Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Serviceavtale hos Mercedes-Benz

Startet av Pavel Kolotilov, søndag 02. oktober 2016, klokken 19:41

« forrige - neste »

Pavel Kolotilov

Hei,

Jeg er i ferd med å få bilen min og har en tvil: skal jeg ta en 5 år Whitestar serviceavtale (9900NOK) eller ikke? Jeg fikk beskjed hos forhandler at det er kanskje ikke verdt penger og service er veldig billig.

Kan noen dele erfaringen med år service på MB-ED? Hvor mye kostet den for personer med serviceavtale og for personer uten serviceavtale?

Hilsen,

Pavel

2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

kvolle6

Hei Pavel. Jeg hadde min MB-ED på flrste års service i våres, kosta da en drøy tusenlapp (ca 1100.-) om jeg ikke husker feil.

Om jeg antar at annethvert år er "utvidet" service og denne koster det doble? så blir en gjennomsnitts ca kr 1650.-, som blir ca 8250.- på 5 år.

I mine øyne ville jeg vært enig med din forhandler, om du ikke han andre grunner til å forhåndsbetale service så er det neppe økonomisk lønnsomt.

kjetilV


Sent from my iPhone using Tapatalk

PaulusA

Jeg har kjøpt med avtale og sånt sett en kostnad til ute av verden
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

CitB59EL

Vi kjøpte service avtale på B klasse nr 2. På den første bilen så fikk vi en lite hyggelig pris på 3500 kr for A service uten serviceavtale. Fikk vite at B service var dyrere enn A service pga mer omfattende skjema. Som gammel bilteknker så jeg over skjema å ser at det er en del flere punkter på B service(denne koster 5500 på fosil utgavenen).  Vi hadde service like etter at BOS senket prisene på service til ca 1000 kr. Så vi tok serviceavtale på nybilen da vi fikk denne til en bedre pris pga vår tidligere opplevelse på første bilen så da blir totalt prisen på service ikke så ille selv om service prisene er senket en god del.  Vi byttet Bil for å få app.

Anders Jensen

A service er alltid billig:)

B service er såpass mye dyrere at du vil mest sansynlig ikke betale stort for den femte servicen om du har service avtale. Dessuten så får du et mye mer oversiktlig kostnadsbilde på bilen. :)
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

breitling

Jeg har kjøpt serviceavtale. Grunn til det var at jeg hadde en Peugeot iON i på totalt 4 års servicer. Som kostet meg over 8 000 eller 2 000 i gjennomsnitt pr service. Regner med at Mercedes er mer komplisert og at servicer kommer til å koste mer en 2 000 pr service. Selv om det er samme verksted (BOS). Jeg angrer ikke og kan anbefale til alle som er i tvil. :) :) :)
Oslo
2012 Peugeot iON - solgt
2016 MB B-250e Edition - solgt
2021 VW id.3 1.st Pro Performance "Eldina3"

Pavel Kolotilov

#6
Ok, tusen takk. Opprinnelig har jeg ikke kjøpt den, men jeg kan snakke med forhandleren om denne mulighet.

Hilsen,

Pavel
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

RickI

Har ikke service avtale og har vært på besøk hos BOS pga meldingen: system malfunction, visit workshop...bilen fungerte bra, ingen svekket kraft eller mistenkelig kjøring. Hos BOS fante de ut at jeg hadde litt lavere kjølevæske...men ingen andre store plager. De har utført A service også for en hyggelig pris av 990kr.

Anders Jensen

Sitat fra: RickI på tirsdag 01. november 2016, klokken 21:05
Har ikke service avtale og har vært på besøk hos BOS pga meldingen: system malfunction, visit workshop...bilen fungerte bra, ingen svekket kraft eller mistenkelig kjøring. Hos BOS fante de ut at jeg hadde litt lavere kjølevæske...men ingen andre store plager. De har utført A service også for en hyggelig pris av 990kr.

Vet at B service har blitt forespurt med pris opp mot 5000,-  som igjen ikke er veldig gunstig.
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

PaulusA

Ja, jeg hørte om enda høyere kostnader, men er det noen her inne som har hatt slik service enda? Dvs uten serviceavtale :-)
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

KTS

Gammel tråd, men fikk nettopp pris på B service: kr 5737,-
Dette er dyrere enn bensinbilene jeg har hatt tidligere...

Pavel Kolotilov

Hei,

Ja, betalte kr. 5570 hos BOS Bærum for service B i November.
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

PaulusA

Såpass høyt ja, glad jeg ordnet med 5 års avtale da
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Pavel Kolotilov

2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

PaulusA

Hei Pavel

Jeg betalte 10.000 i forskudd for 5 år opptil 125.000 km, har hatt to av disse.
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA