt "Tilburgstatus" siden bilen var ferdig produsert i slutten av september, men når jeg har ringt eller sendt mail har de alltid svart høflig å fint og vært tålmodige og behjelpelige. Jeg har vært å prøvekjørt Tesla et par ganger for å drøye ventetiden litt og de har vært helt supre med å sette opp timer og å ta en prat før og etter. Jeg er veldig fornøyd og kan ikke klage på annet enn at ventetiden er ulidelig mest på grunn av at jeg gleder meg noe så vanvittig. Men som sagt, jeg aner ikke hvordan andre leverandører av nye biler er. Eneste jeg har å vise til er bruktbilselgere som gjør alt de kan for å få deg ut døra fortest mulig med å true med "hvis ikke du bestemmer deg innen en time, så kommer det en som er skikkelig interessert om en time som ville gjerne kjøpe den". Vel, på tide å sjekke UECC :)
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

Tesley

Problemet er vel først og fremst at Tesla forsøker å være fremtidsrettet, men ikke er i nærheten av å klare det.

Alt skal kunne gjøres på nett, fra bestilling til bilen skal bli hentet. Dette feiler så til de grader når leveringstidspunktet justeres jevnlig, og statusen som oftest er feil. Dette skaper bare mer forvirring, flere henvendelser og dårligere opplevelse. Det hjelper heller ikke at kundeservicen når en tar kontakt er under en hver kritikk heller. Noe som enkelt som en auto-reply på e-post har de ikke engang.

Vi lever i 2017, hvor er direktechat og chatbots?

Leveringstidpunktet burde de kunne estimert den dagen du bestilte. Så vanskelig er det ikke. Og er det tvil: sett i det minste en estimat en måned lenger frem i tid enn forventet.

Men sett i forhold til andre nybiler jeg har kjøpt: Leveringstiden er helt ok, status underveis er egentlig ganske lik og oppfølging etter kjøp er ganske lik. Men VW og Volvo har ikke lovet meg noe eller prøvd å holde meg oppdatert med feilinformasjon underveis. Det har bare vært en estimert leveringsmåned som de har overholdt.

Det er faktisk bedre med ingen info enn feil info som Tesla driver med.
S75D - bekreftet 20. august

Teslianer

Sitat fra: oleredv på mandag 20. november 2017, klokken 18:04
Sitat fra: Teslianer på mandag 20. november 2017, klokken 15:41
Da har jeg endelig fått den etterlengtede telefonen fra DS. Utlevering avtalt tirsdag 28. nov kl. 16.00 :):):)

Lang ventetid siden bekreftelse 24. juli, men all frustrasjon er nå glemt. Bare 8 dager igjen til vårt første møte... Tipper det er en del andre som har fått en hyggelig telefon i dag også?

Reiseruten har vært lang og kronglete siden ferdig produksjon i 10. september. Tarago til Zeebrugge 1. nov, og nå med Arabian Breeze til Drammen i kveld har vært mitt lodd:)

#Lykke

Gratulerer! Unner deg absolutt dette! Venter i spenning på telefon frå DS sjøl, håpar på utlevering neste veke for min Model S som vart bekrefta 01.08 :)
Tusen takk! Får håpe du også får en gladmelding på tlf i morgen! Du skal vel hente i Bergen? Tipper det må skje noe innen få dager nå! Lykke til!!!
Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

crielv

Sitat fra: haheide på mandag 20. november 2017, klokken 16:25
Endelig fikk jeg "Din Tesla har ankommet havnen i Europa" - Antar at den kom med Parsifal som gikk fra Baltimore 9/11 og var fremme i Zeebrugge 19/11 eller 20/11
Nå er selvfølgelig "http://www.uecc.com/internal/supporttracking" nede med "404 - File or directory not found"

Ser denne linken virker: http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/
Tesla X75D ++
Mercedes B-Electric

CaZpaH

Sitat fra: crielv på tirsdag 21. november 2017, klokken 09:31
Sitat fra: haheide på mandag 20. november 2017, klokken 16:25

Ser denne linken virker: http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Men der virker ikke søk :-p
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

sfinxern

Ser nå hvert fall ut til at sailing schedule til UECC ikke er helt i vater, eller at det er store endringer nå for å frakte flest mulig biler til Norge.

Auto Eco som gikk fra Zeebrugge 18. november skulle til Drammen 22. november. Altså i morgen. Den har gått via Zeebrugge til Bremerhaven, så til Malmø (hvor den ankom i går) og nå i dag skal den videre til Finland (Hanko) med ankomst fredag 24. november.

Kan aldri tenke meg at Auto Eco skal til Drammen da med den reiseruten der.

Er det noen som har hatt bilen levert fra Baltimore til Zeebrugge med Grand Sapphire som har fått treff i trackeren til UECC etter 16. november?

Det kan hvert fall se ut til at Auto Eco ikke går til Drammen.

Neste er Baltic Breeze som skal være direkterute som går førstkommende torsdag 23. november og skal være i Drammen mandag 27. november. Tipper den blir lastet til randen :laugh:.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA