Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Varmeseter

Startet av jschiotz26, onsdag 28. desember 2016, klokken 13:56

« forrige - neste »

jschiotz26

Hva er det med settinga på varmesetene? På
Trinn 1 kan man jo riste brød. Og stilling to og tre blir enda varmere? Er jo helt borti natta


Sent from my iPhone using Tapatalk

Luniboy

hehe, dagens !!!!

Har selv ikke testet de, men må tydeligvis få gjort det i løpet av dagen ....
Mulig dine er koblet rett på batteripakka, og ikke 12V mikkemus batteriet ...  ;)
2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

turfsurf

Standard BMW setevarme. Starter på grill...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jschiotz26

Ikke standard BMW nei.  X3 er helt normal


Sent from my iPhone using Tapatalk

hemi

enig med trådstarter, de er veldige sinna, selv trinn 1

sfinxern

Hmm sitter dere i underbuksa ;D?

Kjørte 15 mil i dag nonstop med setevarme på svakeste varme hele turen. 4 minusgrader ute i gjennomsnitt. 22 grader kupé og eco pro.

Veldig behagelig med setevarmen. Ikke noe overstadig varmt synes jeg.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Rapid

Kjører konsekvent på tre jeg  ::)   Ikke ofte det føles for varmt, deilig med en bil som har litt effekt i setevarmeren 8)

stein84

Er vel termostatstyrt, slik at det kan bli litt hett til å begynne med...

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk


rth

Det gjelder å holde ut i starten. Så roer det seg og blir normalt. Vet ikke hvorfor det er sånn, for det resulterer vel ofte til at man skrur av setevarmen litt for tidlig. Etterhvert blir det helt fin temperatur. Og det går også an å øke styrken uten at det blir grillfølelse. Jeg har samme opplevelse på rattet i min 1 serie Cab.

Klykken

Kan steke sprø svor på juleribba i starten ja. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Olemann


Jeg klarer den maks 60 sec. på trinn 1, kona sitter gjerne en halv time på trinn 3, så her er det nok snakk om både fysikk og psykologi.   Godt man er ulike :)

Sitat fra: jschiotz26 på onsdag 28. desember 2016, klokken 13:56
Hva er det med settinga på varmesetene? På
Trinn 1 kan man jo riste brød. Og stilling to og tre blir enda varmere? Er jo helt borti natta


Sent from my iPhone using Tapatalk

SveinJ

Sitat fra: turfsurf på onsdag 28. desember 2016, klokken 16:11
Standard BMW setevarme. Starter på grill...

Standard i Audi også, sannsynligvis samme leverandør av setevarmeelektronikk og varmematte.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Jorgensen

Jeg har byttet setevarmer på min snart 3år gamle i3, da den sluttet å virke. De byttet pute i setet da varmetråder var bakt inn i denne. Føler at det nye setet griller meg mer enn det gamle.
Dette var en garantisak.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

PionerThink

Bumper denne da vi også plutselig fikk problemer med at varmesetet på førersiden virker i noen minutter før det slår seg av igjen, og nektet deretter å komme på!
Har også hatt noen tilfeller der ladepistolen ikke har kunnet tas ut av bilen pga låsen ikke frigir den, så tenkte å be om tilbud på skifte av den også i samme slengen.
Bavaria skal ha det at de svarte på mailen etter en liten time, men prisen var jo litt drøy da :o
Etter en sjekk på nettet så jeg jo at skifte av en slik setepute med tråder faktisk er en drittjobb https://www.youtube.com/watch?v=CgL37CQNcWc
Kontaktet derfor den lokale høggeren, og jaggu hadde han ikke en hel førerstol som var samme farge og i orden(tilsynelatende). Fikk prutet det ned fra 2000,- til 1500,- så nå blir det en litt lettere jobb tror jeg ;)
Fant også flere som hadde byttet låsen for ladepistol, men dette var en jobb for varmere tider siden det krevdes en del mekking enten man gjorde det ved å ta av bakfanger og hele bak/sideskjerm https://www.youtube.com/watch?v=cFn5isebVMU, eller tar det ved bare å ta ut innerskjermen og den veien: https://www.youtube.com/watch?v=ziVu9-v69eE
Får se om jeg ber om bytte av ladelåsen i.f.m service om en måneds tid hvis det forverrer seg ???
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

quandt1960

Haha, ikke prøvd! Sitter oppå et mykt ullskin LOL!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA