Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring Tesla

Startet av Anita78, søndag 19. februar 2017, klokken 15:09

« forrige - neste »

Anita78

Hei, ser prisene på forsikring varierer en del. Er det noen som har tips på gode forsikringer med gode priser?

Elbil fundamentalist

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Anita78

Kan jeg spørre hva du betaler der?
Beste forsikring, 20000km per år, 75% over 5 år, alle førere over 30 hos oss, Har fått prisanslag mellom ca 12-20000...

minim

Det er helt umulig å sammenligne slikt. Bare hvor du bor vil variere premien med mye! Har samme parametre som deg over hos gjensidige og betaler 5500kr for en 85D 2016.
-vw multivan

horven

Jeg betaler 13.500,- for 25.000km 75% 3.år hos DNB.
IF skulle ha 19.000,-  :o
> 2014 Tesla Model S P85+ hvit
Prosjekttråd: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32323.0.html

> 2017 Tesla Model X 75D hvit - BESTILT!

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

madsskon

Jeg forsikret en 75 D i Nemi med 20.000 km (totalkunde) til kr 12.500,-
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

CFM

Det er ofte en topp/full/pluss-variant med maskinskadeforsikring eller andre tilleggs egenskaper. Med Teslas garanti på motor og batteri, hva dekker disse utvidede variantene? Er det noen som har undersøkt eller kan uttale seg om sitt forsikringsselskap?
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

oroar

Jeg jobber med forsikring og i vårt selskap dekker "Topp-dekningen" følgende ut over vanlig kasko:

Toppkasko – vår beste bilforsikring
- Dekker leiebil inntil 45 dager etter en skade eller hendelse.
- Dekker maskinskade på bil som er inntil åtte år gammel.
- Vi dekker fastmontert utstyr med inntil 20 000 kroner, og løse gjenstander med inntil 20 000 kroner.
- Ny bil ved totalskade på bil som er inntil tre år gammel.
- Skader på glasstak dekkes inntil 30 000 kroner.
I tillegg dekkes det som nevnes under Kasko.

Jeg velger derfor Toppdekningen.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

TorR

#9
2014 S85 i Bergen, 16.000 km kjørelengde, 70 % 5 år, 12.000 egenandel: 8000 per år inkludert rabatt i fordelsprogram med "Mer trinn 3". Gjensidige.

alda

Topp-dekning i DNB har dekning för parkeringsskador förorsakad av okänd för upp till 20', utan bonustap. Kan vara bra att ha om man bor i Oslo och parkerar mycket i gatorna...Tror Tryg har samma dekning på sin bästa försäkring.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Kai.

Hei,

Jeg jobber også i forsikring og i vårt selskap har vi skreddersydd "toppdekningen" for elbil.
Utover den vanlige topp dekningen har vi også følgende:

- Mekanisk eller elektronisk skade på motor og gir
- Batteri på elbil og hybrid
- Air condition
- Setervarmer

Det er også flere punkter i dekningen men så for meg at dette var det viktigste.

Tesla er tross alt en bil som fortjener gode dekninger.

o.b.lix

Sitat fra: Kai. på onsdag 22. februar 2017, klokken 10:04
- Mekanisk eller elektronisk skade på motor og gir
- Batteri på elbil og hybrid


Dette har ingen Tesla-eier bruk for kanskje med unntak av noen få s60 som har overskredet 200.000km

Alle andre tilfeller er dekket av Tesla med 8 års garanti og ubegrenset km...


De fleste elbiler har også 7 års garanti på batteri, motor er jeg mer usikker på.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

minim

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 22. februar 2017, klokken 10:52
Sitat fra: Kai. på onsdag 22. februar 2017, klokken 10:04
- Mekanisk eller elektronisk skade på motor og gir
- Batteri på elbil og hybrid


Dette har ingen Tesla-eier bruk for kanskje med unntak av noen få s60 som har overskredet 200.000km

Alle andre tilfeller er dekket av Tesla med 8 års garanti og ubegrenset km...


De fleste elbiler har også 7 års garanti på batteri, motor er jeg mer usikker på.

Er jo desto enklere for selskapene å forsikre dette når det uansett dekkes av garantien :D
-vw multivan

eadie

Forsikring på Tesla har blitt rådyrt nå. Alle forsikringsselskapene har økt sine priser pga mange skader, spesielt glasskader. De sier kvaliteten på Tesla er overraskende dårlig.

På min S85, 2014, med 16000km og 75% 5 år bonus, fellesgarasje, kasko, 4000 egenandel, økte premien fra 5100 til 8700 hos Tide.
Har aldri hatt skader på noen bil.
Min økning er på massive 70% !!!
De sier det skyldes my klassifisering av Tesla fra bl.a Lloyds, som gjør forsikringen mye dyrere.
Og samarbeidet mellom TOCN og Tide ble sagt opp, som i seg selv gjorde prisen en del dyrere (var en meget gunstig avtale).

Jeg har gravd litt, og ikke funnet 16000km/år under 8000kr hos noe selskap, og jeg burde være et forsikringsselskaps drømmekunde


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA