Hei
Har en 2016 B-electric, 53tusen km, som jeg stort sett lader på arbeidsplassen, men i disse tider med hjemmekontor meldte behovet seg for å lade hjemme. Plugget i laderen som medfølger bilen og fikk grøn og rød lys på de to øverste, og nedtelling fra 3 prikker på nederste lysdioder.
Kontaktet MB verksted og fikk komme samme dag, de tok en diagnose på bilen og jeg fikk ny lader på garanti. Den nye laderen er forskjellig fra den gamle, den har ikke knapp med to ladehastigheter. Fikk forklart at den gamle ikke finnes lenger, og at det er den jeg har fått nå som gjelder. Måtte jo lade, så lite å si på dette.
Men har målt litt tid, den nye laderen lader ca 7% pr time, den gamle, med trykk på knappen og 4 blink, ladet ca 10-11% pr time. Jeg har jo fått en lader som leverer lavere ladehastighet enn den jeg hadde, er dette noe jeg kan klage på? Har noen opplevd det samme? Stemmer det at den originale laderen med knapp ikke er tilgjengelig lenger? Spurte også om å få tilbake den gamle ladere, da jeg tenkte den kunne forsøkes repareres, men den måtte de sende inn for å få garanti (som er forståelig).
Håper på respons, selv om dette forumet ikke er det mest aktive;)
MVH
Peter