Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

knute

#855
Hehe. Nei, det kan hende de ikke er nye, men jeg har ikke sett noen av de to dere har kommentert omtalt før, og de var nye for meg.

Jeg forsøte å søke, uten å finne noe annet enn en lenke til Hedalen på chargefinder.com (i en tråd om Hardangervidda, som jeg ikke ble helt klok på...).

Uansett - denne er ihvertfall ny:

Utenfor Arendal, rett før Tromøya, mellom Meny Krøgenes og Kiwi Krøgenes har Recharge satt opp 2x 225 kW Hyperchargers og en dobbel 22 kW AC.
Så totalt 4x CSS, 1x Chademo og 2x type 2.

På den ene laderen var det et klistremerke med "Reservert Taxi".
Skjønner ikke helt om de mener alle tre uttakene, eller bare det ene CCS-uttaket, og lurer også på hvordan det skal håndheves...
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Panduck

#856
Esso Alna - Nå ser det endelig ut til at det blir ladere på riktig side av stasjonen, nåbare fra E6.

Bensinpumpene nærmest døra har forsvunnet og det blir 4 ladeplasser isteden, og p-plassene på siden får også ladere (4 stykker). Antar det blir kempower her. Litt spesiell bensinstasjon som da får ladere på hver side av stasjonen, men det blir 3km kjøretur fra den ene siden til den andre.

ThomasEL

I starten av april meldte @Knute at de nye Kempower ladestolpene på Shell Fokserød var satt på plass.

Men jeg ser fortsatt ikke noe tegn i ladekart på at disse er satt i drift... Noen som vet noe, eller som har vært innom der og sett status?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

knute

Kjørte forbi i dag, og på Fokserød er de nye Kempower-laderne fortsatt strømløse.
Likeretter / strømskap er satt opp siden sist.

Det ser ut som en større gravejobb pågår i retning av en (ny?) trafo som ligger over gata ca. der de andre laderne fra Recharge står.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Caffe

Jeg har søkt om innsyn i dokumenter knyttet til Viken Fylkeskommunes støtteordning for hurtiglading.

Tesla fikk tilsag på 5 lokasjoner; Ål, Hole(Vik), Ørje, Veggli, Nesbyen
Kople fikk tilslag på 5 lokasjoner: Hemsedal, Roa, Hvaler, Råde og Jevnaker
BKK fikk tilslag på Lampeland
Mindre aktører fikk tilslag på: Ål, Hagafoss, Hemsedal og Aremark

Du kan ikke vise dette vedlegget.
--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

Asbjornel

#860
Endelig en satsning i midt Troms. Ser fortsatt ikke ut som det er kommet opp noe særlig i ladeapper på Finnsnes, men husøya har nå fått to lynladere opp å gå.

https://www.senja247.no/her-kommer-det-nye-ladestasjoner/s/5-138-891 (bak betalingsmur A-pressen/aid)
To sitater:
"Først ute er Olderhamna på Finnsnes.

- Her får vi ganske raskt på plass fire lynladere. De skal være oppe før sommeren, og på litt sikt skal det komme fire til her, sier han."

"De neste stedene som står for tur er Stonglandseidet, Gryllefjord, Skaland og Botnhamn."

8 stk på Finnsnes blir bra.
Fint om noen lokalt speider litt og kommer med info. Viktig for oss turister.

Roy Aasen

Nye HPC montert på Cirkle K Skarnes og Cirkle K Kongsvinger.  3 eller 4 på hver plass. Har ikke sjekket om de er strømsatt enda

RJK

Sitat fra: Asbjornel på torsdag 02. juni 2022, klokken 01:29
Endelig en satsning i midt Troms. Ser fortsatt ikke ut som det er kommet opp noe særlig i ladeapper på Finnsnes, men husøya har nå fått to lynladere opp å gå.

https://www.senja247.no/her-kommer-det-nye-ladestasjoner/s/5-138-891
To sitater:
"Først ute er Olderhamna på Finnsnes.

- Her får vi ganske raskt på plass fire lynladere. De skal være oppe før sommeren, og på litt sikt skal det komme fire til her, sier han."

"De neste stedene som står for tur er Stonglandseidet, Gryllefjord, Skaland og Botnhamn."

8 stk på Finnsnes blir bra.
Fint om noen lokalt speider litt og kommer med info. Viktig for oss turister.
Fint om du noterer dersom det er betalingsmur, da det er skrekkelig irriterende å klikke på en lenke for så å finne ut at denne får man ikke lest uten å betale ekstra. Skriver du f,eks (bak betalingsmur) så kan man hoppe over å åpne artikkelen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Asbjornel

Sitat fra: RJK på torsdag 02. juni 2022, klokken 11:43

Fint om du noterer dersom det er betalingsmur, da det er skrekkelig irriterende å klikke på en lenke for så å finne ut at denne får man ikke lest uten å betale ekstra. Skriver du f,eks (bak betalingsmur) så kan man hoppe over å åpne artikkelen.

Korrigert. 👍

Asbjornel

Fikk forresten svar fra Finnsnes kommune. Det ser ut som at delemangel gjør at dette ikke er på plass før sent i juli, eller tidlig i august. Antagelig med forbehold om at deler leveres.

knute

Sitat fra: ThomasEL på fredag 13. mai 2022, klokken 22:27
I starten av april meldte @Knute at de nye Kempower ladestolpene på Shell Fokserød var satt på plass.

Men jeg ser fortsatt ikke noe tegn i ladekart på at disse er satt i drift... Noen som vet noe, eller som har vært innom der og sett status?

Nå er de endelig åpnet.

MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Kople har satt opp ladere ved Magnor, et par hundre meter unna Rv2.
Ser at de har blitt omtalt i denne tråden i januar, men har ikke sett bilder før...

Kjørte forbi i dag, og det var en spesiell opplevelse.
Laderne står midt ute i granskauen (ok, furuskauen for å være eksakt)

2x 180kW Siemens-ladere med 2x CSS
2x 75 kW Tritium-ladere med 1x CSS og 1x Chademo
Pluss en del 22 kW AC-ladere.

MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

#867
Jeg har tatt et dykk i Nobil.no sin database, og funnet følgende nye ladestasjoner fra de to siste månedene.

Det er ikke alltid dataene eller datoene i nobil.no er helt 100%, så det er sikkert flere tilfeller der stasjonene fysisk (og operativt) har vært på plass lenger tilbake...

Jeg har forsøkt å filtrere ut de jeg har sett omtalt i detalj tidligere her eller i andre tråder, eller ladere jeg vet er eldre enn to måneder, men det kan hende det er noen som har sluppet igjennom selvsensuren.

Merk: det er en del ladere merket med 135 kW fra Kople. Det er det jeg får ut i fra databasen, men antar at reell verdi er noe annet. Jeg vet heller ikke hvor reelle verdiene på 75 / 100 kW Chademo er fra samme operatør...


Mer:
Extra Buvika. 4x 150kW CCS, 4x Chademo
Extra Tiller. 4x 150Kw CCS, 4x Chademo. Nevnt i svar #806 i denne tråden.
Burger King Hvam / Skedsmo. 4x 150kW CCS, 4x Chademo.
Extra Røros. 4x 150Kw CCS, 4x Chademo
Mosenteret, Nittedal, rett ved Rv4. 4x 150kW CCS, 4x Chademo
Namsos Storsenter. 4x 150kW CCS, 4x Chademo. Nevnt i svar #839 i denne tråden.


Recharge:
Esso Sogn. 6x 150kW CCS, 2x Chademo
YX Stryn. 8x 150kW CCS
YX 7-Eleven Ullern Vest. 6x 150kW CCS.
Shell Kastellet, Lambertseter. 3x 225kW CCS, 1x Chademo.
Shell Bjølsen, Nydalen. 3x 300kW CCS, 1x Chademo.
Esso Nyborg, Åsane. 6x 225kW CCS, 1x Chademo.
Esso Nittedal. 4x 225kW CCS, 2x 50kW CCS, 2x Chademo.
Shell Roa, rett ved E16/Rv4. 8x 150kW CCS, 2x Chademo.
Esso Hellerudveien, Oppsal. 8x 150kw CCS.


Kople:
Esso Mosjøen, Halsøy. 2x 200kW CCS, 1x 135 kW CCS, 1x Chademo. Tatt over / oppgradert fra Recharge??
Extra Hafjell / Øye. 4x 200kW CCS, 2x 135kW CCS, 2x 100kW Chademo
Extra Brandbu. 1x 75kW CCS, 1x 75kW Chademo
Kiwi Dokka. 6x 200kW CCS
Coop Extra Brumunddal. 2x 150kW CCS, 1x 135kW CCS, 1x 100kW Chademo.
Rognan, ved Rognan Hotell, "Chargeup Dragefossen". 2x 200kW CCS, 1x 135 kW CCS, 1x 100kW Chademo.
Mosjøen Camping. 6x 200kW CCS, 1x 135 kW CCS, 1x 100 kW Chademo. Har vært omtalt tidligere, men har ikke vært operativ før nå nylig (?)
Norefjellporten, Noresund (minikjøpesenteret bak Circle K). 2x 200kW CCS, 1x 135kW CCS, 1x 100kW Chademo.
Gausdal, Fargeriveien 7, Østre Gausdal. 2x 150kW CCS, 1x 135kW CCS, 1x 100kW Chademo
Trollkroa, Os. 2x 150kW CCS, 1x 135kW CCS, 1x 100kW Chademo
Coop Prix Hurdal. 2x 100kW CCS, 1x 135kW CCS, 1x 75kW CCS, 1x 75kW Chademo


Circle K:
Circle K Oppdal. 6x 300kW CCS, 3x Chademo.
Circle K Moa, Ålesund. 9x 300kW CCS. Nevnt i svar #829 i denne tråden. Er ganske sikker på at antall CCS er feil. Skal nok være 6x 300kW CCS og 3x Chademo.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

#868
Det skjer mer på Fokserød.

Kempower-laderne er jo endelig i drift (ved Shell), og nå er alle de gamle 50 kW-laderne og AC-laderne til Recharge som stod ved hotellet / McD fjernet.
Graving, støping og kabling til noe nytt er i gang.

La oss håpe det kanskje kommer enda opp en rekke eller to med Kempower-ladere som erstatning for de gamle 50-kilowatterne.

MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Caffe

Det skjer mye i Narvik akkurat nå.

Mer har søkt om å bygge et Kempoweranlegg med 8 stolper og 600 kW ved Amfi kjøpesenter i sentrum av Narvik
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Hålogaland Nett søker om å bygge nettstasjon for Elbilladere ved Shell-stasjonen på Ankenes rett sør for Narvik sentrum. I søknaden er det oppgitt at søker er Caverion, men ikke hvem som er sluttkunde.

En arkitekt ønsker å flytte innkjørsel til Cirkle K på Fagernes sør for Narvik sentrum for å få plass til ladestasjoner.

Kilder: https://www.narvik.kommune.no/innsyn/sok-etter-journalpost/
--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA