Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

sfinxern

#765
Beklager dårlig bildekvalitet. Tatt ut av bilruta. Men står Ampera E på bakluka. Skinninteriør.

Og på prøveskilt.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

kammiz

Foreløpig stemmer farge oversikten for den fargen er forbeholdt kun forhandler/demo og ikke kunder i første omgang
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Como

Sitat fra: nix på fredag 24. mars 2017, klokken 17:43
Sitat fra: Ipadjove på fredag 24. mars 2017, klokken 17:38
Hehe.. aldri kjøpt ny bil før, virker som 'alle' har fått bestillingsnr osv.
Får mer info når jeg bestiller en pakke til 300 kr i en nettbutikk.
Sant nok, har ikke fått noe annet enn generisk info... ikke noe bestillingsnummer eller noe sånt :p
Var innom og snakket med selger en uke siden og klaget på manglende info/oppfølging. Nada kontakt fra noen. Han beklaget og noterte det ned, og siden har det vært like stille. Svært skuffet over både Opel og forhandler.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

Trond.m

Sitat fra: Ipadjove på fredag 24. mars 2017, klokken 16:03
Er det noen som har blitt oppringt eller fått epost om VIN, status osv uten spørre selv/mase?
Nei, men det har jeg heller ikke fått når jeg har bestilt andre bilmerker. Men jeg sendte en epost til forhandler i går og fikk umiddelbart VIN nr i retur. Det synes jeg Er god service. Det var forøvrig 1G0F86E09H4153010.
Kan jeg lese noe nyttig ut i fra det nummeret ?
Har ikke sett at noen har oppgitt VIN nummeret sitt, men det er vel ikke mulig å misbruke det ? VIN nummeret er jo publisert på nettet fra statens vegvesen for alle registrerte biler. Jeg går ut fra at fargen på bilen nå låst, så jeg trenger ikke forholde meg til ryktene om at det kommer et fast antall biler pr. farge og at man kan få spørsmål om å bytte farge.

...

Det er ikke så veldig mye nyttig å se ut fra VIN:

1 = United States
G = General Motors
0 = Opel Passenger Car
F8 = Opel Ampera-e EV Non US, Non Canada
6 = Body Type (Sedan, 4-Door, 4 Window, Hatch Back
E = Active Manual Belts, Airbags-Driver Passenger Front (1st row), Front Seat Side (1st row), Roof Side (All seating rows)
0 = Engine None
9 = Check Digit
H = Model Year 2017
4 = Orion
153010 = Sequence Number

Trond.m

Takk for god informasjon. Er litt bekymret for at de har glemt motor..."Engine none"  ;)

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Trond.m

Det var tidlig produksjon. Men jeg tipper bilene blir levert omtrent samtdig. Og det er jo fint at de får prøve og feile litt før de lager min  ;)

kammiz

Hvis du har fått en dato sent i mai så er de nok på samme båt ja. :-) håper å snart finne ut hvilken båt de skal fraktes med. :-)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Trond.m

Sitat fra: kammiz på lørdag 25. mars 2017, klokken 07:31
Hvis du har fått en dato sent i mai så er de nok på samme båt ja. :-) håper å snart finne ut hvilken båt de skal fraktes med. :-)
Har ikke spurt om dato og har fått beskjed om at den er i pulje 1.
Går det ikke an å finne ut i fra VIN nummeret om den er produsert eller ikke ?

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Trond.m

Forhandleren sa at de skulle legge den inn i MyOpel etter påske. Betyr det at jeg vil kunne kommunisere med bilen og få GPS posisjon på turen til Norge ?
Må man ikke fysisk være i kontakt med bilen for å bekrefte kobling til bilen ?

kammiz

De kan legge den inn i myopel, men Onstar aktiveres ikke før du får bilen, så det er ikke mye nytteverdi i myopel enn så lenge.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bmw2002

Elendig med informasjon hos Opel sammenlignet med BMW. Hos BMW fikk jeg:
- Beskjed om produksjonsuke kort tid etter bestilling
- Tilsendt VIN nummer en ukes tid før produksjon med alle data som var registrert i produksjonsystemet
- Beskjed når bilen var ferdig produsert

Counterpointer

Opel har mye å gå på i forhold til å holde kunder informert!

Har ikke vært noe overvettes imponert over VW, Kia eller Mitsubishi som har levert mine siste nye biler.

Servicen etterpå har derimot vært veldig forskjellig.
Kia er superklart på topp.
Opel er veldig hyggelige og imøtekommende når jeg er der, men sliter nok med plutselig mange kunder med stort behov for info. Virker ikke som Opel heller har klart å kurse salgsapparatet sitt nok.

Håper bilen kommer til å fungere greit for det er en lang innkjøringsperiode for en forhandler som ikke har hatt elbiler før......


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA