Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

etron

Fikk høre fra selger hos Møller Forus i dag at det vil åpnes for bestilling i oktober 2018. Ellers ble det bekreftet 5 seter og mulighet for hengerfeste.

Stikkkontakt

Sitat fra: etron på tirsdag 02. januar 2018, klokken 16:50
Fikk høre fra selger hos Møller Forus i dag at det vil åpnes for bestilling i oktober 2018. Ellers ble det bekreftet 5 seter og mulighet for hengerfeste.

Da blir det ihvertfall en sommer og høst med i-Pace... Dette var en stor nedtur. Satser de på at utsettelser er en suksessfaktor?

dsi

Dersom det stemmer er jeg redd for at det blir Tesla på meg....... har reservert, men har nummer ca. 2250 sist jeg sjekket.

Thorden

Jeg vil anbefale å ikke ta slike uttalelser seriøst. Det er ikke sannsynlig at enkelte selgere i systemet besitter denne type informasjon så lenge det ikke er offisielt. Med andre ord: enten vet ingen det, eller så vet alle det. At noen sier noe de egentlig ikke kan stå inne for er ikke særlig overraskende, verden er full av sånne. :)

trd-73

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 02. januar 2018, klokken 16:56
Sitat fra: etron på tirsdag 02. januar 2018, klokken 16:50
Fikk høre fra selger hos Møller Forus i dag at det vil åpnes for bestilling i oktober 2018. Ellers ble det bekreftet 5 seter og mulighet for hengerfeste.

Da blir det ihvertfall en sommer og høst med i-Pace... Dette var en stor nedtur. Satser de på at utsettelser er en suksessfaktor?

Hvilken utsettelse? Dette er hva som stod i eposten fra Audi når jeg bestilte.

"Det er forventet at det åpnes for bestilling høsten 2018"

Oktober er vel fortsatt høst? I følge wikipedia er høst i nordeuropa september, oktober og november.

Knut Røe

Sitat fra: Thorden på tirsdag 02. januar 2018, klokken 22:57
Jeg vil anbefale å ikke ta slike uttalelser seriøst. Det er ikke sannsynlig at enkelte selgere i systemet besitter denne type informasjon så lenge det ikke er offisielt. Med andre ord: enten vet ingen det, eller så vet alle det. At noen sier noe de egentlig ikke kan stå inne for er ikke særlig overraskende, verden er full av sånne. :)
Er det så usannsynlig da? Tidligere er det vel bortimot bekreftet at produksjonstart vil være uke 37?

PF

Det sies også at de første bilene som blir levert er ferdig spekket fra Audi, slik som Volvo gjorde med xc90 first edition. Så spørsmålet da er om de første bilene som kommer er uten valgmuligheter, og forhåpentligvis veldig bra utstyrt.

Hengerfeste har vel spionbildene allerede bekreftet, og 5 seter er det også blitt nevnt flere steder så de tror jeg vi kan forvente.
Mulig vi får høre mer på fredag på Lillestrøm

Thorden

Sitat fra: tiger`n på onsdag 03. januar 2018, klokken 00:15
Sitat fra: Thorden på tirsdag 02. januar 2018, klokken 22:57
Jeg vil anbefale å ikke ta slike uttalelser seriøst. Det er ikke sannsynlig at enkelte selgere i systemet besitter denne type informasjon så lenge det ikke er offisielt. Med andre ord: enten vet ingen det, eller så vet alle det. At noen sier noe de egentlig ikke kan stå inne for er ikke særlig overraskende, verden er full av sånne. :)
Er det så usannsynlig da? Tidligere er det vel bortimot bekreftet at produksjonstart vil være uke 37?

Jeg uttrykte meg kanskje uklart.
Poenget er at det ikke finnes et offisielt tidspunkt hverken for bestilling, levering eller produksjon. Produksjon i uke 37 er spekulasjon, akkurat som bestilling i oktober er spekulasjon. Hva som er sannsynlig eller ikke er ikke poenget her, for det vet vi jo faktisk ikke noe om. "Sannysnlig" er spekulasjon. 

Det eneste Audi Norge har sagt er at det forventes bestilling høsten 2018, og at de skal starte levering i 2018. Det er alt vi vet, og det er garantert det eneste enhver selger i systemet vet. Alt annet er spekulasjoner, synsing og "personlige tilpasninger" til virkeligheten (alternative fakta), og det var poenget mitt.

Det sitter temmelig sikkert noen lenger opp i systemet som vet mer, men de sier neppe noe som helst. For da hadde det blitt kjent i løpet av to dager. :)

Thorden

Sitat fra: Flobben på onsdag 03. januar 2018, klokken 07:27
Det sies også at de første bilene som blir levert er ferdig spekket fra Audi, slik som Volvo gjorde med xc90 first edition. Så spørsmålet da er om de første bilene som kommer er uten valgmuligheter, og forhåpentligvis veldig bra utstyrt.

Hengerfeste har vel spionbildene allerede bekreftet, og 5 seter er det også blitt nevnt flere steder så de tror jeg vi kan forvente.
Mulig vi får høre mer på fredag på Lillestrøm

At spionbildene viser hengerfeste sier ingen ting, det er helt vanlig at testbiler har dette. De skal ofte dra på hengere med testutstyr. Har sett spionbilder av Porsche 911 med hengerfeste. :D

AudiTron

Ifølge siste utgave(januar) av AMS(auto-motor-und-sport) er lansering av Audi E-tron quattro i August 2018.
AMS sin info pleier jo å stemme ganske bra med virkeligheten på tidligere lanseringer iallefall.

Meldola

Sitat fra: AudiTron på torsdag 04. januar 2018, klokken 09:15
Ifølge siste utgave(januar) av AMS(auto-motor-und-sport) er lansering av Audi E-tron quattro i August 2018.
AMS sin info pleier jo å stemme ganske bra med virkeligheten på tidligere lanseringer iallefall.

Lansering som i da får de første kundene bilene sine eller så man kan bestille?
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Thorden

Lansering pleier å bety at man avduker bilen og offentliggjør alle spesifikasjoner.
Det vil da normalt være mulig å bestille, eller kun kort tid til det er mulig.
Leveranse av de første bilene vil være 1-3 måneder senere, normalt.

Dersom de lanserer i slutten av august er det sannsynlig at de første bilene kommer i november.

THE

Er det noen som har funnet ut hvilken produksjonskapasitet Audi planlegger for eAudi?

Ser at Q6 etron og etron Sportback skal produseres på samme fabrikk. Etter det jeg kan finne ut så har det tidligere blitt produsert ca 110000 Audi A1 i året ved samme fabrikk.

Jeg er veldig skuffet over elbilvolumer på framtidsplanene hos en del andre bilprodusenter, men tror (trodde) kanskje at Audi satser på volumproduksjon. Med +- 50000 biler av hver modell i året (100000 elbiler i året totalt), så er det jo ikke så store volumer uansett.

Hvis Audi får rekkevidde på +500 NEDC km, mulighet til å trekke tilhenger og en pris godt under Tesla X som det antydes, så kan nok etterspørselen bare fra Norge fort bli 10000 biler i året.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Thorden

De produserte 110.000 A1 på fabrikken, men har uttalt at e-tron er en langt mer komplisert bil å bygge, så volumet kommer til å være lavere. Mellom linjene kan man lese "betydelig lavere"

Mye om det her:
https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2017/06/e-factory.html

THE

Ja, har lest gjennom det dokumentet uten å bli noe klok på hvor mange biler Audi ser for seg å produsere av etron-modellene i året.

Maksimal produksjonskapasitet blir nok da godt under 100000 kjøretøy i året, og sannsynligvis vil oppramping av produksjon og optimalisering av produksjonslinjer ta tid, så er veldig spent på hvor mange biler Audi klarer å levere i 2018 og 2019. Tror nok det kan bli lang ventetid på denne bilen også for de som ikke har reservert ennå... 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA