Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradert performance - hva med biler på vei?

Startet av krister461, lørdag 01. juli 2017, klokken 18:07

« forrige - neste »

krister461

Først må jeg si at jeg digger at Tesla kommer med oppgraderinger som dette:
https://electrek.co/2017/07/01/tesla-new-performance-enhancements-model-s-model-x/

Men, mtp. at jeg har en bil på vei som ble produsert for en måned siden så får jeg et dilemma:
Skal jeg kansellere bilen på vei, tape 15.000 i depositum og vente en ekstra 1,5 måneder på ny bil? Ett sekund spart på 0-100 er mye...Depositum tåler jeg å tape, men ventetiden er det verre med da jeg alt har solgt min gamle.

Skal ta en prat med Tesla på mandag og høre om det er noen måte å få denne oppgraderingen på min bil. Men, slike ting tar ofte tid å få avklart, og jeg må uansett bestemme meg fort siden kampanjerenten trolig er på lånt tid...

Noen andre i samme situasjon?

Tuten

I samme situasjon. 75D på vei til havn i USA nå. Ble veldig usikker på hva jeg skal gjøre. En ting er å tape 15k, men nytt depositum mener jeg nå er på 30k. Typisk min flaks dette her.
2017 Model S 75D

krister461

Sitat fra: Tuten på lørdag 01. juli 2017, klokken 18:15
En ting er å tape 15k, men nytt depositum mener jeg nå er på 30k.
Ja, nytt depositum er 30k, men det inngår jo i bilprisen. Du må bare legge ut litt mer i forkant.

Tuten

Det er sant.

Sendte en mail til delivery hos Tesla nå, får se hva de svarer.
Med tanke på salg senere så er denne oppdateringen grei å ha med.
2017 Model S 75D

Elbil2000

Jeg vil anta at biler produsert de siste ukene har fått denne hardwaren. Softwaren kommer senere.
P100D

Softblue

#5
Jeg ser også at om gjør en ny design på S75, så får man med høyeffektslader 16,5w i stedet for tidligere 11 kw.
Dette var noe jeg spurte om, men ikke fikk når jeg bestilte da jeg har 22 kw lading hjemme. Spørs om det ikke blir avbestilling mandag. Det blir avbestilling mandag, grr, grr :(
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Muffinman

Bilene er raske nok. Hvorfor kan de ikke gjøre noe med understell og veiholdning istedet?

Olemann

Om man har bilen i 5 år, og fullt utnytter 0-100 km/t en gang pr dag disse 5 årene, så er det tilsammen ca 1800 ganger.  1 sekund tapt hver dag.  1800 sekunder tilsammen.  Eller akkurat en halv time.

En halv time tapt på 5 år kunne jeg levd med :-)  Bare å dra litt før det....

Sitat fra: Muffinman på lørdag 01. juli 2017, klokken 18:59
Bilene er raske nok. Hvorfor kan de ikke gjøre noe med understell og veiholdning istedet?

spirrevipp

Sitat fra: Softblue på lørdag 01. juli 2017, klokken 18:53
Jeg ser også at om gjør en ny design på S75, så får man med høyeffektslader 16,5w i stedet for tidligere 11 kw.

Hvor står det med høyeffektslader, hos meg ser det ut som det er borte for alle modeller.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Saberhagen

Veldig deilig å hente ut en splitter ny S75D i går og få denne nyheten i dag   :-[ Men men! sånn er det når man lever i Tesla verdenen. Den ene sekunden bryr jeg meg ikke så veldig mye om. Min er mer enn kjapp nok for min del.

Softblue

#10
Sitat fra: spirrevipp på lørdag 01. juli 2017, klokken 19:10
Sitat fra: Softblue på lørdag 01. juli 2017, klokken 18:53
Jeg ser også at om gjør en ny design på S75, så får man med høyeffektslader 16,5w i stedet for tidligere 11 kw.

Hvor står det med høyeffektslader, hos meg ser det ut som det er borte for alle modeller.
Når du trykker "videre" så kommer det opp som alternativer"
Hvis du f.eks. trykker oppgradert Hifi så kommer det opp som et alternativ sammen med høy-effektslader.
Det gjør det ikke i min design fra i vår når jeg bestilte.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

krokus

Min ble produsert i midten av juni (ordre bekreftet 29. mai), og står nå med estimert levering August/Early September.
Status: Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Jeg blir selvfølgelig veldig glad om vi får med oppgraderingen på denne. Hva tror dere?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Tuten

Jeg tviler. Selv om det ville vært lurt av Tesla å oppgradere bilene noen mnd før de annonserer det, slik at de slipper en haug med avbestillinger.
2017 Model S 75D

krokus

Det tenker jeg også. At hardwaren er der, men at den åpnes med software senere! Håper på det!
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Softblue

I artikkelen fra Electrek står det:
"Since the enhancements include hardware upgrades, those new specs are for new vehicles being built today and not the current fleet."

Siden min bil ikke er levert, så er det bare å trekke i nødbremsen.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA