Nå kommer Tesla's model 3 !

Startet av doldis1, søn 23. jul 2017, kl. 19:56

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: Bondeknøl på fre 25. mai 2018, kl. 00:07
Litt artig tråd dette. Trådstarter påstår at nå kommer model3, og det var i juli i fjor. Har vi sett den enda?
Denne karen vet jo at alt han skriver er rett, men er det egentlig det?

Strøm Tycoon

Sitat fra: Doldis1 på ons 23. mai 2018, kl. 08:43
Nå starter det , legg merke til den brune grafen tilhørende BMW...

Bare nisjebiler. Ekte «mass market» er eks. F-serie, og «Camcord» (Camry og Accord) hvor Camry selger årlig nesten det samme antall i USA på ett enkelt år som det totale antall reservasjoner av Model 3 globalt.

Bondeknøl

Sitat fra: Doldis1 på fre 25. mai 2018, kl. 08:51
Sitat fra: Bondeknøl på fre 25. mai 2018, kl. 00:07
Litt artig tråd dette. Trådstarter påstår at nå kommer model3, og det var i juli i fjor. Har vi sett den enda?
Denne karen vet jo at alt han skriver er rett, men er det egentlig det?

doldis1

@ Bondeknøl

Unnskyldning godtatt, helt enig med konklusjonen om "spissere innlegg"   vil nok fortsette slik det, noen deler av forumet har en tendens til å sovne i blant  ;)

Bondeknøl

This message previously only contained one or more inline attachment references all of which are now invalid.

doldis1

https://electrek.co/2018/06/16/tesla-model-3-dual-motor-performance-new-assembly-line/

Tesla har montert en ny produksjonslinje på bare 3 (!) uker og det attpåtil i et telt .... Tesla skriver stadig nye avsnitt i historieboka i kapittelet " den største disrupsjon innen transport siden Carl Benz's dager"

Hva skriver media om da ? Jo den ene Teslaen som tok fyr under kjøring.... :o :laugh:

Ferry

Tesla-er brenner jo hele tida. I tillegg er de farlige å kollidere med. Og de har skyhøyt verditap. Og ikke er det strøm nok til at alle kan kjøre elbil. Dessuten tar hydrogen over om kort tid.
Alt dette hørte jeg på hagefest nå i helga, attpåtil av en elektroingeniør. Så da må det være sant.  :P

geear

Sitat fra: Ferry på man 18. jun 2018, kl. 11:31
Tesla-er brenner jo hele tida. I tillegg er de farlige å kollidere med. Og de har skyhøyt verditap. Og ikke er det strøm nok til at alle kan kjøre elbil. Dessuten tar hydrogen over om kort tid.
Alt dette hørte jeg på hagefest nå i helga, attpåtil av en elektroingeniør. Så da må det være sant.  :P
Og alt mulig annet. Beste motsvar til dette er å spørre om de har sittet i eller prøvd elbil før. Utrolig nok for noen av oss så har de fleste med sterke meninger ikke prøvd elbil. Så da spør jeg om de har lyst til å være med en tur. Triller som regel rolig avgårde, legger meg så i ca. 40-50km/t jevnt, og smeller fjøla i gulvet uten advarsel. Etterpå er de fleste så satt ut at de ikke klarer komme på noe negativt å si. Så kan du begynne å vise de alt annet fancy bilene kan og fortelle de om kollisjonssikkerhet, miljø og driftskostnader.

Siste kandidat var elektrikeren min, som hadde montert mange ladestasjoner, men aldri hadde sittet i en elbil før. Han var helt paff etterpå, og lurte voldsomt på hva disse greiene her kostet..  :laugh:

Motorwatt

Nå er vel de som kjøper elbil på grunn av fartspotensiale forhåpentligvis i mindretall.

Løve

Sitat fra: Ferry på man 18. jun 2018, kl. 11:31

Blir litt redd jeg når folk er så feilinfor,ert  :o

Øyvind.h

Sitat fra: Motorwatt på man 18. jun 2018, kl. 16:02
Nå er vel de som kjøper elbil på grunn av fartspotensiale forhåpentligvis i mindretall.

Poenget er momentane, lydløse krefter. Opplevelsen snur opp ned på synet på elbiler når de kan være lydløse og myke, men samtidig brutale.
Man kan gjerne bruke Think for å forsøke å omvende folk, men det er ikke det som velter synet på hardbarka haters. Uavhengig av om de etterpå ender opp med Tesla, BMW eller Nissan.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

emurof

Sitat fra: Motorwatt på man 18. jun 2018, kl. 16:02

Det handler vel litt om å endre på oppfatningen av elbiler som svake lekebiler.

Ferry

Sitat fra: gr på man 18. jun 2018, kl. 14:05
Beste motsvar til dette er å spørre om de har sittet i eller prøvd elbil før.

Høøh, vedkommende har både elbil og en stor hybrid..  :o  Jeg tror dessverre det handler om at folk leser overskrifter i bla-bla framfor mer teknisk rettet litteratur. Det stod jo nylig i tabloidene at elbiler og hybrider hadde mer personskader enn andre biler. At det kan bli til at Tesla S er farlig i en kollisjon er kun en variant av fjær og høns osv.

Forøvrig enig i at prøvekjøring med uinnvidde er lurt. For å sitere en kollega som fikk prøve en i3: "Fy f**n, går det såå j*vlig!?!" Han endret i hvert fall synet på elbil tvert.

Bondeknøl

Jeg synes det er topp med negativitet til elbiler. Det gjør at vi beholder elbilfordelene lenger. Det plager meg lite at media har kampanjer mot elbiler. La dem holde på.
Jeg synes det er mer spennende med Tesla. Imponerende hva de har fått til, selv om Model3 drøyer fælt, de har sagt opp noen tusen ansatte og ikke har hatt overskudd noen år så langt.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA