Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Ipadjove

Er jeg den eneste som ikke får desse epostene fra Opel? Ikke denne og ikke den med tilbud på ladere.

Counterpointer

Sitat fra: Ipadjove på fredag 07. april 2017, klokken 17:56
Er jeg den eneste som ikke får desse epostene fra Opel? Ikke denne og ikke den med tilbud på ladere.
Send meg en pm med e-post så kan jeg videresende til deg den siste

telcontar

Sitat fra: Zuexi på fredag 07. april 2017, klokken 17:55


Sitat fra: telcontar på fredag 07. april 2017, klokken 17:50
Er nok ikke bestilt 10k biler, men takten kontrakter skrives under vil tilsvare 10k biler i året

Aha, var litt kjapp med å lese jeg da.
Skal vel mye til for å opprettholde salgstakten frem til i dag, ut året?

Kommer mange konkurrenter framover med bedre rekkevidde, men der er også leveringstid avgjørende for Ae fortsetter å selge bra. Kommer ny Leaf og i3 til høsten f.eks, men kan sikkert ikke leveres før 2018.

Zuexi



Sitat fra: telcontar på fredag 07. april 2017, klokken 18:01
Kommer mange konkurrenter framover med bedre rekkevidde, men der er også leveringstid avgjørende for Ae fortsetter å selge bra. Kommer ny Leaf og i3 til høsten f.eks, men kan sikkert ikke leveres før 2018.

Med bedre rekkevidde? Hvilke biler sikter du til da?

Leveringstid er kritisk ja. Snart lønner det seg jo å bestille ny Leaf/IDS/i3 til høsten med raskere levering enn om du bestiller Ae idag.

telcontar

Sitat fra: Zuexi på fredag 07. april 2017, klokken 18:08


Sitat fra: telcontar på fredag 07. april 2017, klokken 18:01
Kommer mange konkurrenter framover med bedre rekkevidde, men der er også leveringstid avgjørende for Ae fortsetter å selge bra. Kommer ny Leaf og i3 til høsten f.eks, men kan sikkert ikke leveres før 2018.

Med bedre rekkevidde? Hvilke biler sikter du til da?

Leveringstid er kritisk ja. Snart lønner det seg jo å bestille ny Leaf/IDS/i3 til høsten med raskere levering enn om du bestiller Ae idag.

Neppe bedre, men kanskje nok til å legge en viss demper Ae salget.

Mange rykter i markedet, så ingen bekreftede nye konkurrenter annet enn ny Leaf som lanseres i sep

Amoss

Sitat fra: telcontar på fredag 07. april 2017, klokken 18:21
Sitat fra: Zuexi på fredag 07. april 2017, klokken 18:08
Med bedre rekkevidde? Hvilke biler sikter du til da?
Neppe bedre, men kanskje nok til å legge en viss demper Ae salget.

Tesla Model 3 kommer nesten helt sikkert med (minst) to batterialternativer. Det minste kan batterialternativet kan nok få kortere rekkevidde enn Ae, men tror vi med sikkerhet kan si at det største batterialternativet vil overgå Ae - men da til en noe høyere pris... Selv det minste batterialternativet vil ha god rekkevidde, kanskje nærmere rekkevidden til Ae enn man i dag tror?

Andre som har lovet å komme med bedre rekkevidde enn Ae (i denne prisklassen) vet jeg ikke noe om, men det er flere modeller som (antageligvis) kommer med bedre rekkevidde enn de har i dag i den nære fremtiden. Den opprinnelige uttalelsen kan tolkes begge veier :)
Model S 85D

Jakal

Min salgskontakt sier det nå er bestilt ca 5000 Amperaer. Det som kan være interessant for de som bestiller nå er om relativt labert salg av Bolt´en i USA bidrar til å vri produksjonen mere over til Ampera´en.
Forøvrig fikk jeg også mail fra Opel i dag, og jeg har ingen problem med å forstå Opels utfordringer med kunde-kommunikasjon når interessen for bilen sprenger alle erfaringsrammer for bil-lansering uavhengig av bilmerke (min påstand...).
Forøvrig: Jeg fikk nå et nytt vinterpakke-tilbud fra Opel Skøyen: Piggfrie dekk fra Yokohama på felg til 13000,-.

mfurmyr

Sitat fra: Jakal på fredag 07. april 2017, klokken 20:56
Min salgskontakt sier det nå er bestilt ca 5000 Amperaer. Det som kan være interessant for de som bestiller nå er om relativt labert salg av Bolt´en i USA bidrar til å vri produksjonen mere over til Ampera´en.
Forøvrig fikk jeg også mail fra Opel i dag, og jeg har ingen problem med å forstå Opels utfordringer med kunde-kommunikasjon når interessen for bilen sprenger alle erfaringsrammer for bil-lansering uavhengig av bilmerke (min påstand...).
Forøvrig: Jeg fikk nå et nytt vinterpakke-tilbud fra Opel Skøyen: Piggfrie dekk fra Yokohama på felg til 13000,-.
Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

mfurmyr

Opel har mye lære av andre elbilprodusenter når det gjelder reklame. Se Kia Soul EV og Hyundai Ioniq. De burde jo finne ut hvem som er kundesegment og tyske reklamefilmer fungerer kanskje ikke på norske kjøpere. Skoda i England satset mye på selvironi da de kom på markedet for en 15 år siden. Mange artige snutter på YouTube. Opel virker gammelt og grått. Svart er ingen lystig "farge".
Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

Ipadjove


Ipadjove

#865
0-150km/t på Bolt. Spol frem til 28.15.

https://youtu.be/rV1l0Qbxo1Q




Ser ut til å bruke opptil 154 kW

https://youtu.be/BRUt-YoY2LQ

Trond.m

Det stemmer jo bra med oppgitt effekt. 154 kW = 206 Hk. Så det virker ikke som om GM har tatt en "Tesla" og oppgitt en effekt som er kun teoretisk  :+1:

turfsurf

Tesla har oppgitt mye rart. S85en vi hadde, oppgitt til 385hk, trakk 320kW på maks.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


DagfinnN

Sitat fra: turfsurf på lørdag 08. april 2017, klokken 10:31
Tesla har oppgitt mye rart. S85en vi hadde, oppgitt til 385hk, trakk 320kW på maks.
320 kw = 435 HK
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA