Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Slarre40

Sikkert svart på før her men:

På kontosiden min står det at jeg må ha med bankID etc for betaling ved utlevering.
På SMS fikk jeg nå beskjed om å betale 5 dager før.

Banken min er villige, men de har ikke alt klart før 1 dag før levering :-D
Jeg trodde det var tilstrekkelig med straksoverføring ved utlevering??
Trondheim

tklev

Har noen vært i kontakt med Tesla med tanke på hvordan levering på nyåret vil påvirke kjøpsavtalen? Må lånet søkes om på nytt? Fikk en god rente på 1,99% som jeg gjerne vil beholde😅

torlie

Sitat fra: Slarre40 på torsdag 15. desember 2022, klokken 09:54
Sikkert svart på før her men:

På kontosiden min står det at jeg må ha med bankID etc for betaling ved utlevering.
På SMS fikk jeg nå beskjed om å betale 5 dager før.

Banken min er villige, men de har ikke alt klart før 1 dag før levering :-D
Jeg trodde det var tilstrekkelig med straksoverføring ved utlevering??

Ettersom jeg har forstått tidligere i tråden her så har flere sagt at straksoverføring er OK for Tesla så lenge din bank har dette, samt du viser kvittering til Tesla på at det er utført.
Dersom du betaler på vanlig måte, vil det stå som innbetalt senest dagen etterpå din Tesla konto.
Går nok i orden :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

snakkesalig

...også var det andre som ikke fikk til å bruke det fordi det var en grense for hvor mye som kunne straksbetales.
Sjekk med banken din.

HOFFERN342

Da takker jeg for meg i tråden!

Bilen ble hentet ut i Drammen i dag - den var bortimot nesten helt perfekt. Ingen panelgap jeg irriterte meg grønt over, og lakken var strøken. De hadde visst gitt den et lag polering.

Fikk til og med 21" felgene mine, og sommer i bagasjerommet!

Eneste jeg har opplevd var litt trøbbel med et vindu bak som ikke ville lukke seg (gikk opp, så nesten halvveis ned igjen), men en rask kalibrering av vinduet med å holde knappen oppe i 10 sekunder gjorde susen. I tillegg er noen av dørene litt harde å lukke, men tror det går seg til.

Den ble levert med litt lite luft i dekkene, ga varsel etter noen km med kjøring, så måtte fylle på en bensinstasjon. Anbefaler derfor å ta med en oppladbar kompressor eller lignende (slik som den fra Xiaomi), om du har.. tenker en sånn er noe alle burde ha i bagasjerommet uansett.

Ladekabler og hengerfeste var med i frunk - men det har vel vært med en stund nå.

Nå skal vi kose oss med en helt rå bil frem og tilbake til familie, fjellet og venner i julen!

Sent from my iPhone using Tapatalk

odark

Gratulerer  :+1: Henter i Drammen 17. , håper på samme opplevelse. Bilen betalt og finnes på SSV's sider, men ikke registrert enda. Får se om det blir 21" eller 19" jeg får i lotteriet :-)
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Lucifer-

Jeg fikk forresten 7,5m type 2-kabel ved utlevering :) Det passet fint. Fikk 4m på forrige.

El_Dorado

Jeg får bilen med sommerdekk på, da jeg har allerede bestilt vinterhjul et annet sted. Tesla nekter hjemlevering fordi bilen har sommerdekk, men sitter de i bilen og kjører den hjem til oss?!! Er det ikke slik at den blir fraktet på et lasteplan?
TMY P 2023
SEAT Mii [Frii]

HOFFERN342

Sitat fra: ElBilLover på torsdag 15. desember 2022, klokken 13:16
Jeg får bilen med sommerdekk på, da jeg har allerede bestilt vinterhjul et annet sted. Tesla nekter hjemlevering fordi bilen har sommerdekk, men sitter de i bilen og kjører den hjem til oss?!! Er det ikke slik at den blir fraktet på et lasteplan?
De må kjøre den opp på planet - og da noen hundre meter i snø. Tipper de er redde for at is på planet kan bli trøblete når de kjører den opp. Sykt glatt nå.

snakkesalig

Sitat fra: ElBilLover på torsdag 15. desember 2022, klokken 13:16
Har full forståelse for at de nekter å levere bilen på sommerdekk uansett om den skal kjøres for egen maskin eller på en biltransporter.

A.Mario

Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 15. desember 2022, klokken 12:14
Da takker jeg for meg i tråden!

Bilen ble hentet ut i Drammen i dag - den var bortimot nesten helt perfekt. Ingen panelgap jeg irriterte meg grønt over, og lakken var strøken. De hadde visst gitt den et lag polering.

Fikk til og med 21" felgene mine, og sommer i bagasjerommet!

Eneste jeg har opplevd var litt trøbbel med et vindu bak som ikke ville lukke seg (gikk opp, så nesten halvveis ned igjen), men en rask kalibrering av vinduet med å holde knappen oppe i 10 sekunder gjorde susen. I tillegg er noen av dørene litt harde å lukke, men tror det går seg til.

Den ble levert med litt lite luft i dekkene, ga varsel etter noen km med kjøring, så måtte fylle på en bensinstasjon. Anbefaler derfor å ta med en oppladbar kompressor eller lignende (slik som den fra Xiaomi), om du har.. tenker en sånn er noe alle burde ha i bagasjerommet uansett.

Ladekabler og hengerfeste var med i frunk - men det har vel vært med en stund nå.

Nå skal vi kose oss med en helt rå bil frem og tilbake til familie, fjellet og venner i julen!

Endelig! Nyt
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

Slarre40

Hvilke felger kommer dekka på når det i appen står "19" Nokian-vinterdekksett (piggfri) med Sport-felger"?
Trondheim

snakkesalig

Electroelectro

Sitat fra: odark på torsdag 15. desember 2022, klokken 12:53
Gratulerer  :+1: Henter i Drammen 17. , håper på samme opplevelse. Bilen betalt og finnes på SSV's sider, men ikke registrert enda. Får se om det blir 21" eller 19" jeg får i lotteriet :-)

Har du fått melding nå at bilen er registrert?
Du skal hente i morgen ser jeg.
Min er også betalt og tydeligvis på plass men kan ikke se den registrert hos Statens Vegvesen .

Torpedo Ted

Sitat fra: snakkesalig på torsdag 15. desember 2022, klokken 13:32
Har full forståelse for at de nekter å levere bilen på sommerdekk uansett om den skal kjøres for egen maskin eller på en biltransporter.
Det gir jo ingen mening at de ikke kan kjøre den på en biltransporter. Bilen kjøres jo av båten på sommerdekk, deretter oppå transporteren, av transporteren igjen, og de siste 100 meterene inn til Tesla på sommerdekk. Vet ikke hvordan de gjør det nå når de bytter, men før kjørte de i alle fall hundre meter til en dekkforhandler for å legge om hjulene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA