Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Kim-

Ja, det er vel det samme at bilen allerede er produsert og på vei, men har ingen eier enda. Selv bestilte jeg en Mitsubishi for lenge siden som også var lagerbil, men med en måneds ventetid.

Det stod vel ingen steder at levering skulle være i år, kun levering i Drammen?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Thorium

Da har jeg nok misforstått inventory konseptet og i øyeblikkets hete røket på en ekstra Tesla. De kunne i det minste skrevet en linje om leveringsdato/tid.

Får vel heller ikke overført bestilling fra opprinnelig ordre (mai 2022) til denne.

HOFFERN342

Sitat fra: Thorium på tirsdag 20. desember 2022, klokken 21:51
Da har jeg nok misforstått inventory konseptet og i øyeblikkets hete røket på en ekstra Tesla. De kunne i det minste skrevet en linje om leveringsdato/tid.

Får vel heller ikke overført bestilling fra opprinnelig ordre (mai 2022) til denne.
Ville nok sendt de en sms på den smsen du fikk når du bestilte, for å høre. De pleier å være raske på å svare - godt mulig den er på vei inn i god tid før Januar også, bare at systemet gir Januar automatisk til du faktisk får VIN inn i kontoen.

Da kan du jo spørre om den fra Mai også. Eventuelt ville jeg forsøkt å ringe dem.. men jeg husker ikke nummeret.. står vel i chatten her et steds.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SuperHeMan

Er det mange som har fått levert QuickSilver så langt? Jeg har inne en bestilling fra mars 2019 (noen dager etter lanseringen), men har fremdeles ikke fått tildelt et VIN nummer så sjansen for å få denne i år er vel ganske lav - eller er det noen her som vet noe mer?

HOFFERN342

Sitat fra: SuperHeMan på tirsdag 20. desember 2022, klokken 22:02
Er det mange som har fått levert QuickSilver så langt? Jeg har inne en bestilling fra mars 2019 (noen dager etter lanseringen), men har fremdeles ikke fått tildelt et VIN nummer så sjansen for å få denne i år er vel ganske lav - eller er det noen her som vet noe mer?
Ikke mange vil jeg tro... har sett et par stykker bli registrert de siste dagene på teslastats.no

Mange Plaid nå - men fortsatt flest Model Y hvit og sort Performance for tiden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Taben

Sitat fra: HOFFERN342 på tirsdag 20. desember 2022, klokken 21:56
Sitat fra: Thorium på tirsdag 20. desember 2022, klokken 21:51
Da har jeg nok misforstått inventory konseptet og i øyeblikkets hete røket på en ekstra Tesla. De kunne i det minste skrevet en linje om leveringsdato/tid.

Får vel heller ikke overført bestilling fra opprinnelig ordre (mai 2022) til denne.
Ville nok sendt de en sms på den smsen du fikk når du bestilte, for å høre. De pleier å være raske på å svare - godt mulig den er på vei inn i god tid før Januar også, bare at systemet gir Januar automatisk til du faktisk får VIN inn i kontoen.
Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei. Kan sende sms til 59447022 (Delivery Drammen) eller sende e-post til Drammen_Sales@tesla.com
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

geear

Sitat fra: Thorium på tirsdag 20. desember 2022, klokken 21:51
Da har jeg nok misforstått inventory konseptet og i øyeblikkets hete røket på en ekstra Tesla. De kunne i det minste skrevet en linje om leveringsdato/tid.

Får vel heller ikke overført bestilling fra opprinnelig ordre (mai 2022) til denne.
Skulle du angre er det bare å bruke angreretten via angrerettsskjema, og få tilbake depositumet også. Dette er åpenbart en bil som ikke er bestilt etter dine spesifikasjoner, så her kan de ikke bruke det argumentet.

Thorium

Takk for mange gode tips og innspill her :+1:
I dag har jeg fått ordnet utlevering 29. desember i Drammen, på denne inventory Quicksilver (uten hengerfeste).

Taben

Sitat fra: Thorium på onsdag 21. desember 2022, klokken 15:59
Takk for mange gode tips og innspill her :+1:
I dag har jeg fått ordnet utlevering 29. desember i Drammen, på denne inventory Quicksilver (uten hengerfeste).

Hei. Gratulerer med Quicksilver, nyeste farven og etter mitt syn den farven som kler model Y best :)
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

k1

Så de som står på excel-lista her inne med quicksilver bestilt (da grå) for 2-3 år siden er forbigått med biler de legger ut på inventory?
Tesla i et nøtteskall...

Gladtrd

Sitat fra: k1 på onsdag 21. desember 2022, klokken 16:55
Så de som står på excel-lista her inne med quicksilver bestilt (da grå) for 2-3 år siden er forbigått med biler de legger ut på inventory?
Tesla i et nøtteskall...

Reagerte på den selv.
Merkelig at de ikke tilbyr til de som faktisk har stått med reservasjon i 2-3 år før noen som er frempå.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

geear

Er dere VIRKELIG overrasket? Slik har praksis vært i flere år allerede, og er virkelig ikke overraskende at det er slik igjen. Løsningen er å finne seg en selger å hakke på eller følge med på inventory selv, og være villig til å reise andre steder for å hente bil.

k1

#2053
Sitat fra: geear på onsdag 21. desember 2022, klokken 20:24
Er dere VIRKELIG overrasket?
Nope... Var bare at denne gang avr de enda tidligere ute med å gjøre det enn tidligere. Er ikke mange Quicksilver ute hos kunder ennå, og allerede legge dem ut på inventory fremfor3 år gamle reservasjoner er for meg "ny rekord".

tornaldo

Ikke overrasket, men ganske tragisk opplegg. Skal forøvrig være relativt enkelt å skaffe seg inventory bil nå, hvis man er litt frempå.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA