Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

goggo

Jeg var innom Circle K Grimstad i dag.
Her er de i ferd med å sette opp 4 eller 5 nye Circle K ladere, regner med det er de vanlige 300 kW stolpene som Circle K ser ut til å ha standardisert på nå.
De to gamle 50 kW laderne og AC stolpene fra MER skal rives sa de på stasjonen der.

Fundamentene er allerede på plass for de nye laderne så det går sikkert ikke så lenge før de er på plass og operative.

mvh
Hugo

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

knute

#976
Diverse observasjoner i det siste:

Circle K E18 Nykirke / Horten (Kopstadkrysset):
Her har CK fått opp en haug med ladere på parkeringa "på andre sida av vegen / pendlerparkeringa".
7x 300 kW, fordelt på 14x CCS og 7x Chademo.


Circle K Telemarksporten:
Her har Mer gitt opp, og fjernet sine 3x 50kW-ladere på baksiden av stasjonen (stod sammen med Tesla-laderne).
CK har fjernet en av sine 50 kW-ladere og satt opp en ny på 180kW med 2x CCS / 1xChademo(?).


Langrønningen Næringspark (E18 Bamble):
Eviny har fått opp 6x 200 kW-ladere med 12x CCS og 12x Chademo (!).
Ligger etter Biltema, ved Megaflis / Thansen.
Kjekt hvis det er stappa på CK E18 Bamble og Burger King i samme område.

Extra Drangedal:
Den stusselige laderen ved Spar har endelig fått selskap i Drangedal.
Ved Extra har Recharge satt opp 2x 225 kW-ladere med 4x CCS og 2x Chademo.


Shell Sjøormen / Sjøormen Kro i Seljord:
Recharge har opp en rekke med 8x 150 kW Kempower-satelitter i tillegg til de gamle laderne som stod der fra før.
8x CCS og 2x Chademo.


Circle K Ringdalskogen:
Her har CK revet sine to gamle 50-kilowattere, og har fått opp fundament til 2x nye ladere.
Antar det blir av samme type som de som nylig åpnet (etter ekstremt lang ventetid).
Da blir det i så fall 5x 300kW med 10x CCS og 5x Chademo i tillegg til de 12 laderne fra Ionity som allerede er der.


Vedlagt ligger bilder av de fire siste.




MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

SveinJ

I dag ble Tesla ladere på Rjukan åpnet, også for "non-Tesla":

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

knute

På E18 Grelland i nordgående retning er CK sin utvidelse åpnet.
14x 300kW CCS, 1x 180kW CCS, 1x 100 kW Chademo, 7x 60 kW Chademo.

På E18 Grelland i sørgående retning er Recharge sin utvidelse/utbytting åpnet.
12x 150kW CCS, 4x 60 kW Chademo.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

#979
Recharge har fått opp Kempower-ladere i Drammen og Lier på følgende stasjoner:

Esso Park - 6x 150 kW CCS og 2x 60 kW Chademo.
Esso Express Farmen - 8x 150 kW CCS og 2x 60 kW Chademo.
Esso Amtmannsvingen - 8x 150 kW CCS og 2x 60 kW Chademo.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

To fra Kople:

Meny Klokkerjordet i Sande, her har Kople har satt opp tre ladere.
App og ladestasjoner er merket forskjellig mtp. effekter. Ladere sier 180kW, app sier 90 kW.
5x CCS og 1x Chademo.

Ved Strømsø Handelspark (Elkjøp og Power++) i Drammen så har Kople satt opp ladere. Dette er nevnt tidligere.
App og ladestasjoner er merket forskjellig mtp. effekter. Ladere sier 180kW, app sier 90 kW.
8x CCS, ingen Chademo.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

#981
Hydrogen ut, strøm inn.

Ved Sandvika, så har Mer fått opp to ladere der hydrogenstasjonen til Uno-X gikk åt skogen i 2019.
4x 300kW CCS, 2x 60 kW Chademo.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Asbjornel

#982
Vet ikke om det er nevnt tidligere. Jeg så litt bak i lista, men det er fort å overse en melding.
Men det skjer ting i Nord også.
Senja har fått lynlader på Husøy (Ishavsveien, er vel et år eller to siden nå)
Finnsnes har fått lynlader (ishavsveien)
Lader på Buktamo er oppgradert til lynlader med flere uttak. (Byttet til CircleK)
Nordkjosbotn har fått nye lynlader i tillegg til de gamle. (CircleK)
Lyngseidet har fått lynlader. (Eviny, velkommen til Troms)
Alta har fått en ny 120kW lader ved Shell. (Ishavsveien)
Ifjord i Finnmark har fått lader (i fjor tror jeg)
Utsjok åpnet i sommer.
(Begge de siste er viktige ladere for å knytte Finnmark sammen for elbileiere med litt knapp rekkevidde.)


Vix

#983
Ionity har nå åpnet den nye ladestasjonen i Namsskogan. (6x350kW CCS)
Ser ut til å ligge ved Circle K.  Fra før har Mer 2x50kW CCS/CHAdeMO+2x22kW Type2 på stedet.

EDIT: Ionity Valdresporten (6x350kW CCS) har også nå fått status "Open"

RJK

Sitat fra: Vix på torsdag 02. mars 2023, klokken 15:03
Ionity har nå åpnet den nye ladestasjonen i Namsskogan. (6x350kW CCS)
Ser ut til å ligge ved Circle K.  Fra før har Mer 2x50kW CCS/CHAdeMO+2x22kW Type2 på stedet.

EDIT: Ionity Valdresporten (6x350kW CCS) har også nå fått status "Open"
Hadde fått med meg at Namskogan hadde åpnet, men Valdresporten var nytt for meg. Ellers så kjørte jeg til Charlottenberg på fredag som var, og prøvde å se godt etter der jeg oppfatter at ladestasjonen kommer, men at den står som "Now building" fremstår for meg som tull og vas. Det er ikke spor av aktivitet eller tilpasninger/klargjøring av området der denne skal være.

Så med mindre jeg er blitt lurt på hvor denne skal komme, så er dessverre ståa at her har det ikke skjedd en døyt av fysisk arbeide som er synlig. Om noen mer lokalkjente kan vise at jeg tar fullstendig feil, så blir jeg veldig glad for å bli rettet på! Gjerne vis meg/oss med bilder. ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

goggo

#985
ESSO Mandalskrysset åpnet denne uka, og det har blitt litt av en stasjon må jeg si.
Her er det både Mc Donalds, Deli De Luca, lading, bilvask, bensin, diesel og en stor "Park and Ride" plass.

Det er totalt 30 stk 22kWh punkter,  12 stk 150kWh CCS og 4 stk 60kWh Chademo.
De fleste DC stolpene står under tak.

Det står Recharge på både DC og AC stolpene men på taket over DC stolpene står det GABLE Charging (eller hva står det egentlig? Se bilde), hva/hvem nå det måtte være.
En ny operatør på gang hos ESSO??

mvh
Hugo

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.


Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Svk


knute

#987
Ut på tur i går, gjorde følgende observasjoner:

På E18 mellom Skien og Larvik har Kople satt opp ladere ved Vassbotn Grill både på nordgående og sørgående side.
7x CCS 180 kW og 1x Chademo per side. Bra med ladestasjoner, men det hjelper dessverre ikke på maten / fasilitetene, som er ræva.

I Larvik har Circle K satt opp ladere ved Øya handelspark, dette er på vei ut til ferja til Danmark (Color Line).
Ladestasjonen er nevnt tidligere, men nå er den endelig på plass.
4x 300 kW CCS, 2x Chademo.

Ved Meny Herkules / Klosterfoss / Herkules senter i Skien, har Eviny fått opp ladere.
2x 360 kW CCS, 6x 200 kW CCS
6x Chademo

Ved Uno-X Krøgenes utenfor Arendal / rett før Tromøya har Uno-X fått opp 6x 300 kW CCS.
Kortbetaling mulig.

Ved YX Mones / Mones Feriesenter har Recharge fått opp en rekke med Kempower-satelitter. Åpnet i fjor sommer, og er nevnt tidligere, nå med bilde ;)
6x 150 kW CCS, 2x Chademo.

Ved Circle K Kjerlingland, så har det kommet opp flere ladere fra Circle K.
To nye Hyperchargers med 4x 300 kW CCS og 2x Chademo. Fra før var det 3x 50 kW CCS/Chademo der (+ laderne fra Ionity og Tesla).

En liten korreksjon om Esso Mandalskrysset @goggo, det er 16x CCS, ikke 12x, så enda bedre enn det du rapporterte!
Regner forøvrig med at det står "Able Charging". Har sett komboen Esso + Recharge + Able Charging et par plasser, men har ikke sett noe spesifikt om hva "Able Charging" egentlig er for noe.

Jeg kjørte også forbi Circle K Brokelandsheia, og det så ut som om noe er på gang der.
Utstyr for kabling, fundamenter og gravemaskiner på parkeringsplassen, tok ikke noe bilde av dette.

Var innom Circle K Ringdalskogen også, og der har det blitt som jeg trodde i febuar.
Det er nå 5x Hyperchargere med totalt 10x 300 kW CCS og 5x Chademo fra CK (+ laderne fra Ionity).
Tok ikke noe bilde av dette.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Svk

De holder på å montere ladere shell karmøy.4250 kopervik

RJK

Nytt funn, Ionity har nå markert Ulsvåg på Hamarøy som nytt ladested. Rimelig grei plassering for turister og alle andre elbilister som enten kommer fra Hinnøya eller Narvik og skal sørover via Bogen, eller de som skal nordover og vestover, eventuelt østover mot Kiruna og resten av Nord-Sverige.

Usikker på om Rovaniemi i Finland og er nytt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA