Enormt med brukte TMS til salgs hos Tesla

Startet av Pepsipepsi, fredag 09. juni 2017, klokken 12:16

« forrige - neste »

OlaM

Kanskje jeg var litt for snar med "særnorsk fenomen".

https://electrek.co/2018/04/11/tesla-stops-refurbishing-used-cars/
Sitat
Tesla stops 'refurbishing' its used cars ahead of big influx of leased vehicles coming back ...[klipp]... the company has updated its policy and some new cars coming on Tesla's list of used vehicles have this 'Not Refurbished' warning that reads:

"This car has passed a 70-point mechanical inspection and will be cleaned before delivery. If you would like any additional work that is not covered under your warranty, we can help arrange service after delivery for an added cost."

Forsåvidt helt kurant, gitt at prisen er kurant og man kan trekke seg fra kjøpet etter å ha inspisert den.
'21 3LR

Pondus1

Dette betyr vel at de ikke vil tilby utvidet garanti, slik jeg forstår det? Vil det drive bruktprisene ytterligere ned? Vil tro at de har mye biler som de jo vil bli kvitt, leste at de i fjor lempet ut 150 biler. Ganske betydelig lagerverdi hvis man regner 500 000 i snitt pr bil, som jo blir redusert med tiden.

Pondus1

Var innom i Drammen i dag, og fikk beskjed om å ikke holde pusten og forvente at det kom noen brukte med det første. Mulig mot sommeren, men ikke noe konkret.

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80

Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert

Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)

.

Pondus1

Ser det er flere bruktforhandlere som har endel Tesla. Selger Tesla innbyttebilene direkte til disse istedet for å slege de til sluttkunde selv?

Klykken

I så fall holder det bruktbilprisene stabilt høy.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Rolf Gjerdsjø

Det kan bli en utfordring med prising dersom det plutselig dumpes ut en hel haug brukte biler fra Tesla sentralt som "oversvømmer" markedet. Men på en annen side er jo bruktmarkedet ganske dysfunksjonelt allerede, med priser som er så stive at man like gjerne kan kjøpe helt ny.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

GeirHM

Det var de to grunnene til at jeg nettopp solgte vår. Frykt for hva som skjer når backlog'en til Tesla åpnes og de helt vanvittig gode prisene vi får for våre brukte langrekkeviddebiler i dagens marked. Det varer ikke ved.

Pondus1

Problemet for oss som forbrukere er at det er veldig lite forutsigbart. Er lite lysten på å kjøpe en brukt nå, for så se at Tesla slipper en røys med biler adskillig lavere priset.

ToWalkOrDrive

Per i dag er det 10 ganger bedre å skulle selge brukt elbil enn bensin, for ikke å snakke om diesel. Når de kjører på med over 30 bompengestasjoner i Stavanger / Sandnes / Sola / Randaberg fra oktober blir det lett å selge til det området, selv om folk har begynt å posisjonere seg allerede. Både Kia og Toyota tok mer enn gjerne Teslaen i innbytte, og tilbød en helt rettferdig pris. Dessverre fikk jeg  meg ikke til å gjøre byttet.
Tesla Model Y                         2021-

1000kwh

Sitat fra: Pondus1 på fredag 04. mai 2018, klokken 14:39
Problemet for oss som forbrukere er at det er veldig lite forutsigbart. Er lite lysten på å kjøpe en brukt nå, for så se at Tesla slipper en røys med biler adskillig lavere priset.
Nå har vel bruktbilprisene til Tesla holdte seg gode og stabile siden 2013, så jeg ville slappet av med det. Hvis Tesla slipper en del bruktbiler så forsvinner nok sikkert de fort og så normaliserer det seg.

Tesla er fortsatt "hot" både brukt og nytt blant store deler av Norges befolkning.

OlaM

Jeg tror jeg muligens heller ville foretrukket en velholdt privat brukt enn en brukt fra Tesla som har stått og vansmektet utendørs i månedsvis mens teknikerene holdt på med nybil.
'21 3LR

Kires

Noen som har oversikt over hva de har av brukte nå eller mail adressen til noen i Tesla som har sitter på oversikten? Har adressen til en selger på Rud men vet ikke om han fortsatt jobber der.
2023 Ford Mustang Mach E LR AWD
2023 VW ID.3 Pro S

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA