Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Stabilisator stag slitasje  (Lest 14102 ganger)

Thomas Parsli

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3918
    • Vis profil
Sv: Stabilisator stag slitasje
« Svar #75 på: Torsdag 29. Oktober 2020, klokken 09:23 »
Det er lett å komme til boltene, men kan hende det ikke er plass til å tre dem ut?
...

Selv om subframen må droppes synes jeg dette virker å være en voldsom pris.

I følge
http://fixyourtesla.com/s/Toe-Link-Assembly-Rear-LH-Remove-and-Replace.html må den det.

"Lower rear subframe for access": http://fixyourtesla.com/s/guid-c7fbaf3e-0d42-439e-8c17-6afeb2827b0e.html

Hvis prisen inkluderer hjulkontroll er den vel ikke helt på vidda?
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

overlay

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Sv: Stabilisator stag slitasje
« Svar #76 på: Torsdag 29. Oktober 2020, klokken 15:01 »
Har fått pris på å bytte "Toe link assembly Rear LH" og RH .
Deler 732 x 2 = 1464,-
Arbeid: 11 715,-
Moms  3 295,-
Totalt: 16 474,-

Vet ikke om det er noe poeng å prøve å få dette dekket på 8 års serviceavtalen. Delene var jo ikke så dyre, så lurer på å skifte dette selv, sammen med en mekaniker. Er dette en vanskelig jobb siden Tesla vil ha nesten 15 000 for arbeidet?

Jeg hadde prøvd å få dette på service avtalen. Det er jo nettopp slike slitedeler den skal dekke

offpist

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 869
    • Vis profil
Sv: Stabilisator stag slitasje
« Svar #77 på: Torsdag 29. Oktober 2020, klokken 18:21 »
Jeg veit ikke hvor i landet du holder til men kan anbefale Teslahuset på Jessheim.
Dvs de kaller seg vel T-Pro nå.

De har spesialisert seg på nettopp det med understells deler til Model S og har nesten alt av deler på lager.
Enkelte av delene får de nok via Tesla men mye har de greid å få frem via 3. part leverandører.

Proffe lokaler med 4 hjuls kontroll.

Litt knotete å komme seg til og fra med kollektivt, men hvis man avtaler på forhånd og man har mulighet til å vente der noen timer så er det også mulig.

Knotete? De holder da til 6-700 meter fra Jessheim stasjon, der det går halvtimesrute til Oslo S...


Jeg for min del synes 1Time og 17 min er ganske langt å gå til stasjonen.
Tesla Model S 85 med AP1.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Jejl

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1514
    • Vis profil
Sv: Stabilisator stag slitasje
« Svar #78 på: Tirsdag 06. April 2021, klokken 22:46 »
Har fått pris på å bytte "Toe link assembly Rear LH" og RH .
Deler 732 x 2 = 1464,-
Arbeid: 11 715,-
Moms  3 295,-
Totalt: 16 474,-

Vet ikke om det er noe poeng å prøve å få dette dekket på 8 års serviceavtalen. Delene var jo ikke så dyre, så lurer på å skifte dette selv, sammen med en mekaniker. Er dette en vanskelig jobb siden Tesla vil ha nesten 15 000 for arbeidet?
Har ikke somlet meg til å gjort noe med dette, men prøvde en gang til å få det dekket på serviceavtalen men det var et klart nei.

Hva risikerer en ved å kjøre med slitte "toe links"?

overlay

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Sv: Stabilisator stag slitasje
« Svar #79 på: Tirsdag 06. April 2021, klokken 23:07 »
Har fått pris på å bytte "Toe link assembly Rear LH" og RH .
Deler 732 x 2 = 1464,-
Arbeid: 11 715,-
Moms  3 295,-
Totalt: 16 474,-

Vet ikke om det er noe poeng å prøve å få dette dekket på 8 års serviceavtalen. Delene var jo ikke så dyre, så lurer på å skifte dette selv, sammen med en mekaniker. Er dette en vanskelig jobb siden Tesla vil ha nesten 15 000 for arbeidet?
Har ikke somlet meg til å gjort noe med dette, men prøvde en gang til å få det dekket på serviceavtalen men det var et klart nei.

Hva risikerer en ved å kjøre med slitte "toe links"?

Så de mener at dette ikke er slitedeler, men handtakene er?

Jejl

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1514
    • Vis profil
Sv: Stabilisator stag slitasje
« Svar #80 på: Tirsdag 06. April 2021, klokken 23:26 »

[/quote]

Så de mener at dette ikke er slitedeler, men handtakene er?
[/quote]
Ja, har ikke helt fattet argumentene deres.
Jeg fikk bremseklosser dekket sist på 7 årsservicen, men lyspære til hovedlyset på 6 års service ville de ikke dekke.