Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Pingle

Sitat fra: TM på tirsdag 26. juni 2018, klokken 14:49
Og der kom det epost om at verdenspremiæren er flyttet til USA (og antatt utsatt).

De skriver litt vagt formulert : «Vi har heller ikke fått noe informasjon som tilsier at flyttingen av arrangementet får noen større betydning for alle oss som gleder oss til å se Audi e-tron»

altså....ikke større betydning hva nå enn det betyr.
Enten må de 1 begynne å lekke vesenlig info for de av oss som er på venteliste, eller2 vi får mindre tid med info på å bestemme oss, eller 3 den blir forsinket.
Hintet fra leverandør lenger opp på siden kan bety mer, heller enn mindre tid med informasjon, om det holder, og er noe mer vesentlig enn at bilen kan leveres med sorte skinnseter og taktrekk.
Jeg liker verken alternativ 2 eller 3, og ville helst prøvekjørt, men kan leve med 18 dager forsinket bil.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

samotholt

Den mailen om utsettelse har ikke jeg fått...

Noe stort problem er selvsagt ikke 14 dager utsettelse, men problemet er trenden. Audi hadde jo mål om å være før Jaguar til markedet.

Om man liter litt til ryktene så virker ikke rekkevidden å bli all verden. Ikke ser det ut til at man får "normal" akselerasjon for klassen heller. Det frykter jeg er sant da man skal få folk over på S-utgaven som kommer senere og selvsagt blir dyrere.

Skal ikke forundre meg om 3 motorer først kommer med S-utgaven og vil bli vesentlig dyrere enn de 80' euro vi er forespeilet.

Lyspunktet er vel det som kommer fra Porsche. Det virker jo utrolig om Audi skal ligge over Porsche i pris - så kanskje det likevel er håp.

Her er det mye off-topic. Beklager det, men det passer forhåpentligvis til diskusjonen over.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Counterpointer

Sitat fra: samotholt på tirsdag 26. juni 2018, klokken 20:55
Den mailen om utsettelse har ikke jeg fått...

Lyspunktet er vel det som kommer fra Porsche. Det virker jo utrolig om Audi skal ligge over Porsche i pris - så kanskje det likevel er håp.
Jeg kan videresende mail om du pm' er epost.

Hva synes du er lyspunktet med Porsche?
De kjører samme stilen med en (antatt) «billig» startmodel som jeg har forstått havner på 900 k (ifølge min selger på Porsche) og toppmodell til vesentlig mer...

Supermario

#678
Mailen frat Audi:

"Opprinnelig var planen å gi Audi e-tron sin verdenspremiere på Audi Summit i Brüssel ‪30. august‬. Etter en endring i planene er det nå bestemt at arrangement erstattes av et arrangement i USA. Mer informasjon om tid og sted kommer snart.

- Interessen for fullelektriske biler er stor i det amerikanske markedet, derfor er USA en god kandidat til å være vertskap for et slikt arrangement, sier Elin Sinervo, direktør for Audi Norge.

Det er ingen grunn til å tro at denne endringen påvirker selve produksjonen eller utlevering av biler til kunder. Vi har heller ikke fått noe informasjon som tilsier at flyttingen av arrangementet får noen større betydning for alle oss som gleder oss til å se Audi e-tron. Det viktigste for oss og våre kunder er selvsagt at produksjonsplanene er i rute og vi ser frem til at de første norske kundene får sine biler rett over nyttår.

Mer informasjon om priser, bestilling og selve bilen kommer i god tid før det åpnes for kundeutleveringer av Audi e-tron. I den forbindelse er det alltid vår høyeste prioritet å informere deg som står på reservasjonslisten så tidlig som mulig.

Vi ser frem til en elektrisk høst, og ikke minst til å kunne vise deg den produksjonsklare versjonen av Audi e-tron."
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

samotholt

Takk, denne mailen datt endelig inn til meg også.

Når det gjelder pris på Porsche - så er det helt sikkert som du sier Knut - at det det er minstepris og de gjerne vil ha (mye) mer. Iflg. denne https://www.tek.no/artikler/na-kan-ekstreme-porsche-mission-e-forhandsbestilles-i-norge/435168 så snakker vi vel mer om priser rundt det Audi vil ha (jeg har vel mine tvil).

Acsjh, kjenner jeg blir litt deppa, hvorfor ikke kalle en spade for en spade.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Counterpointer

Sitat fra: samotholt på tirsdag 26. juni 2018, klokken 23:56
Acsjh, kjenner jeg blir litt deppa, hvorfor ikke kalle en spade for en spade.
Sikkert fordi det hadde solgt færre biler....

Er enig at det ikke er spesielt oppmuntrende.

hemi

Mest hypp på porschen, men audien blir uansett en mil bedre enn leafen jeg har nå,

Pingle

Den ligger vel ett år bak etron? Og cross-variant om ytterligere et år?
Da er det mye annet spennende som er varslet.
Hvordan de faktisk blir, er en annen sak. Personlig ligner etron mest på hva jeg trenger, tror jeg. Ligner det fugl i september, er en fugl i hånden bedre enn ti konseptbiler på taket. I motsatt fall er både ipace og en del konseptbiler aktuelle. Behov er individuelle, og pris? Tror det er en egen tråd med det for etron, med store sprik i anslag.
Ipace og tesla er de eneste hvor vi VET hva vi får for pengene, mens konseptene er lovlig uvisst. Uten å si at jeg finner det utrolig om posche koster mindre enn etron.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

JorEl

Sitat fra: samotholt på tirsdag 26. juni 2018, klokken 18:05
Svarte heller. Trodde "ordnung muss sein" var kjent i Audi-kretser. Trodde ærlig talt at det nå var slutt på Tesla-uker for en stund, men nå har altså Audi også adoptert tidsbegrepet fra Tesla  :'(

Håper Jaguar nå får på plass et ordentlig hengerfeste. Da hopper jeg sannsynligvis av Audi skuta...

Å vente, uten å vite hva man egentlig venter på, er jeg dritt lei av.
Tolmodighet er litt kjedelig ja. Men det går lettere, når jeg tenker på at utviklingen går fort. Alternativene begynner å bli flere. Kjekk tid for oss konsumere.

Synes også som nevn at det må være lettere å akseptere noen mnd venting, når årsaken ikke er produksjons-problemer.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

samotholt

For meg snakker vi ikke om noen måneder. Jeg hadde reservasjon på Model X allerede i januar 2013! Da hadde jeg vel allerede ventet kanskje ett/to år på å få vite noe fornuftig om bilen. Avreserverte i fjor høst. Mao. venting har jeg vært jævlig god på, men tolmodigheten forsvinner, særlig når produsentene bare driver og haler ut tiden og ikke gir noen fornuftige opplysninger.

Når det gjelder Audi så tror jeg faktisk at vi fortsatt venter fordi det er først i disse dager at de har ting ordentlig klart. Noe uvanlig fra den kanten?
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Pingle

Sitat fra: samotholt på torsdag 28. juni 2018, klokken 23:11
For meg snakker vi ikke om noen måneder. Jeg hadde reservasjon på Model X allerede i januar 2013! Da hadde jeg vel allerede ventet kanskje ett/to år på å få vite noe fornuftig om bilen. Avreserverte i fjor høst. Mao. venting har jeg vært jævlig god på, men tolmodigheten forsvinner, særlig når produsentene bare driver og haler ut tiden og ikke gir noen fornuftige opplysninger.

Når det gjelder Audi så tror jeg faktisk at vi fortsatt venter fordi det er først i disse dager at de har ting ordentlig klart. Noe uvanlig fra den kanten?

Jeg skjønner følelsen. Det er veldokumentert at jeg har hatt den samme noen runder ifm forskjellige drypp og lekkasjer. dog har jeg ikke prøvd å reservere Tesla.
Jeg skal heller ikke si at jeg vet om Audi er på vei fra beta-produkt til ferdig produkt, om det dreier seg om innvendig design, eller om dette er et strategisk grep for å forsøke å levere en presentasjon av et grønt produkt som ikke er innsmurt i dieselgate tidsmessig.
At dette kommer nær umiddelbart etter arrestasjonen, får meg likevel til å tenke at det ikke er produktet, men å vinne tre uker tidsmessig, og kanskje slippe plagsomme journalister som er opptatt av miljø for "den gamle flåten".
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

samotholt

Jeg mener at Audi burde skynde seg å  få fram elbilen, nettopp pga. dieselfjusket. Men det kan godt være at de har en baktanke med å flytte avdukningen til USA. Da trenger de muligens noe ekstra tid  :-\
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Kåre Knatten

#687
Nå er det vel slik at Audi Summit i Belgia ble avlyst pga. at CEO ble arrestert 18 juni, i forbindelse med dieseljukset. Derfor ble det ikke noe møte, slik at e-tron kunne avdukles. Nærmeste større arrangement/begivenhet som var tilgjengelig, blir i følge Electrek, San Francisco 17. september. I følge Audi, har dette ingen innvirkning på produksjon og leveringstidspunkt på bilene til kunder (vi som har ventet lenge)

Kåre Knatten

Nå er telleren kommet tilbake på e-tron siden, har jeg regner riktig blir det presentasjon 17 sep kl 2000 (norsk tid)

Orbit

Fant en oversikt på tysk forum om kommende elbiler fra VAG-konsernet. S-versjon av e-tron + Sportback-karosseri er "gammelt" nytt, men det er angivelig også en GT-versjon i 2021

Sitat2018
10/2018: VW Nutzf. eCrafter
10/2018: VW Nutzf. MOIA Transporter
11/2018: Audi e-tron

2019
08/2019: Porsche Taycan Turbo
10/2019: Skoda Citigo
11/2019: Seat Mii
11/2019: Porsche Taycan
11/2019: Audi e-tron Sportback

2020
01/2020: VW Neo
04/2020: Audi e-tron S
04/2020: Audi e-tron Sportback S

08/2020: VW Crozz
11/2020: Seat MEB Kurzheck
11/2020: Porsche Taycan Cross Turismo
11/2020: VW Nutzf. Kastenwagen langer Überhang
11/2020: VW Nutzf. Kombi langer/kurzer Überhang
11/2020: VW Nutzf. Multivan langer/kurzer Überhang
12/2020: Skoda MEB SUV (2 Varianten)

2021
01/2021: Audi e-tron GT (J1 Plattform)
02/2021: VW MEB SUV
04/2021: Audi MEB SUV
11/2021: Audi Elaine/E5 (PPE Plattform)
11/2021: Porsche eMacan (PPE Plattform)

2022
01/2022: VW Buzz
04/2022: Audi eQ5 (PPE Plattform)
??/2022: Audi E5 Avant (PPE Plattform)
04/2022: Bentley Sedan

For de som er glade i å forhåndsreservere biler, blir det mange muligheter fremover  8)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA