Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

telcontar

Sitat fra: trykkertor på onsdag 03. mai 2017, klokken 07:25
Men det ble nevnt "politikk" et eller annet.
Nå har det nylig vært Europa-lansering. Bilen har stort sett scoret 5-ere og mange 6-ere.
Kan det være at nye franske eier har presset på og vil utnytte denne lanseringen til å få solgt biler til mange flere land i Europa.
Så de rett og slett tar imot bilene i Belgia, og fordeler hardt biler til diverse europeiske land, hvor de faktisk tar forhåndsbestilte norske biler, og tilbyr de til andre kunder i Europa.

Er nok dette scenarioet som kan være mest sannsynlig, sett i lys av at Bolt eiere ikke har meldt om noen store problemer med bilene sine. Hvis bilen hadde hatt alvorlige feil villle ingen fått bilene sine uansett.

Jeg holder beholder nok min bestilling på Ae uansett, men vil vurdere kommende biler fortløpende. Får jeg ikke min bil før om ett års tid, så øker sannsynligheten for at jeg kjøper noe annet. Håper på Ioniq med oppgradert batteripakke kommer snart, så langt min favoritt blant alle el-bilene i denne prisklassen (det skal pendles 18mil uten lading hver dag).

gigafactory

Ja, det er bare å følge med på hva som skjer med Bolt, det innskrenker mulige begrunnelser som kan serveres i Norge ganske kraftig. Siden en del faktisk får utlevert bilen, så høres noen dramatisk produksjonsfeil lite sannsynlig ut.

SteinP skrev:
SitatSom vi har kommunisert hele tiden: Produksjonen av Ampera-e tildeles måned for måned - derfor må informasjon om levering av den enkelte kundes bil oppdateres basert på dette.

Dette høres ut som at noen i Detroit har fått en lys idé om å allokere den med vilje lave produksjonskapasiteten annensteds. Det kan jo også hende at Opel har ombestemt seg og vil ha et bredere europeisk fokus fra starten av, men GM har ikke noe incentiv til å prioritere Europa lenger og jeg kan ikke skjønne annet enn at Opel-kvoten av produksjonen vil bli prioritert heeelt sist i et hvert knapphetsscenario.

De som står på venteliste godt ut i 2018 må være sterke i troen når noen av de første som skal få bilen i Norge får servert: "Som vi har kommunisert hele tiden: Produksjonen av Ampera-e tildeles måned for måned ". Det har blitt for mange ukjente i denne Ampera-e ligningen nå. Hvis informasjonen kundene får denne uken bare er PR-pjatt om at "vi jobber så hardt vi kan med å få biler, men kan ikke love noe", uten noen form for beskrivelse av årsaken, da hadde ikke jeg stått lenge på den listen i hvert fall.

bmw2002

Tviler på at de skulle endre på planen om lansering i Norge. Det vil bare være dårlig PR. Vi får bare smøre oss med tålmodighet og se hva som skjer mot slutten av uka.

Trond.m

Fikk svar fra min forhandler om at min bil vil leveres til avtalt tid...dvs juni 2017  :)

Zuexi

Sitat fra: TM på onsdag 03. mai 2017, klokken 09:04
Fikk svar fra min forhandler om at min bil vil leveres til avtalt tid...dvs juni 2017  :)
Samme beskjed her. Tror vi har samme forhandler, men jeg har senere levering.
Stod også at forsinkelser gjaldt 2018/19 modeller.

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: gigafactory på onsdag 03. mai 2017, klokken 07:58
De som står på venteliste godt ut i 2018 må være sterke i troen....

Jeg tror bilene blir levert før. Her er det mange som har slengt inn en bestilling i håp om å videreselge hvis etterspørselen blir stor og det dermed er et marked for å selge tidlige biler. Dessuten vil både nye Leaf og Tesla M3 begynne å levere lenge før massene kan få sin AE. Dermed er det grunn til å anta at mange vil kansellere sin AE kontrakt.

Når det gjelder spekulasjoner rundt de første leveringene tror jeg ikke vi kommer noen vei i diskusjonen før vi evt. får bekreftet at bilene ikke kommer. Inntil det er det bare å vente som normalt.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Counterpointer

Da har jeg fått bekreftet skriftlig fra min forhandler (Mobile Kjeller) at min bil leveres som planlagt i juni.

Forsinkelser gjelder biler som produseres nå.

Dermed skjønner jeg absolutt ikke TomE sin forhandler???

Lepanto

#1177
Dette brevet kom i dag.
Ampera bestilt september 2016
Som det står i brevet så introduseres Ampera i tre andre land i 2017, og jeg tar meg den frihet å påstå at forsinkelser i Norge er pga at biler omfordeles.
Nissan Leaf. Hentet 18.01.12

S4e

Sitat fra: Lepanto på onsdag 03. mai 2017, klokken 09:38
Dette brevet kom i dag.
Ampera bestilt september 2016
Som det står i brevet så introduseres Ampera i tre andre land i 2017, og jeg tar meg den frihet å påstå at forsinkelser i Norge er pga at biler omfordeles.

Når har du bestilt?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

jche

Fikk nettopp bekreftet fra Motorforum Kristiansand at bilen min er i rute til levering i slutten av mai i år. Bilen min ble ferdig produsert for lenge siden, og står lagret et eller annet sted(nederland sist jeg sjekka)

Tom E.

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 03. mai 2017, klokken 09:35
Da har jeg fått bekreftet skriftlig fra min forhandler (Mobile Kjeller) at min bil leveres som planlagt i juni.

Forsinkelser gjelder biler som produseres nå.

Dermed skjønner jeg absolutt ikke TomE sin forhandler???
Jeg skjønner absolutt ingenting. Bestilte bilen 29/2 - 2016, verifiserte bestillingen i midten av september, skrev endelig kontrakt i desember 2016. Bestilt en hvit en med alt utstyr.

For 2 uker siden fikk jeg beskjed om at forhandler skulle motta bilen 19/5 og leveres ut til meg 22/5. I går fikk jeg telefon fra min forhandler (jeg er mangeårig Opel kunde og har en utmerket relasjon til ham) om at jeg kanskje får bilen i September. Og det er den første kundebilen min forhandler mottar.

Ove Braathen

min forhandler ringte nå for 5 min siden og sier følgende :

Min bil er forventet å komme til Norge 19 mai , så står den ca 1 uke i drammen , og ca 1 uke hos dem for klargjøring etc .

det blir endel forsinkelser , noe pga fordeling til tyskland og 2 andre land  , tregere produksjon etc.

Stikkkontakt

goingelectric.de skriver de om at normale kundebiler ikke kan kjøpes før i 2019. I 2017 og 18 er det bare leasing og spesialavtaler.
Sært.

Trond.m

Min teori er at OPEC har kjøpt opp hele produksjonen fram til 2019.
De skal få ettermontert V8 bensinmotor  ;D

S4e

Sitat fra: Tom E. på onsdag 03. mai 2017, klokken 09:51
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 03. mai 2017, klokken 09:35
Da har jeg fått bekreftet skriftlig fra min forhandler (Mobile Kjeller) at min bil leveres som planlagt i juni.

Forsinkelser gjelder biler som produseres nå.

Dermed skjønner jeg absolutt ikke TomE sin forhandler???
Jeg skjønner absolutt ingenting. Bestilte bilen 29/2 - 2016, verifiserte bestillingen i midten av september, skrev endelig kontrakt i desember 2016. Bestilt en hvit en med alt utstyr.

For 2 uker siden fikk jeg beskjed om at forhandler skulle motta bilen 19/5 og leveres ut til meg 22/5. I går fikk jeg telefon fra min forhandler (jeg er mangeårig Opel kunde og har en utmerket relasjon til ham) om at jeg kanskje får bilen i September. Og det er den første kundebilen min forhandler mottar.

Kan det ha blitt rot med bestillingene fra din forhandler til Opel Norge?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA