Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

telcontar

Ingen tvil om at det blir dårlige nyheter for oss som har bestilt sent, 14.12 for min del

kammiz

Fikk igår kveld bekreftet fra min forhandler at min leveranse ikke er påvirket, foreløpig dato i systemet er 22. mai.  Jeg skrev under på morgenen 16. september og er nr 41 i Norge.

Tom E., når i september skrev du under intensjonskontrakten som ble send til Opel Norge?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Lepanto

Sitat fra: S4e på onsdag 03. mai 2017, klokken 09:46
Sitat fra: Lepanto på onsdag 03. mai 2017, klokken 09:38
Dette brevet kom i dag.
Ampera bestilt september 2016
Som det står i brevet så introduseres Ampera i tre andre land i 2017, og jeg tar meg den frihet å påstå at forsinkelser i Norge er pga at biler omfordeles.

Når har du bestilt?
Bestilte i september 2016
Nissan Leaf. Hentet 18.01.12

Tom E.

Sitat fra: S4e på onsdag 03. mai 2017, klokken 10:13
Sitat fra: Tom E. på onsdag 03. mai 2017, klokken 09:51
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 03. mai 2017, klokken 09:35
Da har jeg fått bekreftet skriftlig fra min forhandler (Mobile Kjeller) at min bil leveres som planlagt i juni.

Forsinkelser gjelder biler som produseres nå.

Dermed skjønner jeg absolutt ikke TomE sin forhandler???
Jeg skjønner absolutt ingenting. Bestilte bilen 29/2 - 2016, verifiserte bestillingen i midten av september, skrev endelig kontrakt i desember 2016. Bestilt en hvit en med alt utstyr.

For 2 uker siden fikk jeg beskjed om at forhandler skulle motta bilen 19/5 og leveres ut til meg 22/5. I går fikk jeg telefon fra min forhandler (jeg er mangeårig Opel kunde og har en utmerket relasjon til ham) om at jeg kanskje får bilen i September. Og det er den første kundebilen min forhandler mottar.

Kan det ha blitt rot med bestillingene fra din forhandler til Opel Norge?

Tviler på det da jeg så listen hos min forhandler for 5 uker siden. Den var da produsert og på vei til Europa. Hva med alle de andre 30 talls kundene hos min forhandler som var blitt lovet biler i 2017 men som nå får ny leveringsdato?

Hvor ble min bil av?

...

Det er sikkert Koch-brødrene som har kjøpt opp alle sammen, for å vrake dem. :p

Tom E.

Sitat fra: kammiz på onsdag 03. mai 2017, klokken 10:20
Fikk igår kveld bekreftet fra min forhandler at min leveranse ikke er påvirket, foreløpig dato i systemet er 22. mai.  Jeg skrev under på morgenen 16. september og er nr 41 i Norge.

Tom E., når i september skrev du under intensjonskontrakten som ble send til Opel Norge?

19. september.

...

Var det ikke snakk om tidligere at 'cut-off' på de første 120 bilene var på de som bestilte etter 17. sept?

Counterpointer

Sitat fra: nix på onsdag 03. mai 2017, klokken 10:25
Var det ikke snakk om tidligere at 'cut-off' på de første 120 bilene var på de som bestilte etter 17. sept?
Tvilsomt, siden jeg er 158 og har nå fått bekreftet at min bil var på vei.

Det er også snakket om 240 biler i første pulje. Det kan stemme, men vi får jo ikke disse detaljene.

kammiz

cut-off på de første 120 bilene var etter 17. september, dermed er ikke Tom E. i første pulje, men allikevel skal det jo leveres ut biler i juni/juli til de, så det henger fortsatt ikke på greip med utsettelse til høsten.

forøvrig:
https://www.tu.no/artikler/opel-varsler-forsinkelser-i-leveranser-av-ampera-e-til-norge/382391
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Tom E.

Dette rimer ikke i det hele tatt. Min bil var jo nettopp i Belgia. Hvor ble den av? Fikk beskjed i går fra forhandler om at "min" bil plutselig ikke var produsert enda.

Stikkkontakt

Min bil er ikke berørt av noen utsettelse. Men andre blir berørt :-1-:

telcontar

Sitat fra: Tom E. på onsdag 03. mai 2017, klokken 10:42
Dette rimer ikke i det hele tatt. Min bil var jo nettopp i Belgia. Hvor ble den av? Fikk beskjed i går fra forhandler om at "min" bil plutselig ikke var produsert enda.

Worst case, omfordelt til et annet land

elhansen

Fikk tilbakemelding fra min forhandler at alt var etter planen med min bil og at den blir levert juni/juli som avtalt.

Ove Braathen

Sitat fra: telcontar på onsdag 03. mai 2017, klokken 10:46
Sitat fra: Tom E. på onsdag 03. mai 2017, klokken 10:42
Dette rimer ikke i det hele tatt. Min bil var jo nettopp i Belgia. Hvor ble den av? Fikk beskjed i går fra forhandler om at "min" bil plutselig ikke var produsert enda.

Worst case, omfordelt til et annet land


er nok redd for det, Tror nok det ble oversolgt, da man trodde man fikk tildelt flere biler.. så har vel kansje andre land laget litt bråk fordi de ikke får nok ( f.eks tyskland ) og biler omfordeles

jche

Sitat fra: kammiz på onsdag 03. mai 2017, klokken 10:31
cut-off på de første 120 bilene var etter 17. september, dermed er ikke Tom E. i første pulje, men allikevel skal det jo leveres ut biler i juni/juli til de, så det henger fortsatt ikke på greip med utsettelse til høsten.

forøvrig:
https://www.tu.no/artikler/opel-varsler-forsinkelser-i-leveranser-av-ampera-e-til-norge/382391

Ikke helt, det virker som hver forhandler har sin "kvote". Jeg bestilte 19.september, og var da ikke blant de aller første i Norge, men jeg var definitivt en av de første i Kristiansand. Derfor får jeg bil i første pulje...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA