Hva skjer om Tesla går konkurs?

Startet av jotto, torsdag 27. oktober 2016, klokken 08:11

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: arthur på onsdag 18. april 2018, klokken 14:43
Ser ellers at DagfinnN ikke klarer å holde seg fra å komme med personlige spydigheter som er ganske så ufine, men får håpe det hjalp på et eller annet vis å få ut opparbeidet "gruff". Håper det.
Såpass ironi må du tåle, særlig når jeg ber om samme medisin :)
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Amoss

Kan heller ikke se at jeg har krisemaksimert noe som helst utover det som fremkommer av pressen og vist til oppslag.

Om du ikke klarer å se det så kan jeg godt hjelpe deg?

Sitat fra: arthur på tirsdag 17. april 2018, klokken 18:24
Dette "rusket" omtaler Musk selv som; "We had this crazy, complex network of conveyor belts ... And it was not working, so we got rid of that whole thing," Musk told CBS.

Sarte sjeler bør ikke lese dette oppslaget i The Guardian som jeg her linker til.

Sitat fra: arthur på tirsdag 17. april 2018, klokken 22:28
Det jeg reagerte på er denne gjentatte bagatellisering med henvisning til "rusk" hvilket er noe helt annet enn hva Musk selv sier! Hvorfor kom jeg på uttrykket "blind kjærlighet"

Sånn, nå ser du vel krisemaksimeringen din?

Det ER ikke noe dramatisk i de linkene du kommer med, eller de fakta som fremsettes i dem - ingen benekter fata, kun at ingen andre enn deg ser det som dramatisk. Er man ikke enig med deg så er man altså styrt av "blind kjærlighet".

... og uansett så har dette null og niks å gjøre med hva som skjer *OM* Tesla går konkurs. Så jeg gjentar din egen oppfordring om å holde deg til saken.
Model S 85D

Øyvind.h

Jeg har gjentatte ganger skrevet at jeg for min del håper at Tesla klarer seg
Ingen som har lest dine utallige negative innlegg vil feste lit til den påstanden. Du gjør nok ikke det selv heller, men det er jo greit å skrive slik at det ensidig negative fokuset kan fortsette med uforminsket styrke.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 18. april 2018, klokken 15:03
Ser ellers at DagfinnN ikke klarer å holde seg fra å komme med personlige spydigheter som er ganske så ufine, men får håpe det hjalp på et eller annet vis å få ut opparbeidet "gruff". Håper det.
Såpass ironi må du tåle, særlig når jeg ber om samme medisin :)

Nei, ditt innlegg har intet med ironi å gjøre, kun forsøk på å fornærme et annet medlem som du er uenig med og på en måte som "dreper" en dialog. Hva du ønsker å oppnå med en slik oppførsel har jeg ingen formening om, men en kjent "metode" for å forsøke å kneble en annen deltager når man slipper opp for saklig argumentasjon. Jeg tviler forøvrig på at dette er en metode du vil lære dine barn å benytte, håper i alle fall det.

Prøv å gå tilbake til sak?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

arthur

Sitat fra: Amoss på onsdag 18. april 2018, klokken 15:07
Kan heller ikke se at jeg har krisemaksimert noe som helst utover det som fremkommer av pressen og vist til oppslag.

Om du ikke klarer å se det så kan jeg godt hjelpe deg?

Sitat fra: arthur på tirsdag 17. april 2018, klokken 18:24
Dette "rusket" omtaler Musk selv som; "We had this crazy, complex network of conveyor belts ... And it was not working, so we got rid of that whole thing," Musk told CBS.

Sarte sjeler bør ikke lese dette oppslaget i The Guardian som jeg her linker til.

Det jeg reagerte på er denne gjentatte bagatellisering med henvisning til "rusk" hvilket er noe helt annet enn hva Musk selv sier! Hvorfor kom jeg på uttrykket "blind kjærlighet"

Sånn, nå ser du vel krisemaksimeringen din?

Det ER ikke noe dramatisk i de linkene du kommer med, eller de fakta som fremsettes i dem - ingen benekter fata, kun at ingen andre enn deg ser det som dramatisk. Er man ikke enig med deg så er man altså styrt av "blind kjærlighet".

... og uansett så har dette null og niks å gjøre med hva som skjer *OM* Tesla går konkurs. Så jeg gjentar din egen oppfordring om å holde deg til saken.

Jeg noterer at det eneste du klarer å komme med er at jeg har linket til oppslag i pressen, og dette skal være "beviset" for hva jeg har sagt og/eller ment? Prøv en gang til da!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Polestar2 -desember 2022

Amoss

Sitat fra: arthur på onsdag 18. april 2018, klokken 19:19
Jeg noterer at det eneste du klarer å komme med er at jeg har linket til oppslag i pressen, og dette skal være "beviset" for hva jeg har sagt og/eller ment? Prøv en gang til da!

Prøv les sitatene en gang til. Linken du viser til var IKKE med i hva jeg siterte for deg her, så det er det ikke nødvendig å vise til. Det er kun  ene og alene dine reaksjoner på at ingen gadd å reagere slik du håpet/ville/ønsket or whatever du var ute etter. Ting som "Sarte sjeler bør ikke lese dette oppslaget" tyder på at du mener dette er graverende og alvorlig for Tesla, noe det ikke er. Altså krisemaksimering. Samme gjelder avvisning av at dette var snakk om litt rusk i systemet som de kvittet seg med. Eller det å beskylde de som ikke er enige med deg for "blind kjærlighet".

Nei, jeg prøver på ingen måte å bevise hva du mener eller tror eller tenker eller å nekte deg å legge ut linker, men siden det er rene sitater av hva du selv har skrevet så er det bevis på hva du har skrevet her. Og ja, det du har skrevet og jeg har sitert er krisemaksimering, noe du påstår at du "ikke ser".

Men nå får du krisemaksimere for seg selv, jeg melder meg ut av denne trolldebatten. Uansett hva du velger å skrive videre for å prøve å vrenge hva jeg skriver om til å være noe annet enn det det er, så ser alle her hvordan det ligger ann. Ja, bortsett fra deg da...
Model S 85D

DagfinnN

Sitat fra: arthur på onsdag 18. april 2018, klokken 19:17
Nei, ditt innlegg har intet med ironi å gjøre, kun forsøk på å fornærme et annet medlem som du er uenig med og på en måte som "dreper" en dialog. Hva du ønsker å oppnå med en slik oppførsel har jeg ingen formening om, men en kjent "metode" for å forsøke å kneble en annen deltager når man slipper opp for saklig argumentasjon. Jeg tviler forøvrig på at dette er en metode du vil lære dine barn å benytte, håper i alle fall det.

Saken er at du er et troll og er ensidig negativ til Tesla hele tiden. Det er tydelig dokumentert av andre her. Du fikk jo for noen dager siden advarsel fra admin når du "fastslo" at Tesla aldri kommer til å produsere mer enn 1000 biler pr. uke. Nå har de vært mellom 2000 og 3000 siste ukene. Det har du ikke kommentert.
Jeg har prøvd å avvæpne deg med humor. Men din trollehjerne forstår visst ikke slikt. Håper du snart forsvinner fra dette forum. Det ønsket har jeg mange med i. 

emurof

Sitat fra: emurof på tirsdag 17. april 2018, klokken 21:05
Ja, Musk nevnte et eksempel på noe som ikke fungerte som det skulle, og dermed gjorde de noe med det for å få produksjonen til å gå raskere. Og det fungerte åpenbart, siden produksjonen har skutt i været.

Kan ikke du forklare hvordan det er negativt at de identifiserer problemer, for så å fikse dem med påfølgende økning i produksjonen?

Det er jo rusk i det store bildet. Det ser man tydelig på måten de får opp produksjonstakten på.

Det du gjør er å blåse opp en historie han fortalte om noe som ligger i fortiden.

Sitat fra: arthur på onsdag 18. april 2018, klokken 07:36
Hverken "elsker" eller "hater" hverken Tesla som bilmerke eller Musk som person, langt derifra, men "tillater" meg å påpeke noen dokumenterbare fakta, ikke påstander, tro håp og "løfter" som ikke er innfridd.

Du begrenser deg dessverre ikke til å påpeke fakta, men du trekker dine egne subjektive konklusjoner ut ifra dem. Som du kan se er det flere måter å se fakta på. Du ser det som katastrofe at de stopper produksjonen en stund for å løse problemer, mens jeg ser på det som et tegn på at de løser problemer fortløpende og viser tidligere stans i produksjonen der de har løst problemer og dermed økt produksjonstakten ytterligere.

Du er ingen gud som sitter med den objektive sannhet. Du synser like mye som hvem som helst andre her. Du kan altså ikke bare slå fast at meningene dine er fakta, men du må også evne å argumentere for det.

Sitat fra: arthur på onsdag 18. april 2018, klokken 08:27
Skal vi holde oss til sak, i alle fall forsøke?
...
Mitt "problem" er at jeg hverken har en slik bil, har bestilt en slik bil eller har aksjer i selskapet så derfor står jeg helt fritt i motsetning til de med de sterkeste (utrykte) meningene her.
...
Og igjen; skal vi holde oss til sak?

Burde ikke du være særdeles forsiktig med å rette en pekefinger mot andre når du i samme innlegg som du oppfordrer til å holde oss til saken retter anklager mot de som argumenterer mot deg?

For ordens skyld: Jeg eier ingen Tesla (foreløpig), og heller ingen aksjer i selskapet. Jeg har heller aldri gjort det. Hva med deg? Hva er din bakgrunn? Er det noe du holder skjult her som kan forklare de ensidig negative innleggene dine?

Sitat fra: arthur på onsdag 18. april 2018, klokken 14:43At enkelte her ikke er enig i hva som fremkommer av oppslagene, linkene, kan ikke jeg noe for.

Det er ingen som benekter at Tesla for eksempel har stoppet produksjonen for å rette på ting. Uenigheten er i hvordan man skal tolke det, og om det er riktig å vinkle det så ensidig negativt som du og til dels media gjør det.

SitatSer ellers at DagfinnN ikke klarer å holde seg fra å komme med personlige spydigheter som er ganske så ufine, men får håpe det hjalp på et eller annet vis å få ut opparbeidet "gruff". Håper det.

Kanskje man bør feie for sin egen dør før man klager på andres?

Sandpusher

Arthur på bærtur, artig liten skrue det der!
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

arthur

Sitat fra: Amoss på onsdag 18. april 2018, klokken 19:52
Sitat fra: arthur på onsdag 18. april 2018, klokken 19:19

Prøv les sitatene en gang til. Linken du viser til var IKKE med i hva jeg siterte for deg her, så det er det ikke nødvendig å vise til. Det er kun  ene og alene dine reaksjoner på at ingen gadd å reagere slik du håpet/ville/ønsket or whatever du var ute etter. Ting som "Sarte sjeler bør ikke lese dette oppslaget" tyder på at du mener dette er graverende og alvorlig for Tesla, noe det ikke er.

Neida, henvisning til "sarte sjeler" var de av dere som for enhver pris synes å benekte fakta som legges frem og da er det som bekjent to måter dere håndterer det på;

1. benekt fakta

og/eller

2. gå på person

Sandpusher ser i så måte ut til å ha stukket hodet ned i sanden (pkt. 1 ovenfor) og valgt pkt.2 (ovenfor) som sin rette strategi.

Når man bruker Musks anslag/prognoser/løfter for fremtidig produksjon som bevis for at man har rett, problemet er løst og alt er bare solskinn fremover og "rusket" er løst, problemet ligger bak i tid, ja da har man virkelig fått på seg skylappene.

Men som sagt; håper fortsatt at Tesla klarer seg selv om ikke alt er bare rosenrødt, langt derifra, dessverre.

Forøvrig er det forskjell i størrelse på pekefinger og ringfinger som er av "interesse", ikke størrelsen på hånden selv om det vel også hevdes at det ikke er størelsen som sådan som er avgjørende, men hva du gjør med den.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Polestar2 -desember 2022

arthur

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 18. april 2018, klokken 20:40
Sitat fra: arthur på onsdag 18. april 2018, klokken 19:17

Saken er at du er et troll og er ensidig negativ til Tesla hele tiden. Det er tydelig dokumentert av andre her. Du fikk jo for noen dager siden advarsel fra admin når du "fastslo" at Tesla aldri kommer til å produsere mer enn 1000 biler pr. uke. Nå har de vært mellom 2000 og 3000 siste ukene. Det har du ikke kommentert.
Jeg har prøvd å avvæpne deg med humor. Men din trollehjerne forstår visst ikke slikt. Håper du snart forsvinner fra dette forum. Det ønsket har jeg mange med i.

Jeg var faktisk ikke klar over at jeg fastslo noe som helst mht Teslas produskjon og/eller at en slik "fastslåing" har medført noen form for reaksjon fra moderator, men du vil sikkert kunne vise til begge?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Polestar2 -desember 2022

1000kwh

Hvor er moderator? Denne tråden burde vært stengt for 7 sider siden.

DagfinnN

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 19. april 2018, klokken 07:14
Hvor er moderator? Denne tråden burde vært stengt for 7 sider siden.
Helt enig. Vi kan gjøre vårt og jeg mitt med ikke å mate trollet. Jeg skriver ikke mer her.

geear

Sitat fra: Mr Oizo på tirsdag 17. april 2018, klokken 18:59
Sitat fra: CaZpaH på tirsdag 17. april 2018, klokken 18:40
Hvis det å stanse og utbedre i 3-4 dager med det resultatet å øke produksjonstakten så er vel det en bra ting. Er vel også stanset tidligere også for å utbedre slik at effektiviteten går opp. Ikke uvanlig å gjøre dette i fabrikker...
Det er nettopp det det er...

SitatWhen I followed major automakers like VW, Ford, GM and Daimler, a one-week shutdown on high-volume model would be enough to merit a mention on a quarterly earnings call.

Nå er ikke dette en "major automaker" i den forstand. Dette er silicon valley sitt svar på bilen, og der gjør de det på sin måte, ingenting galt med det. De tyske har sikkert sine spesielle måter å  gjøre ting på, GM har sine metoder osv.
Så er det vel antageligvis ingen (iallfall svært få) produsenter som har gjort det Tesla holder på med. De andre har bygget seg opp over laaaang tid. Økt med knapt noen titalls tusen biler i året.

Jeg kan relatere egne arbeidsoppgaver til det de har fått til, og vel.. jeg bøyer meg i hatten selv med stans en gang i måneden.

Huskestue

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA