Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

Vix

Ionity bygger ny ladestasjon på Knapstad. (Har dukket opp på kartet på ionity.eu med status "Now building")
Ser ut som dette blir ved YX Jaren, samme sted som Tesla og Recharge har ladestasjoner.

knute

Ved Extra Isenveien i Sarpsborg har Kople satt opp to hurtigladere med totalt 3x CCS (2x 180 kW og 120 kW) og 1x Chademo.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Ved (baksiden av) Esso Hafslund i Sarpsborg har Recharge satt opp 3x 225kW Hyperchargers med totalt 6x CCS og 3x Chademo
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

På Fokserød utenfor Sandefjord skjer det endelig noe med utvidelsen til Recharge.

Jeg fant byggesak datert til april 2021 i juni 2021 (https://elbilforum.no/index.php?topic=53405.msg984063#msg984063)
Graving / fundamentering var ferdig i desember 2021 (https://elbilforum.no/index.php?topic=34229.msg1024397#msg1024397)

Når jeg svingte innom i dag har Recharge begynt å sette opp Kempower-satelittene.
Strømskap står fortsatt på pall.
Ser ut som det blir 8xCCS og 2x Chademo.

Sammen med Tesla sin nylige utvidelse fra 16 til 24 stalls (åpen for alle) begynner virkelig Fokserød å bli en ladehub.

Totalt blir det:
- 24x Tesla Supercharger v3, 250 kW.
- 8x Kempower fra Recharge, 150 kW.
- 6x diverse ladere fra Recharge, 50 kW
- 3x Deltaladere (kan lade to biler hver samtidig) fra Mer, 150 kW.
- 3x ABB-ladere fra Mer, 50 kW.
- 8x normalladere/AC fordelt på Mer og Recharge, 22kW.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Sand

#844
Ny ladeplass under bygging hos Esso Moholt i Trondheim.

Er Recharge som ladeoperatør.

8 stk 150kw lynladere.

2stk av dem har også Chademo.

Bilde kommer.

knute

Har hatt en liten rundtur nå i påsken og fant 3 steder som jeg ikke har sett omtalt, eller omtalt i detaljer.

Vinstra Vegpark / Circle K Vinstra.

Her har CK tatt over de gamle 50 kW-laderne fra Mer siden forrige gang jeg var innom i fjor, og nylig satt opp 4x300 kW Hyperchargere. Alle har 2x CCS og 1x Chademo.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

På baksiden av Circle K Otta, så er det satt opp 3x Hyperchargers med 300 kW.
Det er 2x CCS og 1x Chademo på alle.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

#847
Ved YX Hallingby, så har E.on satt opp satt opp 4x 175kW ABB-ladere. Kan lade en bil hver, og har både CCS og Chademo.
Chademo-kabelen er betydelig tykkere en normalt, og er merket med maks 175 kW i app.

Under tak (yay!)
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Bonus:

Ved Joker Hedalen / Bautahaugen, så har Kople satt opp en Delta-lader med 125 kW, og en 50 kW Tritium for lading av inntill tre bilder samtidig.

Jeg tviler på trafikkgrunnlaget, og synes derfor plasseringa er litt rar, men jeg er ikke lokalkjent i området så det er mulig jeg tar feil...
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Har ikke sette denne meldingen fra Recharge / IKEA omtalt enda:
Sitat
For å sikre mer bærekraftig transport for kunder og medarbeidere, skal IKEA Norge sammen med ladeoperatøren Recharge installere mer enn 300 nye ladepunkter for elbiler i løpet av 2022 og 2023. Dette inkluderer også 16-24 lynladere på alle IKEAs syv varehus i Norge.

SitatAv ladepunktene som installeres på IKEAs varehus, vil det være minst 16 lynladere med mulighet for å øke til 24 lynladere. Ladestasjonene vil også kunne brukes av IKEAs elbiler for hjemleveringer. I tillegg til lynladerne vil hvert varehus ha minimum 20 normalladepunkt for kunder og medarbeidere.

Kilde: https://rechargeinfra.com/no/ikea-og-recharge/

Vet ikke om jeg helt ser behovet for lynladere på varehus som dette, men sier ikke nei takk som tilfeldig forbipasserende.

Jeg gjetter på haugevis av Kempowerladere ;)
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Ok, det ble litt mange meldinger her fra meg, men kom på en siste jeg var innom i påsken.

Ved Spar Beitosølen har Kople satt opp diverse ladere.
Det var lett kaos når jeg var innom, og jeg fant bare den ene av to lynladerne.

Denne er ved utkjøringen fra parkeringshuset til Spar, og har 125 kW med mulighet for å lade to samtidig.
Visstnok er det en til i nærheten på 150 kW, og 4x 22 kW normalladere.

Har noen info om akkurat hvor disse er plassert? Inne i parkeringshuset?
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

#851
... og enda en, lover dette er den siste for påska i år.

På østsiden av E6, ved Shell Brumunddal E6 og ved McDonald's/Esso Brumunddal så har Recharge satt opp haugevis av Kempowerladere (disse ligger ca. 200 meter fra hverandre).

Totalt 16x 150kW ved Shell, hvor 4 under tak.
Totalt 8x 150 kW bak McDonald's/Esso Brumunddal.

Dette er på motsatt side av E6 mtp. Wood / Mjøstårnet som er veeeeldig synlig når man nærmer seg (verdens høyeste trebygg).
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

jkirkebo

Sitat fra: knute på lørdag 16. april 2022, klokken 18:02
På baksiden av Circle K Otta, så er det satt opp 3x Hyperchargers med 300 kW.
Det er 2x CCS og 1x Chademo på alle.

Disse er ikke så veldig nye, de var der i fjor sommer også. I hvert fall på sensommeren, når jeg var der. Brukte de dog ikke, da jeg ladet vesentlig rimeligere på Recharge-laderne på P-plassen til kjøpesenteret.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: knute på lørdag 16. april 2022, klokken 18:16
Bonus:

Ved Joker Hedalen / Bautahaugen, så har Kople satt opp en Delta-lader med 125 kW, og en 50 kW Tritium for lading av inntill tre bilder samtidig.

Jeg tviler på trafikkgrunnlaget, og synes derfor plasseringa er litt rar, men jeg er ikke lokalkjent i området så det er mulig jeg tar feil...

Fin plassering det, jeg brukte faktisk denne selv i fjor sommer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hELgenen

#854
Sitat fra: jkirkebo på søndag 17. april 2022, klokken 10:26
Sitat fra: knute på lørdag 16. april 2022, klokken 18:16
Bonus:

Ved Joker Hedalen / Bautahaugen, så har Kople satt opp en Delta-lader med 125 kW, og en 50 kW Tritium for lading av inntill tre bilder samtidig.

Jeg tviler på trafikkgrunnlaget, og synes derfor plasseringa er litt rar, men jeg er ikke lokalkjent i området så det er mulig jeg tar feil...

Fin plassering det, jeg brukte faktisk denne selv i fjor sommer.

Den ble vel satt opp for 2 år siden,så ny er den ikke.

https://hedalen.no/2020/06/28/investerte-16-millioner-kroner-i-ladestasjoner/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA