Enormt med brukte TMS til salgs hos Tesla

Startet av Pepsipepsi, fredag 09. juni 2017, klokken 12:16

« forrige - neste »

knut3448

MrBacardi

Det er noe spesielt med den bilen, fordi den er registrert med option code BTX8 for batteriet.
Andre 75-biler har option code BTX5.

Men ja, den kan være registrert med feil batterikode hos Tesla, ellers kan dette være en ny variant. Kan jo være for å markere hvilke biler som har den siste ytelse-oppgraderingen også.

som ref, batterikoder på andre modeller:
85 = BT85
90D = BTX4
100D = BTX6
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

mthoring

Jeg har fått bekreftet at jeg får med ytelseoppgradering, men min har BTX5, så koden indikerer nok ikke det i hvertfall.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Navl1

Ble det av alle bruktbilene da? Får bare opp 7 i dag.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

m1chaelt

Henter opp denne tråden igjen da det antagelgivis kommer en bråta med brukte biler hos Tesla medio April.
Lurer litt på hvordan Tesla vil prise bilene sine og hvordand dette vil slå ut på prisene på Finn.no

jazzwheel

Sitat fra: m1chaelt på tirsdag 13. februar 2018, klokken 14:50
Henter opp denne tråden igjen da det antagelgivis kommer en bråta med brukte biler hos Tesla medio April.
Lurer litt på hvordan Tesla vil prise bilene sine og hvordand dette vil slå ut på prisene på Finn.no
Hvor har du info om april i fra?

m1chaelt

m1chaelt

Sitter på gjerdet mtp på kjøp av TMS med 7 seter og har dialog med Tesla samtidig som Finn.no saumfares. Har en 2013 P85+ med 90.000km og alt utstyr inkl. 7 seter på hånden til ca 430. Usikker på om jeg skal hoppe på eller avvente til Tesla slipper sine

Sent from my iPhone using Tapatalk

Amoss

Sitat fra: m1chaelt på tirsdag 13. februar 2018, klokken 16:13
Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 13. februar 2018, klokken 15:16
Hvor har du info om april i fra?

Tesla

Om det er så at Tesla idag vet at de kommer til å få inn "en bråta med brukte biler" til salgs i April, så må det enten være mange bruktbiler i ett annet marked som de planlegger å importere til Norge, eller at de vet at de kommer til å måtte legge ut en rekke demo-/utstillings-/låne-biler på den tiden. Regner det siste som mest sannsynlig, og det vil igjen antyde at Tesla vet at de blir nødt til å skifte ut alle disse på omtrent den tiden.

Altså kan vi se for oss om det er noen spesiell grunn til at Tesla skal måtte bytte ut disse bilene i stor skala. En ny oppdatering av Model S eller X på gang? Fikk du noen beskjed om det var Model S eller X de ventet inn?  Eller begge?
Model S 85D

m1chaelt

Sitat fra: Amoss på tirsdag 13. februar 2018, klokken 17:57
Om det er så at Tesla idag vet at de kommer til å få inn "en bråta med brukte biler" til salgs i April, så må det enten være mange bruktbiler i ett annet marked som de planlegger å importere til Norge, eller at de vet at de kommer til å måtte legge ut en rekke demo-/utstillings-/låne-biler på den tiden. Regner det siste som mest sannsynlig, og det vil igjen antyde at Tesla vet at de blir nødt til å skifte ut alle disse på omtrent den tiden.

Altså kan vi se for oss om det er noen spesiell grunn til at Tesla skal måtte bytte ut disse bilene i stor skala. En ny oppdatering av Model S eller X på gang? Fikk du noen beskjed om det var Model S eller X de ventet inn?  Eller begge?

Slik jeg har forstått det handler det om innbyttebiler og demobiler.

Låne/demobiler ligger ute nå tenker jeg, for det er en god del av de på Tesla sin hjemmeside

JLie

Hei, jeg er ute etter Tesla s 75d og synes generelt prisene på Finn er forholdsvis stive. Jeg er ny i gamet og lurer på hva man kan forvente av type biler som legges ut av Tesla? Går det an å si noe om hva som er en typisk demobil mtp kilometerstandm utstyr og årsmodell? Og hva slags betingelser/garntier gir Tesla på demobiler?
Tesla Model S 90d - 2016

fonberg

Sitat fra: m1chaelt på tirsdag 13. februar 2018, klokken 19:34
Sitat fra: Amoss på tirsdag 13. februar 2018, klokken 17:57

Slik jeg har forstått det handler det om innbyttebiler og demobiler.

Låne/demobiler ligger ute nå tenker jeg, for det er en god del av de på Tesla sin hjemmeside

Tesla bytter ut demobilene sine kvartalsvis.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Pondus1

Noen med et tøffelrykk/ny inside info på om Tesla vil slippe en ny batch med brukte biler snart? Vurderer en brukt TMS og har forstått det slik at de har levert de med 80000km garanti fra salgstidspunkt? Hadde de rentekampanje på de brukte også`?

Kjører 40k i året, så en brukt med to års garanti frister ift en ny med 2,5 år.

Kramzz

De selger noen med 40000/2år dette er ofte de som har gått endel.  Disse har ikke kampanjerente
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80

Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert

Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)

.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA