Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 25. mars 2017, klokken 12:54

Håper bilen kommer til å fungere greit for det er en lang innkjøringsperiode for en forhandler som ikke har hatt elbiler før......
Opelforhandleren skryter veldig av erfaringene de har hatt med Ampera gjennom flere års salg, og påstod de har en god del elbilerfaring også på batteri og elteknikk.

Så det er lov å håpe på gode kunderefaringer og at QualityControl på Opelfabrikken er på topp!
(Grunnen til noe sein levering av AE er vel også at en del biler skal brukes til kursing av Opel mekanikere, så de er kjent med bil og teknikk når de utleveres.)

Counterpointer

Absolutt lov å håpe på at de får det til, men de skal levere flere Ae enn de solgte biler totalt i hele fjor.
Ampera er en hybrid som har hatt veldig lite feil, ikkenoe faktisk, med batteriet.

rolfans

Snakket med forhandler forrige uke. Og nesten litt rart at bilen min ikke ligger inne til produksjon før uke 17. Det tok litt tid før jeg fikk med meg at de hadde åpnet salget. Forsøkt jo å legge inn en bestilling i fjor sommer. Men da skrev de bare opp epost adressen min på en lapp som de trolig mista. For jeg hørte jo ingenting før jeg leste at de hadde starta å ta imot betillinger. Og da var det jo blitt 3.10. Men at det vil si at jeg har havnet ca 10 uker produksjonsmessig bak i køen på to uker. Lurer på om de da vil si at det er ca 1000 stk. som bestilte før meg? (10000 Bolt/Ampera i året, halvparten til Norge? vil si ca 100 i uka, som trolig ikke stemmer til å begynne med)

Får håpe på at det vil si at de vil luke bort noen feil før jeg får min :P

tomrh

#783
http://www.autoblog.com/2017/03/22/chevrolet-bolt-ev-dealer-discounts/?utm_content=buffer685ee

Send Boltene hit !!

Utakknemlige amerikanere, å lage en bra elbil der er å kaste perler for svin.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Kriss

Litt rart at Bolt EV står usolgt i butikkene. Det har kanskje en sammenheng med at skatterabatten på disse bilene først betales tilbake på slutten av året. Dessuten er det vel bare Tesla som har et skikkelig hurtiglader-nett i USA. Det har også vært mye negativ respons på setene, som GM tydeligvis sliter med å få jevn kvalitet på.
Ampera e leveres desember 2017

telcontar


Radar70

Da er bilen produsert og venter på transport ;D
Sequential Number: 153048

Da er det bare å ønske god helg med eller uten sløv ACC ;)
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

simon.s

Forhandleren min sa at det kommer 500 stk nå snart, men jeg vet ikke om det er tillfelle. Det sies så mye rart.
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

Nickelilltroll

Via VINdecoder: Sequential number 145720. Leverering efter 20. Maj :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Ipadjove


seidl

Noen som har fått noe mer info om prøvekjøring? Fikk info brev 7 mars fra forhandler om at det forhåpentligvis blir prøvekjøring før påske....
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

simon.s

Sitat fra: seidl på tirsdag 04. april 2017, klokken 11:03
Noen som har fått noe mer info om prøvekjøring? Fikk info brev 7 mars fra forhandler om at det forhåpentligvis blir prøvekjøring før påske....

Heldig du som får info. Fra min forhandler har jeg ikke hørt ett knyst, så det er veldig stor forskjell på forhandlere.
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

telcontar

Sitat fra: simon.s på tirsdag 04. april 2017, klokken 11:18
Sitat fra: seidl på tirsdag 04. april 2017, klokken 11:03
Noen som har fått noe mer info om prøvekjøring? Fikk info brev 7 mars fra forhandler om at det forhåpentligvis blir prøvekjøring før påske....

Heldig du som får info. Fra min forhandler har jeg ikke hørt ett knyst, så det er veldig stor forskjell på forhandlere.

Samme båt her, forhandler sier de har absolutt ingen info. Det er kun en gang jeg har ringt og hørt om de har noe som helst info.

Tom E.

Det er vel rimelig å anta at Opel Norge vil foreta Europa lanseringen på Gardermoen 19-29/4 før allmuen allernådigst kan få seg en prøvekjøring?

kammiz

Jeg tror heller ikke den kommer til forhandlere før den har blitt presentert på gardermoen.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA