Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enormt med brukte TMS til salgs hos Tesla

Startet av Pepsipepsi, fredag 09. juni 2017, klokken 12:16

« forrige - neste »

Cookie Monster

Batteri samme. Så er ny hw og sw. Mest sannsynlig kontaktor/sikring.

De som har bil på vei får ny oppgradert hw selv om den ikke har det. De som allerde er utlevert får ikke.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Initium

Nå er vel diskusjonen gått litt av sporet ift diskusjonstema som var BRUKTE TMS....

Jeg ser at det går unna på bruktbilene hos Tesla, så ingen tvil om at det er gunstige alternativer mht pris / tilstand de presenterer...

Olemann


Kan være en sammenheng her, jo hyppigere Testa annonserere noe nytt (HW), jo flere kansellerer sine biler som er på vei uten "nyheten" og dermed havner disse på brukt'en (eller i alle fall som nye rabatterte utstillingsbiler).
Sånn sett er enhver HW nyhet en god nyhet for brukt-kjøpere, som da bare kan vente på nytt tilsig på utstillingsbiler.

Sitat fra: Initium på søndag 02. juli 2017, klokken 09:13
Nå er vel diskusjonen gått litt av sporet ift diskusjonstema som var BRUKTE TMS....

Jeg ser at det går unna på bruktbilene hos Tesla, så ingen tvil om at det er gunstige alternativer mht pris / tilstand de presenterer...

snd

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 02. juli 2017, klokken 00:29
De som har bil på vei får ny oppgradert hw selv om den ikke har det.

Når P90D kunder ikke har fått 100 kWh oppdateringen på nærmere ett år tror jeg at oppgradering av HW vil ta laaang tid. Men jeg ser forskjellen på en batteripakke og en sikring  :P
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

krister461

Noen som har kjøpt en av disse brukte og fått de utlevert innen rimelig tid? Synes Tesla er voldsomt treige på dette...

Kramzz

Jeg måtte vente over 2 mnd på min=/
Men fikk teste ut mangen forskjellige biler som gjorde at jeg ble enda mer fornøyd når jeg fikk min☺
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

krister461

Sitat fra: eKramer på tirsdag 11. juli 2017, klokken 20:39
Jeg måtte vente over 2 mnd på min=/
Men fikk teste ut mangen forskjellige biler som gjorde at jeg ble enda mer fornøyd når jeg fikk min☺
Teste ut? Hva var tilstanden på din når den jle utlevert? Strøken?

Kramzz

Fikk 4 lånebiler i mellomtiden  4 siden 2 av de ble solgt og en av de gikk på Diesel
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

krister461

Takk for info. Bra de fikser ting i alle fall. Var/er redd man må vente i ukesvis på bil og så får man en som ikke står til forventningene og man må kansellere kjøpet...

Kramzz

Glemte å nevne:bilen hadde fått nye Bremser,dekk,frontrute og så må den ha blitt lakkert endel steder, siden lakken er steinsprutfri( kan være bilen var foliert før). Steike flott med Grått performance interiør med carbon
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

MrBacardi

Hva med denne bilen som Tesla selger, ser litt underlig ut. Det er en 75D hvis man klikker inn på den, men annonsen er merket med "Begrenset tilførsel på 85 kWh"? Betyr det at bilen har et 85 batteri som er begrenset til 75?

https://www.tesla.com/no_NO/new?battery=all

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres mai 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

krister461

Mistenker at det er en "ordinær" 85D med klønete formulering.

spirrevipp

Står at den har AP2 hardware, var AP2 kommet mens S85D ble produsert?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

knut3448


krister461

Kan det ikke være Tesla som har produsert noen nye 85D for å bruke opp batterier de hadde til overs? Just thinking out loud...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA