Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Electroelectro

Sitat fra: tornaldo på lørdag 17. desember 2022, klokken 07:56
Sitat fra: peterka på fredag 16. desember 2022, klokken 18:12
Sitat fra: torlie på fredag 16. desember 2022, klokken 15:38
Flere som har fått 10.000km gratis superlading som takk for levering i år? :+1:
Edit: ser i LR tråden at det gjelder alle, fint gjort av Tesla  :police:
Gjelder ikkje oss som fekk or ei veke siden.

Nei, det er jo litt kjedelig, men et sted må man jo sette grensen, så logisk at det er fra når de slipper nyheten. Selv har jeg også mottatt P i Q4, hadde vært deilig med gratis Europatur neste to sommere, men den gang ei.

For Norge sin del ble det vel smør på flesk, da alle bilene uansett hadde blitt solgt.

De ønsket vel litt positiv publisitet, for å dempe fokuset på alle sutrekoppene som bærer seg over manglende sensorer, radar, dyptliggende personlig avsky mot Musk, Twitter, kjøreegenskaper på vinter og all annen grums man ønsker å dele med verden, gjennom eierskapet av Tesla.

Veldig godt skrevet .
Tror de har en plan når det gjelder sensorer så bare tar det med ro når en skal parkere.

Kim-

Ikke alle som er like fanboy av Tesla som deg, og helt klart de temaene du nevner sutrerne tar opp er helt relevante, men det har vi andre topicer i forumet man diskuterer  ;)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Electroelectro

Sitat fra: Kim- på lørdag 17. desember 2022, klokken 10:53
Ikke alle som er like fanboy av Tesla som deg, og helt klart de temaene du nevner sutrerne tar opp er helt relevante, men det har vi andre topicer i forumet man diskuterer  ;)

Vel er langt fra fanboy.
Men kjøper jo Tesla av en grunn.ellers er det rart man skal sitte her og rive sitt eget valg av bil i fillebiter.

tornaldo

Sitat fra: Electroelectro på lørdag 17. desember 2022, klokken 14:20
Sitat fra: Kim- på lørdag 17. desember 2022, klokken 10:53

Vel er langt fra fanboy.
Men kjøper jo Tesla av en grunn.ellers er det rart man skal sitte her og rive sitt eget valg av bil i fillebiter.

Det var sikkert ment på meg!  :)

Men enig, man må jo sette seg inn i de positive og eventuelt negative sidene ved bilen, før man kjøper den. Så er det selvfølgelig lov å bli skuffet over at den kanskje ikke levde opp til forventningene, men samtidig er det enkelte som lar dette bli i overkant stort fokus. Men det er bare min mening.

Angående levering av Performance, så er jeg godt fornøyd med prosessen, men litt skuffet over å måtte inn med bilen for å ordne et par små lakkskader ved utlevering, samt kaputt varmepumpe denne uka.

Det er dessverre mange som har opplevd og vil oppleve det samme.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

k1

Har 2 kollegaer som fikk utlevert sine BMW i4 M50 de siste 2-3 ukene, og her har begge måttet sette bilene sine inn på verksted for å få fikset kaputt varmepumpe. Problemet deres var at de blir stående i påvente av deler. Så ikke bare Tesla mao med vp problemer.

HOFFERN342

Sitat fra: k1 på lørdag 17. desember 2022, klokken 17:05
Har 2 kollegaer som fikk utlevert sine BMW i4 M50 de siste 2-3 ukene, og her har begge måttet sette bilene sine inn på verksted for å få fikset kaputt varmepumpe. Problemet deres var at de blir stående i påvente av deler. Så ikke bare Tesla mao med vp problemer.
Kjenner også en med i4 som ikke har fått vinterdekkene sine, og må vente på de.. så ja.. Tesla er ikke alene for tiden. Mye leveranseproblematikk.

Sent from my iPhone using Tapatalk

odark

Da takker jeg også for meg på denne tråden. Hentet Myp'en i dag i snøværet, var helt smertefri levering. Nesten ingen kø, bilen var flott å kjøre (fikk 21" Hakka R5) . Håper alle dere andre som ikke har fått den får bil snart.
Også får vi se om varmeapparate tar kvelden etterhvert...

Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

msveen

Antallet biler i Berlin ser ut til å ha økt betraktelig sammenlignet med tidligere...knapt ledige parkeringsplasser!

https://www.youtube.com/watch?v=HXId7svSfVo

tornaldo

Faktisk Quicksilver i inventory også nå.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

HOFFERN342

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 20. desember 2022, klokken 17:24
Faktisk Quicksilver i inventory også nå.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Heftig! Sikkert biler som kommer rett over nyttår det der?

tornaldo

Dette er nok biler de har ambisjoner om å selge før årsslutt.

HOFFERN342

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 20. desember 2022, klokken 17:49
Dette er nok biler de har ambisjoner om å selge før årsslutt.
De forsvant fort gitt bra det.. ble jo fristet til å bytte inn vår allerede helt fantastiske hvite variant fra forrige uke!

tornaldo

Alle Model Y, både P og LR, forsvinner i løpet av minutter. Siden i går er det lagt ut ca 20 stk, stort sett P, og de rives bort.

Thorium

Jeg la inn ny bestilling nå på inventory Y Performance Quicksilver. Står i Drammen og levering der var all info. Men, så etter betaling av depositum får jeg mail om estimert levering i januar... Det er uaktuelt og anses som villedende. Jeg forventet omgående levering på inventory bil. Noen som kan hjelpe med info om dette?  :-\

HOFFERN342

Sitat fra: Thorium på tirsdag 20. desember 2022, klokken 18:18
Jeg la inn ny bestilling nå på inventory Y Performance Quicksilver. Står i Drammen og levering der var all info. Men, så etter betaling av depositum får jeg mail om estimert levering i januar... Det er uaktuelt og anses som villedende. Jeg forventet omgående levering på inventory bil. Noen som kan hjelpe med info om dette?  :-\
Tolket det mer som at de skal utleveres i Drammen - altså kommer dit. Og at de foreløpig sikkert enten er i transit eller venter på båt i Zeebrugge, men usikker.. tipper at eneste måten å finne ut av det på er om du får VIN og kontakter Tesla.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA