Nå kommer Tesla's model 3 !

Startet av doldis1, søn 23. jul 2017, kl. 19:56

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Løve på tir 19. jun 2018, kl. 19:14Elon må jo begynne å miste grepet totalt? Hvis dette med teltet var så genialt, hvorfor bygget de det ikke først som sist? Og var det ikke sånn at Tesla skulle lage minst 500 000 biler og opp mot  1 000 000 biler i året inne i eksisterende infrastruktur? Hvor blind må en være for å ikke se all løgnen?
De skal øke til ~580k biler/år i 2019. Det krever nok fortsatte forbedringer på produksjonslinjene, og det krever trolig en del av de nye bygningene: https://www.teslarati.com/fremont-approves-tesla-factory-expansion-plan-nearly-2x-size/ (Teltet ser ut til å være der bygning 11 er tegnet inn.)

Jeg vet ikke akkurat hvor langt de har kommet med utbyggingen, men den er ikke ferdigstilt, så vidt jeg vet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

DagfinnN

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tir 19. jun 2018, kl. 19:22
Sitat fra: Løve på tir 19. jun 2018, kl. 19:14Elon må jo begynne å miste grepet totalt? Hvis dette med teltet var så genialt, hvorfor bygget de det ikke først som sist? Og var det ikke sånn at Tesla skulle lage minst 500 000 biler og opp mot  1 000 000 biler i året inne i eksisterende infrastruktur? Hvor blind må en være for å ikke se all løgnen?
De skal øke til ~580k biler/år i 2019. Det krever nok fortsatte forbedringer på produksjonslinjene, og det krever trolig en del av de nye bygningene: https://www.teslarati.com/fremont-approves-tesla-factory-expansion-plan-nearly-2x-size/ (Teltet ser ut til å være der bygning 11 er tegnet inn.)

Jeg vet ikke akkurat hvor langt de har kommet med utbyggingen, men den er ikke ferdigstilt, så vidt jeg vet.
Det er løgn her ja, men ikke fra Tesla eller Espen Hugaas Andersen....
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

DagfinnN

Fossilindustrien er ikke bare biler...
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

doldis1

Sitat fra: Løve på tir 19. jun 2018, kl. 19:14
Sitat fra: bmw2002 på tir 19. jun 2018, kl. 15:15
Sitat fra: Doldis1 på tir 19. jun 2018, kl. 08:56
https://www.marketwatch.com/story/elon-musk-claims-tesla-employee-attempted-sabotage-report-2018-06-18

Noen begynner å bli desperate..

Ja, Elon Musk.  Nå har han noen å skylde på når han ikke når målene sine fremover...

Elon må jo begynne å miste grepet totalt?
SitatHvis dette med teltet var så genialt, hvorfor bygget de det ikke først som sist?
Og var det ikke sånn at Tesla skulle lage minst 500 000 biler og opp mot  1 000 000 biler i året inne i eksisterende infrastruktur? Hvor blind må en være for å ikke se all løgnen?

? Hvorfor bygget ikke brødrene Wright en airbus A380 først som sist ? Hvor blind må en være for å ikke forstå den enkleste sammenheng ?

Løve

Sitat fra: Doldis1 på ons 20. jun 2018, kl. 07:55
Sitat fra: bmw2002 på tir 19. jun 2018, kl. 15:15
Sitat fra: Doldis1 på tir 19. jun 2018, kl. 08:56
https://www.marketwatch.com/story/elon-musk-claims-tesla-employee-attempted-sabotage-report-2018-06-18

Noen begynner å bli desperate..

Ja, Elon Musk.  Nå har han noen å skylde på når han ikke når målene sine fremover...

Elon må jo begynne å miste grepet totalt?
SitatHvis dette med teltet var så genialt, hvorfor bygget de det ikke først som sist?
Og var det ikke sånn at Tesla skulle lage minst 500 000 biler og opp mot  1 000 000 biler i året inne i eksisterende infrastruktur? Hvor blind må en være for å ikke se all løgnen?

? Hvorfor bygget ikke brødrene Wright en airbus A380 først som sist ? Hvor blind må en være for å ikke forstå den enkleste sammenheng ?

Brødrene Wright sa aldri at de skulle bygge en A380. Tesla derimot har kommet med kraftige påstander om hva de skulle gjøre i forhold til både antall biler og i grad av automatisering og farten på de automatisere linjene. Dette er påstander/lovnader fra Tesla som en må kunne forvente materialiserte seg i nær fremtid.

Triangle

doldis1

Sitat fra: Triangle på ons 20. jun 2018, kl. 11:12
Bare steng denne tråden...

Nei huffameg !   Det skjer ikke mer her enn det bør gjøre , så her blir det ingen stenging fra min side iallefall  ;)  Blir morsomt å se hva VW-gutta skriver i mars neste år når TM3 blir Norges mest solgte bil ...og ikke minst hva de skriver om 3 år når nedturen for Tysk bilindustri starter ...

1000kwh

Sitat fra: Triangle på ons 20. jun 2018, kl. 11:12
Bare steng denne tråden...
Enig.

Det er et par stykker som ødelegger hver eneste tråd som nevner Tesla. Irriterende at de får fortsette. Og merkelig at de er så aktive når de hater Tesla så intenst.

emurof

Sitat fra: JorgenM på tir 19. jun 2018, kl. 19:04
Sitat fra: DagfinnN på tir 19. jun 2018, kl. 09:37
Fossilindustrien taper milliarder på elbil.
What? :D
Nå må vi ikke vllede :)

Det er vel stikk motsatt.
Rene elbilprodusenter taper milliarder, Tesla er selvsagt det beste (eller værste..) eksemplet her.
Fossilprodusenter flest øker overskuddene.

Er jo derfor de fleste venter litt, til elbil gir fortjeneste. De tenker langsiktig og smart. Jeg synes det er helt greit, for det sikrer at dagens produsenter også er garantert å være med i fremtiden :+1:

Tesla vokser kraftig. De er best posisjonert til å ikke bare ta del i, men faktisk lede an i "elbilrevolusjonen". Det var de som startet den, tross alt. De som ikke henger seg på nå vil slite. De vil henge etter og risikere konkurs eller annet.

Andre deler av fossilindustrien (olje) taper voldsomt allerede, og det vil bare bli verre.

Så joda, både i dag og særlig over tid taper fossilindustrien stort på elbil.

emurof

Elon må jo begynne å miste grepet totalt? Hvis dette med teltet var så genialt, hvorfor bygget de det ikke først som sist? Og var det ikke sånn at Tesla skulle lage minst 500 000 biler og opp mot  1 000 000 biler i året inne i eksisterende infrastruktur? Hvor blind må en være for å ikke se all løgnen?

Elon står på trygg grunn. Du har derimot en stygg tendens til å villede folk.

Burger

Synes det er greit det kommer påstander og kilder som ikke holder vann, særlig når det blir avvist av saklige innlegg, fakta, ny vinkling og godt språk. Er alltid fryd å lese innlegg av Espen Hugaas Andersen :-)

Disse påstandene vil jeg bli møtt med neste familiesammenkomst, så det er greit å vite hva som rører seg i eksosland og ha fakta klar.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

elekTrond

Sitat fra: Burger på ons 20. jun 2018, kl. 22:29
Synes det er greit det kommer påstander og kilder som ikke holder vann, særlig når det blir avvist av saklige innlegg, fakta, ny vinkling og godt språk. Er alltid fryd å lese innlegg av Espen Hugaas Andersen :-)
[...]
:laugh: :+1:

Fra Øyvinds strategitips for seier på (El)Bilforumet

:angel: :police:
'13 Mjau

Bondeknøl

Men kommer Tesla's model 3 nå? Folk har jo stått i kø veldig lenge.

Philip Marlowe

Den har jo kommet. Jeg så flere på veien da jeg nylig var i New York.

Øyvind.h

Sitat fra: Philip Marlowe på tor 21. jun 2018, kl. 16:37
Den har jo kommet. Jeg så flere på veien da jeg nylig var i New York.

At M3 for lengst har kommet og produseres i bra og økende volum er ikke viktig for den karen. Samme merkelige spørsmål i mai.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA