Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Volvo XC40/C40/40.1-40.2

Startet av Nickelilltroll, lørdag 19. august 2017, klokken 14:09

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: mroek på tirsdag 16. juni 2020, klokken 13:35
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 16. juni 2020, klokken 13:05
Kommer vel økning på Polestar også. Har bestilt en ved en feiltagelse. Trodde bare jeg hadde reservert.
Jaja. Det er bare penger.

Eh? Hvis det var en feiltagelse er det jo bare å avbestille og få igjen pengene?

Som skrevet. Jeg trodde jeg hadde reservert, men den var bekreftet.

mroek

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 16. juni 2020, klokken 13:37
Sitat fra: mroek på tirsdag 16. juni 2020, klokken 13:35
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 16. juni 2020, klokken 13:05
Kommer vel økning på Polestar også. Har bestilt en ved en feiltagelse. Trodde bare jeg hadde reservert.
Jaja. Det er bare penger.

Eh? Hvis det var en feiltagelse er det jo bare å avbestille og få igjen pengene?

Som skrevet. Jeg trodde jeg hadde reservert, men den var bekreftet.

Jeg forsto jo det, men hvis det var en feiltakelse, hvorfor ikke avbestille og få igjen pengene?
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Trond.m

#167
Etter å ha vurdert ulike EV SUV alternativer, så synes jeg XC40 kommer veldig godt ut når det gjelder utstyrsnivå. Alle biler har noen kompromisser, og det gjelder helt sikkert XC40 også, selv om den virker veldig komplett.

e-tron 50 (kortere rekkevidde, dårlig app, ikke varme i ratt, ikke el. hengerfeste)
EQC - lav bakkeklaring, ikke trådløs Carplay, ikke varme i ratt (AMG)
i-Pace - for dyr, ikke el. hengerfeste.

XC 40 er naturligvis en mindre bil, men for mitt behov er det en faktisk en fordel. Den største bekymringen når det gjelder XC40 er nok komfort og støy, og der vil EQC og e-tron være i en egen klasse. Luftfjæringen i e-tron er fantastisk, men vi på lengre sikt bli kostbart å vedlikeholde.

Komfort betyr en god del, men erfaringsmessig venner man seg raskt til et litt dårligere komfortnivå hvis bilen ellers passer behovet. En for stor bil er noe herk å parkere i trange garasjer (som min), og det er noe man får føle på hver dag. Lys er nok også et område hvor XC40 vil score lavtedt. Matrix finnes ikke, men med en pris på over 17.000 er det ikke så aktuelt for de fleste på e-tron 50. Og da har den heller ikke fjernlysautomatikk, som XC har.
Blir ikke lett det her 😉.


storeulv

Det som er mitt ankepunkt mot XC40 er den korte akselavstanden som gir en etter min mening ubehagelig kjøreopplevelse. På landeveien merker man ikke dette så tydelig, men på en vei med fartshumper blir det så altfor tydelig.

Jeg testet en XC40 hybrid for å se om el-utgaven kunne være noe for oss, for størrelsen er som du sier god nok for mange. Jeg valgte altså bilen vekk pga ovennevnte egenskap, men det er jo basert på veiene der JEG bor :)
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Oddaa

Ikke noe vi tenkte på ved prøvekjøring av bensinvarianten. Skal prøve hybriden etter ferien, men bestilling er uansett lagt inn. Erstatter en e-Golf for vår del og blir nr 2 bil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Trond.m

#170
Sitat fra: storeulv på onsdag 08. juli 2020, klokken 09:06
Det som er mitt ankepunkt mot XC40 er den korte akselavstanden som gir en etter min mening ubehagelig kjøreopplevelse. På landeveien merker man ikke dette så tydelig, men på en vei med fartshumper blir det så altfor tydelig.

Jeg testet en XC40 hybrid for å se om el-utgaven kunne være noe for oss, for størrelsen er som du sier god nok for mange. Jeg valgte altså bilen vekk pga ovennevnte egenskap, men det er jo basert på veiene der JEG bor :)
Over fartsdumper er uten tvil e-tron en vinner. EQC gir lett stygge skrapelyder, men det er bare er «skvettlappene» foran som er nede i asfalten. Nå kjører jeg lite på veier med fartsdumper, så akkurat det vil nok ikke styre valget av bil.

LFC

Etter å ha testet hybriden har jeg store forventninger til denne elbilen.
Synes den var svært behagelig å kjøre og fikk absolutt ikke en liten bil følelse.
Det kan være fordi jeg kjører i3 til vanlig, men jeg likte denne skikkelig godt.
Det eneste lille minuset er at rattstammen skulle hatt lenger vandring slik at jeg fikk rattet nærmere kroppen og ikke måtte sitte med nesten strake armer.
I begge BMW'ene mine er det et ikke problem.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»


Gauss

Sitat fra: eSaab på tirsdag 18. august 2020, klokken 13:50
Snart startar tillverkningen
https://www.vibilagare.se/nyheter/volvo-xc40-recharge-lanseringsplanen-star-fast-borjar-byggas-i-host#vote

Jeg fikk bekreftelse fra leverandør for cirka to uker siden av produksjonen ligger i rute og min bil forventes levert november/desember.

Gauss

Sitat fra: LFC på tirsdag 14. juli 2020, klokken 14:46
Etter å ha testet hybriden har jeg store forventninger til denne elbilen.
Synes den var svært behagelig å kjøre og fikk absolutt ikke en liten bil følelse.
Det kan være fordi jeg kjører i3 til vanlig, men jeg likte denne skikkelig godt.
Det eneste lille minuset er at rattstammen skulle hatt lenger vandring slik at jeg fikk rattet nærmere kroppen og ikke måtte sitte med nesten strake armer.
I begge BMW'ene mine er det et ikke problem.
La spesielt merke til det samme selv, samt at armlenet på døren føltes lengre unna, enn hos BMW. Håper at dette er noe man blir vant til. Er godt fornøyd med komforten i BMW og håper å bli det samme med ny Volvo.

Trond.m

Prøvekjørte PS2 i dag. Må si at den overrasket positivt i forhold til hjulstøy, selv med 20 tom og performance pakke. Det lover godt for XC40. Med 19 tom kan jeg ikke tenke meg at den får høyere støynivå enn PS2. Hjulstøy har vel tidligere blitt kritisert på fossilmodellene.

batterimannen

Gikk gjennom konfiguratoren, den blir en del dyrere enn Skoda Enyaq.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Oddaa

Sitat fra: TM på onsdag 16. september 2020, klokken 16:56
Prøvekjørte PS2 i dag. Må si at den overrasket positivt i forhold til hjulstøy, selv med 20 tom og performance pakke. Det lover godt for XC40. Med 19 tom kan jeg ikke tenke meg at den får høyere støynivå enn PS2. Hjulstøy har vel tidligere blitt kritisert på fossilmodellene.
Kjørte XC40 T5 hybrid her en helg. Tenkte aldri over at hjulstøy var noe spesielt tema. 19''. Kjører XC60 og e-Golf ellers, så de blir referansen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA