Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Quetzalcoatl

Sitat fra: e-Golf på tirsdag 09. mai 2017, klokken 21:54
Sitat fra: Quetzalcoatl på tirsdag 09. mai 2017, klokken 21:52
Da har Opel publisert prisliste for 2018-modellen.
Der kom du meg akuratt i forkjøpet :-)

Er det noen som har den gamle tilgjengelig, og som kan dele den?

Bra jeg hoarder dokumenter. :)
Reservert: Tesla Model 3 (Levering sent i 2018)

e-Golf

#1456
Sitat fra: Quetzalcoatl på tirsdag 09. mai 2017, klokken 21:57
Bra jeg hoarder dokumenter. :)

Tusen takk.

Men hvis GM kun lager denne for å være en compliance car, hva vil det gjøre med tilgang på reservedeler og slikt?
Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

Stigzy

Jeg kunne i grunn tenkt meg 360grader panoramakamera som bolten har per i dag. Men jeg får nå bilen i uke 22 mest sannsynlig, så vil heller ha bilen før enn å vente på en 2018 modell.

Lurer i grunn på hvorfor de tok bort 360kamera på amperaen da chevy bolten har det som standard. Blir vell nesten mer kostnader med å produsere forkjellige typer av samme sort bil!?

Kanskje de trengte noe som de kan skryte over at 2018 modellen har oppgradert ifht 2017 modellen :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

e-Golf

#1458
Noen forskjeller mellom 2017 modell og 2018 modell, ut i fra prislistene

       2017                              2018
                                        Punkteringsfrie dekk
Oppvarmet skinnratt          Automatisk oppvarmet skinnratt
                                        Dekkreparasjonssett, med kompressor og tetningsskum
                                        Ladekabel mode 3 (5 meter) med Type2-kontakt, inkludert pose
                                        Førerassistentpakke 2:
                                         360 panoramakamera inkludert ryggekamera
                                         Parkeringsassistent bak (parkeringsassistent foran utgår)
                                         Manuelt innfellbare sidespeil, oppvarmede (el.innfellbare sidespeil utgår)

Lengde:4166                       Lengde:4164
Sporvidde bak: 1512            Sporvidde bak:1516
Maks. tillatt totalvekt 2119    2056
Maks. tillatt nyttelast 420      365
Rekkevidde (NEDC) >500      520
Forbruk <13,6                      14,5



Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

AmocoCadiz

Sitat fra: e-Golf på tirsdag 09. mai 2017, klokken 22:20
Noen forskjeller mellom 2017 modell og 2018 modell, ut i fra prislistene

       2017                              2018
                                        Punkteringsfrie dekk
Oppvarmet skinnratt          Automatisk oppvarmet skinnratt
                                        Dekkreparasjonssett, med kompressor og tetningsskum
                                        Ladekabel mode 3 (5 meter) med Type2-kontakt, inkludert pose
                                        Førerassistentpakke 2:
                                         360 panoramakamera inkludert ryggekamera
                                         Parkeringsassistent bak (parkeringsassistent foran utgår)
                                         Manuelt innfellbare sidespeil, oppvarmede (el.innfellbare sidespeil utgår)

Lengde:4166                       Lengde:4164
Sporvidde bak: 1512            Sporvidde bak:1516
Maks. tillatt totalvekt 2119    2056
Maks. tillatt nyttelast 420      365
Rekkevidde (NEDC) >500      520
Forbruk <13,6                      14,5
Forbedringer?
parkeringsassistent foran utgår
el.innfellbare sidespeil utgår
Maks. tillatt nyttelast før 420      nå 365
Forbruk før <13,6                     nå 14,5

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Sitat fra: e-Golf på tirsdag 09. mai 2017, klokken 21:59
Men hvis GM kun lager denne for å være en compliance car, hva vil det gjøre med tilgang på reservedeler og slikt?
Fabrikanten er vel pålagt å levere reservedeler så lenge at bilen er verdiløs før deler blir et problem.

Odd Knutsen

Vi som har tatt sjansen på å bestille den nyeste teknologien må kanskje være forberedt på forsinkelser. Bestilte 9.11.16 og fått brev om at opprinnelig levering, januar 18, blir forsinket. Svært uheldig da jeg i mars leverte tilbake min Leaf som jeg hadde på Leasing.
Det er tydeligvis mange svært teknologiske personer som skriver på dette forumet. og jeg har et par spørsmål til dere:
* Er det slik at det ikke er AirCondition på AE? Verken 2017 eller 2018? (trodde dette var like standard i dag som ratt)
* Var klar over at AE ikke hadde varmepumpe, men ble forsikret fra forhandler at dette ikke ville bli noe problem, fordi AE hadde så kraftig batteri. Men det vil vel da gå sterkt utover rekkevidde. Hvordan er dette løst hos Tesla?
* Hvor bestiller jeg Tesla og hvordan er mulighetene for evt. avbestilling der?

Som tidligere fornøyd eier av mange Opel, håper jeg fortsatt at Opel kan få orden på logistikken.
Kontrakt AE 09.11.2016.
Nissan Leaf Tekna 2014 tilbakelevert etter lease 02.04.17.
Fosil historie: Mange MB, Opel, Golf

kammiz

Selvfølgelig har den air-conditioning. Den har ikke acc, adaptive Cruise control.

Ang varmepumpe, litt rart at den ikke har det, da det visstnok er en rimelig investering når man har air-conditioning. Men nytteverdien blir prosentvis mindre og mindre desto større batteriet er. Tesla har heller ikke varmepumpe.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Odd Knutsen på onsdag 10. mai 2017, klokken 12:16* Var klar over at AE ikke hadde varmepumpe, men ble forsikret fra forhandler at dette ikke ville bli noe problem, fordi AE hadde så kraftig batteri. Men det vil vel da gå sterkt utover rekkevidde. Hvordan er dette løst hos Tesla?
Tesla har ikke varmepumpe. I stedet har Tesla ett system som sirkulerer væske gjennom motor, motorkontrolleren og batteripakken. Væsken kjøles ned eller varmes opp ved behov.

Jeg tror Bolt/Ampera-e har noe lignende, men hvor godt system de har vet jeg ikke. Det bør uansett nevnes at når det er skikkelig kaldt, f.eks -20C, så gir varmepumpe svært lite varme.

Sitat fra: Odd Knutsen på onsdag 10. mai 2017, klokken 12:16* Hvor bestiller jeg Tesla og hvordan er mulighetene for evt. avbestilling der?
Du *reserverer* på tesla.com. Det koster 10.000 kroner, og det er fullt refunderbart inntil man legger inn en fast bestilling etter priser og utstyr blir offentliggjort, altså trolig litt senere i år, tidligst juli.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

AmocoCadiz

Sitat fra: TM på onsdag 10. mai 2017, klokken 06:45
Sitat fra: e-Golf på tirsdag 09. mai 2017, klokken 21:59
Men hvis GM kun lager denne for å være en compliance car, hva vil det gjøre med tilgang på reservedeler og slikt?
Fabrikanten er vel pålagt å levere reservedeler så lenge at bilen er verdiløs før deler blir et problem.
Opel (Peugeot?) er pålagt å levere reservedeler. Men de er ikke pålagt å levere de innen viss tid.
-AE Kunde: Jeg har parkeringsskade og trenger ny støtfanger.
-Opel: Vi bestiller inn ny støtfanger.
-AE kunde: Når kommer den?
-Opel: Hm, skal vi se, fabrikken i Michigan har visst noe problem, den bør være her Q3 2018, hvis ikke er den helt sikkert her 2019, dog selvsagt mot et lite pristilegg. Er alltid prisoppgang vettdu!

ElTerje

Jeg fikk beskjed fra min forhandler i dag om att bilen min kommer okt/nov 17. Jeg skrev kontrakt feb 5 okt 16 og bilen skulle egentlig komme første uke i juli.

Han kunne i tillegg fortelle att bilen vil få ekstra tektyl behandling, det blir lagt med ekstra ladekabel og man får 1 års gratis medlemskap i elbil foreningen.
Haken var att den plata som skal ligge i bagasjerommet (slik at golvet blir flatt) ikke følger med, men er ekstrautstyr.

Trond.m

Sitat fra: ElTerje på onsdag 10. mai 2017, klokken 18:08
Han kunne i tillegg fortelle att bilen vil få ekstra tektyl behandling, det blir lagt med ekstra ladekabel og man får 1 års gratis medlemskap i elbil foreningen.
Merkelig at en plate skal selges som ekstrautstyr. Den kommer visst heller ikke med velourmatter som standard, selv om dette tydelig framkommer på illustrasjonen i konfiguratoren. Når det ikke framkommer i prislisten som tillegg, så må man jo gå ut fra at det som vises på illustrasjonene er standard.
Dette med tectyl-behandling og ekstra type 2-type 2 kabel, er det noe du får som kompensasjon, eller oppfattet du det som standard ?

pilt

Sitat fra: TM på onsdag 10. mai 2017, klokken 18:36
Merkelig at en plate skal selges som ekstrautstyr. Den kommer visst heller ikke med velourmatter som standard, selv om dette tydelig framkommer på illustrasjonen i konfiguratoren. Når det ikke framkommer i prislisten som tillegg, så må man jo gå ut fra at det som vises på illustrasjonene er standard.
Dette med tectyl-behandling og ekstra type 2-type 2 kabel, er det noe du får som kompensasjon, eller oppfattet du det som standard ?
Får man ikke med noen matter av noe slag? Ikke gummimatter engang? Jeg har ikke studert så nøye hva som er med og ikke, men matter trodde jeg da var standardutstyr i en bil.  :o
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Ipadjove

Pettersen sier at selv om ventetiden vil bli lang for noen, er det andre kunder som bare er dager unna overlevering av Ampera-e. De første overleveres på tirsdag, og mange nye biler er på vei.


https://www.tu.no/artikler/opel-ampera-e-kan-leveres-i-2019-sostermodellen-chevrolet-bolt-kan-du-fa-pa-12-uker/382723

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA